XS4ALL/KPN - Verbinding valt _heel_ vaak weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166254

Topicstarter
Hallo beste mensen..

Ik heb al zo'n 5 weken (vanaf het moment dat ik XS4ALL heb)
problemen met mijn verbinding die de ene dag niet wegvalt, de andere dag 20 keer in een uur (5 uur lang).

het bericht wat ik in de event log van m'n modem ontvang is als volgt:
Info 02 days 01:19:57 (since last boot) xDSL linestate down
Info 02 days 01:19:57 (since last boot) GRP Default destination is not routed anymore via gateway XX.XX.XX.XX
Error 02 days 01:09:50 (since last boot) FIREWALL exact tcp state check (1 of 31): Protocol: TCP Src ip: XX.XX.XX.XX Src port: 3724 Dst ip: XX.XX.XX.XX Dst port: 53598
Info 02 days 01:08:56 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 11510 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 25.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 9.0 dB)
Info 02 days 01:08:56 (since last boot) GRP Default destination is routed via gateway XX.XX.XX.XX
Info 02 days 01:08:38 (since last boot) xDSL linestate down
Error 02 days 01:08:21 (since last boot) FIREWALL exact tcp state check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.64 Src port: 1486 Dst ip: XX.XX.XX.XX Dst port: 3724
Info 02 days 01:08:20 (since last boot) xDSL linestate down
Info 02 days 01:08:20 (since last boot) GRP Default destination is not routed anymore via gateway XX.XX.XX.XX
Even wat info dan maar:
Computer (heb al meerdere geprobeert) Windows XP OS.
Modem: Speedtouch 716 verbonden met ethernet naar computer.
Firmware gecheckt en is up to date.
Verbinding: XS4ALL Fast - 12000/1024
Telefoon: werkt gewoon, analoge lijn
Firewall: Alleen op modem, ook uitgezet, zelfde probleem.

Afstand vanuit kabel uit de muur naar splitter anderehalve meter, vanuit splitter naar modem ook anderhalve meter
Volgens xs4all zit ik 2km van de centrale vandaan en dat zou prima moeten zijn.

Nou heb ik al een keer of 10 zowel xs4all als kpn aan de lijn gehad...xs4all zegt dat het aan kpn ligt, kpn heeft 2x een ticket aangemaakt en kwam tot de conclusie dat het aan xs4all ligt.

Heb zelf ook nog even de bekabeling vervangen vanaf het punt waar de tel lijn uit de muur komt naar splitter en dan naar modem + telefoon... en de splitter er een dag tussen uit gehad, maar probleem bleef hetzelfde.

Oftewel...ik weet het niet meer...

Wat ik van xs4all heb gehoord zou 't aan wijkcentrale LAN kaart kunnen liggen...maar volgens kpn niet..

Volgens KPN moet xs4all monitor op me gateway out gooien..volgens xs4all kan dat niet..

Xs4all denkt dat het aan me modem kan liggen, want die zien aan hun kant dat ik vandaag maar 1 keer ben ingelogt...terwijl m'n verbinding hier al 20 keer is weggevallen (met bovenstaand bericht in event log) maar extra modem heb ik nu weer niet zomaar liggen, en kpn zegt dat het niet aan moden ligt..

Weet niet of ik nu alles heb opgeschreven wat ik allemaal met kpn + xs4all heb besproken, als ik me nog wat bedenk post ik het er achter aan :)
Ik hoop dat er iemand een idee heeft wat dit probleem zou kunnen veroorzaken want ik heb het een beetje gehad met de 45 minuten wachttijd voordat je eindelijk iemand bij xs4all of kpn aan de lijn hebt, en dan vervolgens elkaar de schuld geven.

Alvast bedankt, en als ik te weinig info heb gegeven, laat het even weten :)

~Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70098

duidelijk een geval van 'aan het lijntje houden'.
Mijn ervaringen met XS4ALL zijn goed, heb er twee jaar een abonnement bij gehad (kreeg adsl van werk vandaar overstap andere provider) en nog nooit problemen bij gehad.

KPN daar en tegen geeft nooit zo snel toe, niet dat ik hiermee zeg dat de fout bij hun ligt.

Wat ik zie is dat je al zo'n beetje alles getest hebt wat je maar kunt doen, wat de provider/kpn ook belangrijk vindt is dat je je router gelijk aan het isra punt hangt.

Eventueel staan er nog twee punten wat jij nog kunt doen :

Je router updaten met de laatste firmware.
Proberen met een ander merk router.

Mocht dit niet baten dan denk ik toch dat je verdere stappen moet nemen met xs4all/kpn.

*kuch*

ik zie dat je firmware al up to date is.
Ik heb het trouwens eens gezien bij twee klanten met ongeveer hetzelfde probleem. Oplossing was heel lullig, maar was downgraden van abonnement naar een 8 mbit lijn.

Maar misschien is het iets heel stoms in je router.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 70098 op 19-01-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik morgen eerst maar weer eens ga bellen dat ik een nieuw modem wil hebben...

Om maar alles uit te sluiten :)
Mocht dat niet werken, dan ga ik weer verder bellen :D

Ik laat wel weten hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63847

Het, hier heb ik dus ook last van. Zo gaat het 3 dagen goed en zo is het de hele dag / avond zwaar kloten. Elke keer valt mijn lijn weg. Heb al een andere modem gebruikt, zelfde resultaat.

Oja ik heb XS4ALL Basic / KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je alleen je modem aan je computer voor een dag heb je er dan ook last van. Ik had er ook last van en hing alleen het modem met 1,5 meter utp aan 1 computer. Aan het einde van de dag gekeken en ik had er nog steeds last van.

Ik 2 keer zelfs met de Technische Dienst van KPN gesproken. In het tweede gesprek werd mij verteld dat ik moest zeggen dat ik het modem ergens anders had getest om een nieuw modem te krijgen ( Maar dat terzijde :p ) .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
't Komt weer uit de bekende hoek wellicht. Maar loop je aansluiting nog even na ook. Door de snelheids verhoging en het gebruik van het meer daarvoor 'gevoelige' ADSL2+ bij FAST is een loze aftakking of verlenging vanaf je hoofdaansluiting soms fataal.

De snelheden zijn ook verhoogd en als er toch nog ergens iets voor je splitter is aangesloten zoals een alarm installatie of een analoog modem in je PC kan dat nu wel voor problemen zorgen op je DSL verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En heeft dat nieuwe modem geholpen nightwalker ? of niet ?
M'n bekabeling thuis is volgens mij prima overigens...
Waar de kabel uit de muur komt gaat het via een kabel (kabel ook al vervangen met andere) van anderhalve meter naar splitter... dan met anderhalve meter kabel (ook al keer vervangen) naar m'n modem, en vanuit daar met 10 meter ethernet naar m'n pc, heb ook al andere ethernet kabel geprobeert maar dat kan 't zowiezo niet zijn want het is m'n GRP naar buiten (>wijkcentrale) die eruit vliegt...niet vanuit me pc naar modem..

Maargoed, morgen weer bellen! alvast bedankt voor de feedback :) ik hou u op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Anoniem: 166254 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:55:
En heeft dat nieuwe modem geholpen nightwalker ? of niet ?
M'n bekabeling thuis is volgens mij prima overigens...
Waar de kabel uit de muur komt gaat het via een kabel (kabel ook al vervangen met andere) van anderhalve meter naar splitter... dan met anderhalve meter kabel (ook al keer vervangen) naar m'n modem, en vanuit daar met 10 meter ethernet naar m'n pc, heb ook al andere ethernet kabel geprobeert maar dat kan 't zowiezo niet zijn want het is m'n GRP naar buiten (>wijkcentrale) die eruit vliegt...niet vanuit me pc naar modem..

Maargoed, morgen weer bellen! alvast bedankt voor de feedback :) ik hou u op de hoogte.
Het nieuwe modem heeft geholpen alleen ik wist dat het zeker aan mijn modem lag }) .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151382

ik heb zelfde modem en probleem, ligt het aan het modem?? heb je een nieuw modem? wat is oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Lees eerst even wat meer door voordat je in een topic van 4 jaar oud een vraag gaat stellen. Wevallen van ADSL verbindingen heeft 1001 oorzaken en twee keer meer oplossingen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.