Hallo beste mensen..
Ik heb al zo'n 5 weken (vanaf het moment dat ik XS4ALL heb)
problemen met mijn verbinding die de ene dag niet wegvalt, de andere dag 20 keer in een uur (5 uur lang).
het bericht wat ik in de event log van m'n modem ontvang is als volgt:
Computer (heb al meerdere geprobeert) Windows XP OS.
Modem: Speedtouch 716 verbonden met ethernet naar computer.
Firmware gecheckt en is up to date.
Verbinding: XS4ALL Fast - 12000/1024
Telefoon: werkt gewoon, analoge lijn
Firewall: Alleen op modem, ook uitgezet, zelfde probleem.
Afstand vanuit kabel uit de muur naar splitter anderehalve meter, vanuit splitter naar modem ook anderhalve meter
Volgens xs4all zit ik 2km van de centrale vandaan en dat zou prima moeten zijn.
Nou heb ik al een keer of 10 zowel xs4all als kpn aan de lijn gehad...xs4all zegt dat het aan kpn ligt, kpn heeft 2x een ticket aangemaakt en kwam tot de conclusie dat het aan xs4all ligt.
Heb zelf ook nog even de bekabeling vervangen vanaf het punt waar de tel lijn uit de muur komt naar splitter en dan naar modem + telefoon... en de splitter er een dag tussen uit gehad, maar probleem bleef hetzelfde.
Oftewel...ik weet het niet meer...
Wat ik van xs4all heb gehoord zou 't aan wijkcentrale LAN kaart kunnen liggen...maar volgens kpn niet..
Volgens KPN moet xs4all monitor op me gateway out gooien..volgens xs4all kan dat niet..
Xs4all denkt dat het aan me modem kan liggen, want die zien aan hun kant dat ik vandaag maar 1 keer ben ingelogt...terwijl m'n verbinding hier al 20 keer is weggevallen (met bovenstaand bericht in event log) maar extra modem heb ik nu weer niet zomaar liggen, en kpn zegt dat het niet aan moden ligt..
Weet niet of ik nu alles heb opgeschreven wat ik allemaal met kpn + xs4all heb besproken, als ik me nog wat bedenk post ik het er achter aan
Ik hoop dat er iemand een idee heeft wat dit probleem zou kunnen veroorzaken want ik heb het een beetje gehad met de 45 minuten wachttijd voordat je eindelijk iemand bij xs4all of kpn aan de lijn hebt, en dan vervolgens elkaar de schuld geven.
Alvast bedankt, en als ik te weinig info heb gegeven, laat het even weten
~Stefan.
Ik heb al zo'n 5 weken (vanaf het moment dat ik XS4ALL heb)
problemen met mijn verbinding die de ene dag niet wegvalt, de andere dag 20 keer in een uur (5 uur lang).
het bericht wat ik in de event log van m'n modem ontvang is als volgt:
Even wat info dan maar:Info 02 days 01:19:57 (since last boot) xDSL linestate down
Info 02 days 01:19:57 (since last boot) GRP Default destination is not routed anymore via gateway XX.XX.XX.XX
Error 02 days 01:09:50 (since last boot) FIREWALL exact tcp state check (1 of 31): Protocol: TCP Src ip: XX.XX.XX.XX Src port: 3724 Dst ip: XX.XX.XX.XX Dst port: 53598
Info 02 days 01:08:56 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 11510 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 25.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 9.0 dB)
Info 02 days 01:08:56 (since last boot) GRP Default destination is routed via gateway XX.XX.XX.XX
Info 02 days 01:08:38 (since last boot) xDSL linestate down
Error 02 days 01:08:21 (since last boot) FIREWALL exact tcp state check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.64 Src port: 1486 Dst ip: XX.XX.XX.XX Dst port: 3724
Info 02 days 01:08:20 (since last boot) xDSL linestate down
Info 02 days 01:08:20 (since last boot) GRP Default destination is not routed anymore via gateway XX.XX.XX.XX
Computer (heb al meerdere geprobeert) Windows XP OS.
Modem: Speedtouch 716 verbonden met ethernet naar computer.
Firmware gecheckt en is up to date.
Verbinding: XS4ALL Fast - 12000/1024
Telefoon: werkt gewoon, analoge lijn
Firewall: Alleen op modem, ook uitgezet, zelfde probleem.
Afstand vanuit kabel uit de muur naar splitter anderehalve meter, vanuit splitter naar modem ook anderhalve meter
Volgens xs4all zit ik 2km van de centrale vandaan en dat zou prima moeten zijn.
Nou heb ik al een keer of 10 zowel xs4all als kpn aan de lijn gehad...xs4all zegt dat het aan kpn ligt, kpn heeft 2x een ticket aangemaakt en kwam tot de conclusie dat het aan xs4all ligt.
Heb zelf ook nog even de bekabeling vervangen vanaf het punt waar de tel lijn uit de muur komt naar splitter en dan naar modem + telefoon... en de splitter er een dag tussen uit gehad, maar probleem bleef hetzelfde.
Oftewel...ik weet het niet meer...
Wat ik van xs4all heb gehoord zou 't aan wijkcentrale LAN kaart kunnen liggen...maar volgens kpn niet..
Volgens KPN moet xs4all monitor op me gateway out gooien..volgens xs4all kan dat niet..
Xs4all denkt dat het aan me modem kan liggen, want die zien aan hun kant dat ik vandaag maar 1 keer ben ingelogt...terwijl m'n verbinding hier al 20 keer is weggevallen (met bovenstaand bericht in event log) maar extra modem heb ik nu weer niet zomaar liggen, en kpn zegt dat het niet aan moden ligt..
Weet niet of ik nu alles heb opgeschreven wat ik allemaal met kpn + xs4all heb besproken, als ik me nog wat bedenk post ik het er achter aan
Ik hoop dat er iemand een idee heeft wat dit probleem zou kunnen veroorzaken want ik heb het een beetje gehad met de 45 minuten wachttijd voordat je eindelijk iemand bij xs4all of kpn aan de lijn hebt, en dan vervolgens elkaar de schuld geven.
Alvast bedankt, en als ik te weinig info heb gegeven, laat het even weten
~Stefan.