Toon posts:

koeler 7800gtx 256

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met mijn huidige kaart de asus 7800gtx 256mb artifacts als ik hoger clock als 466/1253.
dus ik vroeg me af als ik andere koeler doe dus stillere en betere.
kan ik dan hoger clocken en hoe haal en plaats ik zo koeler alsvast ty als het onduidelijk is post ik morgen nog wel wat moet nu weg, date ;)

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
uhm, spelling....

Volgens mij kan je daar een Zalman VF700 Cu op plaatsen. Kost rond de 25 euro. Uitstekende en stille koeler. Misschien zijn er nog betere maar dat weet ik niet. Er zit een gebruiksaanwijzing bij waarop redelijk eenvoudig staat hoe je dat ding plaatst. Wel belangrijk dat je je core eerst ontdoet van de oude koelpasta en er daarna weinig nieuwe, zoiets als doperwt of rijstkorrel, koelpasta erop doet. Dit verspreiden met de zijkant van een lucifierhoutje of iets dergelijks, in iedergeval niet met metaal. Dan het zaakje vast schroeven, kijken of de koeler strak zit. Daarna even stressen en de temp vergelijken. Wordt deze te hoog dan zit je koeler niet goed. Zoek dus eerst uit hoog de temp nu is na het stressen. Hierna kan je je kaart ongetwijfeld hoger clocken tenzij je al een opgefokte asus energized versie hebt. Deze heeft de fabrikant al voor je overclocked en dan heb je niet veel marge meer over.

NB.
Dit gaat wel ten koste van de garantie op je kaart. Maar die ben je toch al kwijt omdat je je kaartje overclocked heb dus zo erg is dat nu ook weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kwak op 19-01-2006 21:22 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
owkey bedankt voor reply dan ga ik binnekort maar nieuwe koeler halen heb niet de opgefokte van asus dus kan dan weer stukje verder en voor de 5000 score gaan in 3dmark06
AMD 64 3700+ clocked tot 2,7ghz stock koeler
asus a8n-slip prem mobo
1 gb ram pc2700
en dan dus asus 7800gtx waar betere koeler op komt
met oude setup haalde ik 4868 dus moet lukken :)
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6663

Verwijderd

Lol ik dacht al dat is een lekkere score met een single core cpu!!
Totdat ik zag dat het op 1024/768 was....

Kan je niet op 1280/1024 testen of kan je monitor die resolutie niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
nope 15inch :(
dus morgen even met me kast bij vriend langs;)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
dkwakkel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:17:
uhm, spelling....

Volgens mij kan je daar een Zalman VF700 Cu op plaatsen. Kost rond de 25 euro. Uitstekende en stille koeler. Misschien zijn er nog betere maar dat weet ik niet. Er zit een gebruiksaanwijzing bij waarop redelijk eenvoudig staat hoe je dat ding plaatst. Wel belangrijk dat je je core eerst ontdoet van de oude koelpasta en er daarna weinig nieuwe, zoiets als doperwt of rijstkorrel, koelpasta erop doet. Dit verspreiden met de zijkant van een lucifierhoutje of iets dergelijks, in iedergeval niet met metaal. Dan het zaakje vast schroeven, kijken of de koeler strak zit. Daarna even stressen en de temp vergelijken. Wordt deze te hoog dan zit je koeler niet goed. Zoek dus eerst uit hoog de temp nu is na het stressen. Hierna kan je je kaart ongetwijfeld hoger clocken tenzij je al een opgefokte asus energized versie hebt. Deze heeft de fabrikant al voor je overclocked en dan heb je niet veel marge meer over.

NB.
Dit gaat wel ten koste van de garantie op je kaart. Maar die ben je toch al kwijt omdat je je kaartje overclocked heb dus zo erg is dat nu ook weer niet.
Overklokken dat kunnen ze toch nooit terug zien. Het is gewoon op eigen risico dus, een andere koeler er op zetten, verder kun je altijd de kaart weer terugsturen met originele koeler ;)

• Kwak
WillemJanJansen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:19:
[...]

Overklokken dat kunnen ze toch nooit terug zien. Het is gewoon op eigen risico dus, een andere koeler er op zetten, verder kun je altijd de kaart weer terugsturen met originele koeler ;)
Kunnen ze niet terug zien maar het is wel lelijk om de kaart die jezelf verneukt hebt in te leveren en in de winkel te liegen over de oorzaak. Misschien vind je mij nu een JP Balkenende, maar dat scheelt me niet zoveel. Overclocken is een leuk maar risicovol spelletje en als het misgaat heb je pech en moet je niet aankloppen bij de fabrikant.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
dkwakkel schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:41:
[...]

Kunnen ze niet terug zien maar het is wel lelijk om de kaart die jezelf verneukt hebt in te leveren en in de winkel te liegen over de oorzaak. Misschien vind je mij nu een JP Balkenende, maar dat scheelt me niet zoveel. Overclocken is een leuk maar risicovol spelletje en als het misgaat heb je pech en moet je niet aankloppen bij de fabrikant.
half waar ;)
zolang het softwarematig is kan er weinig fout gaan, beetje verstand ervan hebben en je weet als ik artifacts zie stoppen wat ik doen meteen core en mem weer wat lager en een test draaien of die weer goed is. hardware matig zien ze wel krijg je ook geen garantie want verkort levensduur enz

• Kwak
het gaat nu offtopic maar whatever. Overclocken verkort naar verluid wel de levensduur van je materiaal. Verder heb je wel gelijk, als je gewoon met atitool of rivatuner het langzaam doet, je temp in de gaten houdt en vantevoren hier uitzoekt wat anderen hier voor kloksnelheid halen, kan er weinig misgaan. Blijft staan dat je garantie verlopen is en je hem niet meer RMA kan doen. Ik kan me alleen wel voorstellen dat als je er alleen een nieuwe koeler opzet, die doorgaans beter zijn dan de stockkoeler en ook nog stiller zijn, en er dan ooit iets mis gaat, je de oude koeler terugplaats en hem opstuurt naar de fabrikant.

Specs

Pagina: 1