Toon posts:

Omgebouwde xbox wil niet in netwerk met pc :(

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Mijn probleem is dat ik mijn xbox maar niet aan de gang krijg in een netwerk.
Ik vertel zoveel als ik weet. Mijn totale netwerk thuis ziet er uit als het volgd:
> Xbox
>
> Speedtoch 510
> > mijn pc
Internet/Wanadoo live box>>>>>>>>
>
>Pc van m`n ouders

Via Xbconnect kan hij de xbox niet vinden, en ik weet niet hoe ik de xbox een eigen Ip kan geven omdat ik hem simpel weg niet kan vinden. Ik denk zelf dat de speedtouch 510 het probleem is.
(sorry voor de slechte illustratie :P)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik weet nu al dat dit topic gesloten wordt, ombouw zaken en dergelijke wordt hier niet besproken.

Blij Met Wilco

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zeg dan ook niet dat die omgebouwd is... dan had je nog kans dat je probleem opgelost kon worden hier...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

offtopic:
een beetje offtopic dan : 't zal ook zeer verdacht zijn als binnkort het zelfde probleem hier staat maar dan niet "omgebouwde xbox"

Blij Met Wilco

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
zolang je niet over ombouwen etc praat zal ie (denk ik) best open blijven.
je zal eens op je xbox moeten kijken bij network settings, of het ip dhcp of static is ingesteld.
als ie op static staat ingesteld even op dhcp zetten (vergeet de dns settings etc niet!), en dan nog eens proberen.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
En dan ook nog eens een topic dubbelposten :X

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Zoals eerder gezegd, idd kijken of dhcp ingestelt staat. Zoniet stel dat in.

FLASHFXP downloaden.

Het ipadres dat verkregen is via dhcp (te zien in je dashboard als je de xbox opstart) bij flashfxp invullen.

Normaal gezien is het wachtwoord en de username allebei ''xbox''.

specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor een dubbel topic post maar er zijn genoeg mensen op tweakers.net met een omgebouwde xbox die hun xbox willen en gebruiken als media center just like me :).

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 10:58
als "iets" via dhcp een ip heeft gekregen, maar je weet dus niet welke, vind ik het altijd welk makkelijk om ff het netwerk te scannen met look@lan.

met de xbox heb ik zelf nog nooit echt netwerk problemen mee gehad.

• J0J0
Ja maar jammer is dat de policy geldt en dat houdt in: Geen ondersteuning voor ombouw.

Veel topics over omgebouwde xboxen zul je dan ook niet vinden of anders zullen ze wel gesloten zijn.

Een handige website... http://www.xbox-scene.be/

[ Voor 13% gewijzigd door J0J0 op 19-01-2006 21:14 ]

specs

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
ja, of ff in je dashboard kijken (bij xbmc rechter knuppeltje indrukken en dan naar info), bij andere dashes moet je ff zoeken. als het goed is staat daar dan het ip van je xbox, verder er even op letten dat je geen cross kabels gebruikt, en dat alles er goed in zit (heel belangrijk :P)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

J0J0 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:12:
Ja maar jammer is dat de policy geldt en dat houdt in: Geen ondersteuning voor ombouw.

Veel topics over omgebouwde xboxen zul je dan ook niet vinden of anders zullen ze wel gesloten zijn.

Een handige website... http://www.xbox-scene.be/
Dit is ook geen ondersteuning voor ombouw, dit heeft weinig te maken met illegale praktijken.

Het gaat hier om een netwerkapparaat wat niet bereikbaar is, en of dat nou een xbox is of een PC, dat maakt weinig uit.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:57:
> Xbox
>
> Speedtoch 510
> > mijn pc
Internet/Wanadoo live box>>>>>>>>
>
>Pc van m`n ouders
Ik volg je illustratie niet helemaal. Hangt je xbox nu voor je speedtouch 510? (maw, routert die livebox naar je xbox en je speedtouch, en zitten je PC's aan die speedtouch ofzo? Ik ken de livebox niet...)

Dat gaat iig niet werken. Maar het kan ook zijn dat ik je illustratie verkeerd begrepen heb. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:16:
[...]

Dit is ook geen ondersteuning voor ombouw, dit heeft weinig te maken met illegale praktijken.

Het gaat hier om een netwerkapparaat wat niet bereikbaar is, en of dat nou een xbox is of een PC, dat maakt weinig uit.
Bedankt, jij snapt het MaCe1337 :).

• J0J0
MaCe1337 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:16:
[...]

Kun je dit met een niet omgebouwde xbox dan? :P

Maare ik zit er opzich ook niet mee hoor, het zijn die mensen die de regels opstellen :D

specs

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:19:
[...]

Ik volg je illustratie niet helemaal. Hangt je xbox nu voor je speedtouch 510? (maw, routert die livebox naar je xbox en je speedtouch, en zitten je PC's aan die speedtouch ofzo? Ik ken de livebox niet...)

Dat gaat iig niet werken. Maar het kan ook zijn dat ik je illustratie verkeerd begrepen heb. :P
Ik leg het wel ff uit, eerst heb je de live box daar aan zit mijn moeders pc en mijn speedtouch 510. Dus een 2 sprong. Aan de speedtoch 510 zit mijn pc + xbox :). Btw ik zei al dat m`n illustratie vaag was :P.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik neem aan: Internet > Livebox > speedtouch >xbox en de rest?
Let dan wel even op je DNS onderandere idd.
Er hangen dus 2 netwerken voor de Xbox.
Livebox EN speedtouch! Dat is wel even knutselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-01-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Postjuh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:21:
ik neem aan: Internet > Livebox > speedtouch >xbox en de rest?
Let dan wel even op je DNS onderandere idd.
Er hangen dus 2 netwerken voor de Xbox.
Livebox EN speedtouch! Dat is wel even knutselen.
Inderdaad, dat word knutselen geblazen :(. Maar is het mogelijk dat ik een netwerk met mijn xbox heb?

• Sumuhtsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:25:
[...]

Inderdaad, dat word knutselen geblazen :(. Maar is het mogelijk dat ik een netwerk met mijn xbox heb?
als alles vaste IP's heeft en in dezelfde range zitten en allebei op de speedtouch zitten (als deze meerdere poorten heeft) dan zou het moeten werken.

Ik denk toch dat het makkelijker is :

Internet > Livebox > switch > xbox en pc's op je switch.

Die speedtouch is niet nodig. Maakt het je alleen maar moeilijker en geeft je geen extra bescherming.

de Livebox is al een router en een switchje kost niet veel (30 euro).
In deze layout werkt het nog makkelijker.
Misschien een tip. Dan hoef je niet teveel te knutselen (het zit hier ook zo namelijk en me XBOX kan ik goed bereiken) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-01-2006 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het probleem misschien opgelost als ik nou een dedicated ethernet hub voor koop?

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:25:
[...]

Je kunt in principe nu qua opstelling best een netwerk maken met je xbox en je eigen PC nu. Maar dat maakt je indeling nog niet logisch zo, met 2 routers.

Die livebox kan toch ook gewoon routeren? En heeft ook DHCP en alles? Ik zou de routerfunctionaliteit van je livebox dan uitzetten en de speedtouch er achter hangen, van daaruit kabeltjes trekken naar alle PC's en je xbox. Of, als je qua opstelling niets wilt veranderen: DHCP in je speedtouch uitzetten en de kabel van je livebox naar je speedtouch in een wan poort van je speedtouch stoppen.

Op een van deze manieren heb je tenminste geen dubbele NAT meer, wat ook wat problemen kan besparen.

Enige vreemde: contact tussen je XboX en je PC zou nu al moeten lukken. :P Alleen contact tussen je ouder's PC en jouw PC kun je nu wel vergeten...

Verwijderd

Topicstarter
Postjuh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:29:
[...]

als alles vaste IP's heeft en in dezelfde range zitten en allebei op de speedtouch zitten (als deze meerdere poorten heeft) dan zou het moeten werken.

Ik denk toch dat het makkelijker is :

Internet > Livebox > switch > xbox en pc's op je switch.

Die speedtouch is niet nodig. Maakt het je alleen maar moeileker en geeft je geen extra bescherming.

de Livebox is al een router en een switchje kost niet veel (30 euro).
In deze layout werkt het nog makkelijker.
Misschien een tip. Dan hoef je niet teveel te knutselen (het zit hier ook zo namelijk en me XBOX kan ik goed bereiken) :)
Wat jij zegd vind ik oke..... maar je weet 1 dingetje niet van mijn huis, HET IS UBER GROOT :(!!
Maar ik kan het overwegen alleen ik heb vandaag dus voor niks een 3 meter lange lan kabel gekocht :(

• Sumuhtsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:32:
[...]

Wat jij zegd vind ik oke..... maar je weet 1 dingetje niet van mijn huis, HET IS UBER GROOT :(!!
Maar ik kan het overwegen alleen ik heb vandaag dus voor niks een 3 meter lange lan kabel gekocht :(
Mja ok maar UTP heb je nooit TEveel :D
hahaha, Neej maar ff serieus, het maakt het geheel wel makkelijker.

Als je die layout hebt,
Alles op DHCP verkrijgen zetten en klaar.
Werkt hier als een zonnetje. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-01-2006 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar het liefste wil ik de huidige lay out zo houden maar dat word te problematisch want m`n verstand van netwerken is bijna nul :(. En Look@Lan werkt niet hij ziet maar 2 Ip`s die van m`n ma en die van m`n eigen pc.

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:38:
Ok, maar het liefste wil ik de huidige lay out zo houden maar dat word te problematisch want m`n verstand van netwerken is bijna nul :(. En Look@Lan werkt niet hij ziet maar 2 Ip`s die van m`n ma en die van m`n eigen pc.
Huh? Dat zou niet mogen kunnen? Tenminste, als de kabel vanaf je livebox in de WAN poort van je speedtouch zit?

Hoe heb je de kabels in je speedtouch zitten?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Wel leuk dat jullie allemaal andere router/switch alternatieven aandragen, maar dat heeft niets met het probleem te maken.

die xbox hangt achter een router. die router deelt ip's uit dmv dhcp.
Doe je xbox aan, doe je tv aan en kijken in je xbox of hij wel ingestelt staat voor dhcp..
Heb je dat uberhaupt al wel gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon willekeurig, ik dacht dat dat niks uit maakte :?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:41:
Wel leuk dat jullie allemaal andere router/switch alternatieven aandragen, maar dat heeft niets met het probleem te maken.

die xbox hangt achter een router. die router deelt ip's uit dmv dhcp.
Doe je xbox aan, doe je tv aan en kijken in je xbox of hij wel ingestelt staat voor dhcp..
Heb je dat uberhaupt al wel gedaan?
Ik heb dhcp enabled staan in Avalaunch, maar alsnog word hij niet gezien door Look@Lan.

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:42:
Gewoon willekeurig, ik dacht dat dat niks uit maakte :?
Als je het echt willekeurig hebt zitten heb ik het vermoeden dat nu de kabel naar je xbox in de wan poort zit en de kabel naar je livebox en naar je pc in de lan poorten... omdat je je moeder's pc wel ziet en je xbox niet.

Het makkelijkste: Alle 3 de kabels in een LAN poort doen en dhcp op de speedtouch uit zetten ...

• J0J0
Euhm je denkt dat je net zoals normale pc's een map kunt delen en die zien op de pc?

Volgens mij werkt dit niet en kan het alleen via een ftp programma.

Krijgt je xbox een ip uitgedeelt via dhcp?

specs

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 15:30
zet FTP op enabled. Deel vaste IP adressen uit. Makkelijkste werkt met een laptop en een crosscable. Of via de router en dan alle IP adressen in dezelfde range zetten. (dus 192.168.1.x) Gateway is dan het IP adres van je router. DNS server hoeft niet.
vervolgens je xbox pingen om te kijken of je verbinding goed is en daarna FlashFXP downloaden en FTPen maar.

• Sumuhtsop
  • Niet online
J0J0 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:47:
Euhm je denkt dat je net zoals normale pc's een map kunt delen en die zien op de pc?

Kan wel, er zit een SAMBA in zijn Xbox, alleen even instellen en aanzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:47:

ja, maar hoe werkt dat Ftp programma moet ik hem gewoon op m`n pc zetten en dan ziet hij de xbox?

• Sumuhtsop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:48:
[...]

ja, maar hoe werkt dat Ftp programma moet ik hem gewoon op m`n pc zetten en dan ziet hij de xbox?
open een command prompt en tik dan in: ftp (ipadress van je xbox) en druk dan op enter.
Kijk of dat werkt. Als het werkt vraagt hij om een login.

[ Voor 10% gewijzigd door Sumuhtsop op 19-01-2006 21:51 ]

• job

job

Probleem is dat hij het ip niet weet.

Ik heb 2 opties voor je:
1. router en xbox weer in de doos stoppen en verkopen op ebay.
2. pak de handleiding erbij en kijk hoe je je router aansluit,
En zoek op internet hoe je je ip van je xbox kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 19-01-2006 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ey jongens ik moet nu naar bed gaan, morgen ga ik er wel weer mee bezig! doei!

• Sumuhtsop
  • Niet online
job schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:51:
Probleem is dat hij het ip niet weet.

Ik heb 2 opties voor je:
1. router en xbox weer in de doos stoppen en verkopen op ebay.
2. pak de handleiding erbij en kijk hoe je je router aansluit,
En zoek op internet hoe je je ip van je router kan vinden.
Denk niet dat hij heel veel heeft aan dit antwoordt.

Op je Xbox:
Meestal staat je IP al op je dashboard vermeldt.
Anders kan je dit achterhalen in je settings menu.

Gebruik dat IP om naar te FTP'en.

• J0J0
Ja maar als je de xbox instelt op dhcp dan zou hij een ipadres moeten krijgen. Dit moet je kunnen zien in je dashboard (linksboven meestal). Als je dit ipadres nu bij flashfxp invult bij ''quick connect'' en op connect klikt zou je inderdaad gevraagd moeten worden om een password en login. Als het goed is is dat allebei ''xbox''.

Als je dit nu eens nagaat...

EDIT

too slow.. B)

[ Voor 11% gewijzigd door J0J0 op 19-01-2006 21:55 ]

specs

• job

job

Postjuh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:54:
Denk niet dat hij heel veel heeft aan dit antwoordt.
Lijkt mij een prima antwoord.
Hij stopt willekeurig de stekkertjes in de router... heeft dus uberhaupt nooit de handleiding gelezen.
Hij weet niet hoe hij het ip van de xbox kan achterhalen danwel veranderen.

Of je verdiept je erin, leest handleidingen.
Of je doet er geen moeite voor.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-01-2006 21:55 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Support bij ongebouwde spelcomputers doen we neit aan idd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.