Toon posts:

Welke Processor bij dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil over een week of 2 upgraden met een processor.
Ik zat te kijken naar een AMD athlon X2 3800+ of een AMD 64 4000+
ik speel voornamelijk spellen op de PC.
Dus wat is dan de beste keus? Of heeft iemand een processor die goedkoper is maar in prijs/kwaliteit verhouding beter is?

specs:

AMD athlon 64 3000+
Gigabyte K8NF-9
GeForce 7800GT ----> (Wordt waarschijnlijk een X1800XL)
Maxtor Diamon Plus 10 200GB HDD
2048MB Geheugen
450Watt coolermaster

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:13
Ik geloof dat de singlecores beter presteren in games dan de dual cores..hoewel et niet veel zal schelen als je naar de fps kijkt...
Ik zelf zou voor een Dual Core gaan aangezien je er prima op kunt gamen en je gwoon net dat ietsje extra kracht hebt voor apps :7
Als je benchmarks goed bekijkt is het verschil in fps 10 -15fps (meestal) en dat zie je als je 150fps hebt echt niet :P maar weer wel als je bijv FEAR speelt met 50Fps ;)
FF beetje benchmarks zoeken bij tomshardware.com ofzo }:O

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is het niet gewoon zonde van je geld om het system dat je nu hebt te upgraden? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
ik zou inderdaad ook voor de x2 gaan..
de 200 mhz merk je niet.. daarnaast heb je aan die x2 denk ik veel meer dan alleen spellen. je kan er ook mee video encoden en alle ander dingen gaan toch net iets sneller (als je meerdere programma tegelijk draait ook al zijn ze singel core).

sowieos met een beetje geluk begint tegen halverwege dit jaar waarschijnlijk ook wel de productie van dual core geoptimaliseerde spellen uit te komen

edit: net wat webfreak zegt. zou hoogstens de processor upgraden de rest kan je nog lekker lang mee en gamen etc.. wel zonde van het geld. maar is jouw geld natuurlijk...

[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 19-01-2006 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij tomshardware :
http://www.tomshardware.com/2005/08/01/dual/page8.html
http://www.tomshardware.com/2005/08/01/dual/page9.html

zie je dat de AMD athlon 64 4000+ bij spellen gewoon beter presteerd dan de X2 3800 toch?
En bij andere software toepassingen is die X2 3800 weer wat beter.
Maar omdat ik vooral games speel lijkt mij die 4000 dus een goede keus...
Maar die X2 3800 is meer toekomst gericht? of zit ik ernaast..
En die Intel Xeon serie , is dat aantrekkelijk of niet?

Verwijderd

De X2 3800+ nemen. In huidige games is hij verwaarloosbaar minder krachtig dan de 4000+ (en voor de huidige games is zelfs al een 3000+ genoeg, dus...) en in toekomstige games, zal zijn tweede core zeker goed benut kunnen worden.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

dit hangt heel erg af van wat je met je systeem wil doen, en hoelang je verwacht dat ie mee gaat. als je nog een paar jaar mee wilt met dit systeem, en/of graag meerdere dingen tegelijk doet, moet je voor een X2 gaan. als je echter puur voor gamen gaat, moet je de 4000+ single core hebben, de X2 3800+ presteert in games vergelijkbaar met een 3500+.
intel en gamen gaat niet goed samen, de prijs/kwaliteits verhouding van amd is veel beter op dit gebied.
de X2 is idd meer toekomstgericht, software zal waarschijnlijk steeds meer van een 2e core gebruik kunnen maken, en daarin presteert een X2 3800+ beter dan een 4000+

[ Voor 29% gewijzigd door LordofWhatever op 19-01-2006 20:39 ]

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 11:21
LordofWhatever schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:35:
dit hangt heel erg af van wat je met je systeem wil doen, en hoelang je verwacht dat ie mee gaat. als je nog een paar jaar mee wilt met dit systeem, en/of graag meerdere dingen tegelijk doet, moet je voor een X2 gaan. als je echter puur voor gamen gaat, moet je de 4000+ single core hebben, de X2 3800+ presteert in games vergelijkbaar met een 3500+.
met ook op de toekost zal het wel eens goed kunnen zijn dat de x2 beter zal presteren ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
Hoezo geld wegsmijten... Het systeem wat je nu hebt is al de droom van de gemiddelde (arme) gamer en die wil je nu al gaan upgraden. Ik zou er nog minimaal een jaar mee wachten, want je kan me niet wijsmaken dat dit systeem al enige moeite heeft met het draaien van spellen.

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Eens. Je kunt beter wachten totdat de spellen niet meer lekker draaien, en dan upgraden. Dan zijn de onderdelen die je nu wilt kopen een stuk goedkoper. Nu heb je er eigenlijk nog geen baat van, alleen misschien in de toekomst. Dus waarom nu kopen?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 21:04
idd waarom upgraden ? Geld teveel?

Waarom zou je nou een GeForce 7800GT willen upgraden? Daar kan je echt alles mee spelen wat je zou willen. Mocht je het echt niet kunnen laten doe dan die proc upgrade.

Als je echt alleen maar games speelt = >die 4000+ .

Als je ook andere dingen wilt doen die x2 3800+ in de toekomst worden games mogelijk ook geoptimaliseerd voor meerdere cores dan wint de x2 het weer. De vraag is alleen op welk termijn, gaat nog wel een tijdje duren vermoed ik.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
snakeye schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:55:
idd waarom upgraden ? Geld teveel?

Waarom zou je nou een GeForce 7800GT willen upgraden? Daar kan je echt alles mee spelen wat je zou willen. Mocht je het echt niet kunnen laten doe dan die proc upgrade.

Als je echt alleen maar games speelt = >die 4000+ .

Als je ook andere dingen wilt doen die x2 3800+ in de toekomst worden games mogelijk ook geoptimaliseerd voor meerdere cores dan wint de x2 het weer. De vraag is alleen op welk termijn, gaat nog wel een tijdje duren vermoed ik.
Valt reuze mee, nVidia heeft dus al dual-core video-kaart drivers (die botsen met Quake 4) en Quake 4 ondersteunt ook al dual-core (alleen dat gaat niet lekker samen met nvidia dual-core drivers zoals al eerder gezegd). Dual-core is zeker aan te raden boven de 4000+

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerNummer op 19-01-2006 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 7800GT, heeft problemen met spellen.
Wat volgens sommige niet op te lossen is. ik heb de PC getest met een X1800XL.
Met die kaart heb ik geen problemen.
ik was bezig met een upgrade:
voeding/geheugen/videokaart.
dus ik wou gelijk een nieuwe processor erin.
En ik krijg hem van mijn ouders :P , dus daar zeg ik geen nee tegen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
Geef mij jouw ouders :o Je hebt al een splinternieuw systeem en dan gaan ze ook nog eens je upgrade betalen, ik zit hier opgescheept met een P3 866 Mhz van 5 jaar oud :/ :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst ook zo'n PC :).
Toen ging ik net over afgelopen jaar, net op het laatst nog even me beste gedaan.
En me vader vorig jaar allemaal dingen beloven als ik over zou gaan, het was al hopeloos:P.
Maarja toen lukte het ook nog en ja toen kreeg ik een nieuw systeem :P.

ontopic:

Dus toekomst gericht+andere software 3800 x2
Alleen games 4000....

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 15:29
momenteel is die dual core zaak enkel zijn geld waard als je tegelijk gamed, dvd's brand office draait en wat surft. en tegen de tijd dat alles echt 100% goed werkt en geschreven is voor dual core zitten we weer 2 sockets verder, zou dus voor de single core gaan

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je pa betaald, neem een FX, snelste versie, dat is echt de beste processor voor games. Denk dat je dan op een FX60 uitkomt, de 62 komt pas later. Je pa heeft geluk, hij kost maar net geen $1200, met shipping en handling kom je waarschijnlijk wel iets daarboven 8) En als je toch bezig bent, neem dan wel een 7800 in SLI opstelling, met maar 1tje kan je natuurlijk geen games spelen. En zonder 60" TV om op te spelen is het natuurlijk helemaal geen drol aan. En vergeet niet meteen een hifi installatie los te peuteren voor het geluid, koop zeker geen boxen onder de 1000 euro per stuk en vergeet ook niet dat je wel een leuke geluidskaart erbij moet hebben (doe de X-Fi van creative maar).

Als jij serieus je spellen niet aan de praat krijgt met je huidige setup dan is er volgens mij meer iets mis met jou dan met jouw computer. Een snellere CPU heb je ECHT NIET nodig nog en nu al dual core kopen voor spellen is onzin. Wacht tot spellen uitkomen die er echt support voor hebben en koop dan pas nieuw, dan heb je voor hetzelfde geld beter spul. En een 7800GT is zo ontiegelijk snel dat ik me afvraag waarom je die gaat 'upgraden', heb je soms inderdaad een 60" TV waar je op speelt in 4096x3072x16anisox8fsaa? Anders kan je beter je probleem oplossen ipv maar meteen nog nieuwer spul te kopen. Daarvoor heet deze site tweakers.net en niet pimpmypc.tv :+

[ Voor 88% gewijzigd door GambitRS op 19-01-2006 23:57 ]

MechWarrior || Monsters Game

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoek ns benchmarks. Hier kun je erg veel benchmarks vinden.

Overigens denk ik dat je zélf iets fout doet als er bepaalde spellen niet goed werken. Heb je naar drivers gekeken? Brakke onderdelen?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
GambitRS schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:43:
Als je pa betaald, neem een FX, snelste versie, dat is echt de beste processor voor games.
nog beter de nieuw\ste fx 60 geloof ik... snelste in games en dual core... ben je wel over de 1000 euro voor alleen je processor kwijt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in Complete Systemen & Laptops. Daar is zelfs een dedicated topic voor ingericht: het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" - topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.