[TV]Xbox360, 5.1 set en een receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn broertje heeft van mijn zwager het e.e.a. gekregen. Te weten:

• Kenwood receiver
• 5.1 speakerset. Deze set heeft altijd aan bovenstaande receiver gehangen.
(en nog wat niet relevante zooi ;))

Hij heeft ook een Xbox360, en een "gewone" 4:3 TV met 1 scart aansluiting. Uiteraard wil hij zijn Xbox360 geluid uit de bovenstaande 5.1 speakerset laten komen.

Nu heb ik al het nodige geprobeerd, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om zijn TV en zijn Xbox360 op de receiver aan te sluiten. Het aansluiten lukt wel, maar dan heb ik geen-beeld/geluid, of beeld/geen-geluid.

Volgens mij is dit ook niet mogelijk zonder een 2e scart aansluiting op de TV. Aan de voorzijde van de TV zit nog wel een video / sound aansluiting, maar die aansluitingen heb ik ook een elk mogelijk gat van de receiver gestoken.

Kortom: is er voor bovenstaand probleem eigenlijk een oplossing?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Met de term kenwood receiver kan je echt helemaal niets.
Het type is toch wel handig. Genoeg receivers met video ingangen en uitgangen zodat je al je apparaten aan kunt sluiten op de receiver.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik denk dit dingetje in ieder geval doet wat je wil

art. nr. 350249 bij www.conrad.nl

Geen garanties though ;)

• TeeDee
  • Nu online
job schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:43:
Met de term kenwood receiver kan je echt helemaal niets.
Het type is toch wel handig. Genoeg receivers met video ingangen en uitgangen zodat je al je apparaten aan kunt sluiten op de receiver.
Excuus. Die was ik vergeten inderdaad.
Type: Kenwood AV KRF V5010
Verbal_Kint schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:50:
Ik denk dit dingetje in ieder geval doet wat je wil

art. nr. 350249 bij www.conrad.nl

Geen garanties though ;)
Ik denk dat zo'n soort iets inderdaad de enige oplossing zal zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Dat specifieke onderdeel van de conrad moet je niet hebben. Daarmee kan je niet twee apparaten aansluiten op 1 scart.

Ik heb even zitten zoeken naar een handleiding, maar kon hem niet vinden.
Audio sluit je lekker aan zoals je wilt coaxiaal/optisch/.
En ook de video slaat je aan op de receiver.

Als je receiver geen videoaansluitingen wordt het lastig.

• TeeDee
  • Nu online
job schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:24:
Dat specifieke onderdeel van de conrad moet je niet hebben. Daarmee kan je niet twee apparaten aansluiten op 1 scart.

Ik heb even zitten zoeken naar een handleiding, maar kon hem niet vinden.
Audio sluit je lekker aan zoals je wilt coaxiaal/optisch/.
En ook de video slaat je aan op de receiver.

Als je receiver geen videoaansluitingen wordt het lastig.
De receiver heeft (uit mijn hoofd, want hij ligt nu 2 pitten) de volgende aansluiten:

- front(left/right), center, back(left/right) aansluiting (waarbij je een ontbloot draadje in zo'n clip dingetje stopt
- front(left/right), center, back(left/right) aansluiting (gewone tulp)
- video 1 en video 2
- monitor 1
en nog een paar.

Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat de TV maar 1 scart aansluiting heeft.
Ik zag op conrad.nl ook een scart verdeel kabel achtig iets. Misschien dat dat iets is?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hij moet een andere xbox 360 kabel kopen, waardoor hij een optische uitgang erbij krijgt aan de xbox 360.
Bijv de VGA kabel, of de advanced scart kabel. Vervolgens heb je dus 5.1 optische verbinding naar je kenwood receiver. Heb hier een iets andere kenwood receiver maar het werkt bij mij perfect met een VGA kabel!

[ Voor 19% gewijzigd door Dukey op 19-01-2006 22:48 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TeeDee
  • Nu online
Djoekie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:47:
Hij moet een andere xbox 360 kabel kopen, waardoor hij een optische uitgang erbij krijgt aan de xbox 360.
Bijv de VGA kabel, of de advanced scart kabel. Vervolgens heb je dus 5.1 optische verbinding naar je kenwood receiver. Heb hier een iets andere kenwood receiver maar het werkt bij mij perfect met een VGA kabel!
Kijk, dat zijn natuurlijk ook oplossingen ;). Wist niet dat er ook nog andere kabels voor de Xbox waren.
Ik zal het aan 'm doorgeven. Mocht ik nog een vraag hebben (of mocht het opgelost zijn) dan laat ik het ff weten.

We hebben gisteren alleen even het geluid getest door de intro van Call of Duty 2 te draaien... :9~

Verwijderd

vraagje,

Ik heb een Panasonic SC-HT870 nou heb ik een "speciale" kabel voor mijn xbox 360 gekocht. Dus ook 1 die naar mijn Panasonic SC-HT870 gaat. Alleen heeft mijn Panasonic SC-HT870 geen ingang hiervoor. Is er nog een andere mogelijkheid om toch spelletjes te spelen met 5.1 geluid?(behalve een andere set kopen :) )

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:02:
vraagje,

Ik heb een Panasonic SC-HT870 nou heb ik een "speciale" kabel voor mijn xbox 360 gekocht. Dus ook 1 die naar mijn Panasonic SC-HT870 gaat. Alleen heeft mijn Panasonic SC-HT870 geen ingang hiervoor. Is er nog een andere mogelijkheid om toch spelletjes te spelen met 5.1 geluid?(behalve een andere set kopen :) )
Naar mijn weten niet, volgens de Panasonic site heb je geen digital in, alleen audio in (dus tulp) maar daar krijg je dus geen 5.1 geluid mee.
Helaas is dat vaker zo, dat dvd spelers met ingebouwde receiver geen digital in hebben.
Dan maar een losse receiver kopen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Sideshowbobbie op 02-02-2006 16:56 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:02:
vraagje,

Je koopt een kabel maar je weet al van te voren dat ie niet gaat werken?..... (Mis ik iets? :/ )

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Beeld van een advance scart kabel is ook veel beter...Als extra optie zit er ook een kabel voor optische uitgang in. Dus kabel niets voor niets gekocht...helaas nog geen 5.1 geluid voor mij!
Pagina: 1