Ik heb hier een PC (amd 1400) draaien met daarop windows 2003 server enterprise. Vroeger stond er NT op en zat er een 16 gb schijfje in als C schijf. Nu draait alles lekker in 2003 maar beginnen er kleine problemen te ontstaan, ik krijg ruimtegebrek op mijn c schijf en ook het geluidsnivo is enorm. Ik heb nu een 250 GB samsug liggen die de nieuwe C schijf gaat worden. Maar, hoe krijg ik Windows overgeheveld ? ik dacht ghost te gebruiken maar dat gaat niet werken in een 2003 server omgeving.....
Dan gebruik je toch andere kloonsoftware die wel een server OS ondersteunt? Wat wil je anders?
[ Voor 4% gewijzigd door Jazzy op 19-01-2006 20:19 ]
ghost werkt anders prima hoor (ghost32.exe natuurlijk) niet de de versie die je onder windows moet installeren
A wise man's life is based around fuck you
Oke, ghost in dosmode met de bootfloppies zou dus moeten werken
ghost met BartPEDuncan_R schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:22:
Oke, ghost in dosmode met de bootfloppies zou dus moeten werken
dos floppies zijn van de jaren 90
hee, wat is mer mis met de '90 jaren ?
16bit tcp/ip stack onder DOS.... en 16bit disktoegang ipv 32bit met BartPEDuncan_R schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:30:
hee, wat is mer mis met de '90 jaren ?
scheelt je veel tijd
De hele diskussie is zinloos geworden, Het mobo Abit KG7 kan geen 250 gb schijven lezen, 200 gaat wel maar 250 is hem teveel, hij ziet hem als een 30 gb schijf. Heb voor 35 euro een asrock bordje besteld dus moet ik windows toch opnieuw installeren. Aangezien ik weinig met de mogelijkheden van 2003 server deed gooi ik er gewoon xp op. Kan ik tenminste ook gewoon ghost ed gebruiken.
Sinds BIOS 68 (al uitgebracht medio 2002) kan de KG7 wel 48bits LBA aan (128PB, 144 miljoen GB). Gewoon even een BIOS update doen of desnoods een overlaytooltje van de harddiskfabrikant gebruiken
Voor XP zou je minimaal SP1 moeten installeren/slipstreamen om schijven groter dan 128GB correct te herkennen. Voor 2K3 weet ik dat niet zeker, maar het is maar dat jij het weet 
offtopic:
Overigens is de KG7 een van de borden die gevoelig is voor lekkende condensatoren ivm een foute batch van de condensatorfabrikant. Vervanging is long-term gezien alsnog geen verkeerd idee.
Overigens is de KG7 een van de borden die gevoelig is voor lekkende condensatoren ivm een foute batch van de condensatorfabrikant. Vervanging is long-term gezien alsnog geen verkeerd idee.
kennen jullie de kreet RTFM nog ? Dubbel voor mij dus, als je de hdd op slave wil zetten moet je de jumper weglaten, als je de boel met jumper op slave zet hou je idd een 30 gb drive over ! oftwel 300 strafregels "Ik mag geen domme vragen op tweakers zetten voor ik de manuals lees ! "
Pagina: 1