[Speedtouch + switch] Werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem waar ik al de gehele avond mee worstel, nl. dat mijn zojuist nieuw aangeschafte switch niet werkt icm. met het Speedtouch modem (510).

Het betreft hier een Netgear 8 poorts switch (FS608), de switch die ik eerst had waar het geheel wel mee werkte was een 3Com Superstack II 1100. Dit ding was aan vervanging toe en daarom heb ik dit simpele dingetje gekocht. Maar het blijkt een hele onderneming te zijn om dit ding aan de gang te krijgen.

Als ik de switch aan het modem hang (Cross/straightkabel, beiden geprobeert) krijg ik de volgende foutmelding op beide pc's: "Limited or no connectivity. You might not be able to access the interent or some network resources. This problem occured because the network did not assign a network address to the computer."

Nouja, de pc krijgt geen IP maar ik heb alles al geprobeerd zo'n beetje en op Google vind ik ook niks. Ook las ik in de N&T netwerktroubleshooter dat je STsetup.exe moet draaien als de switch ertussen zit, helaas vind hij het modem niet dmv. van deze software.

Wie o wie helpt mij uit de brand?
:)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het met één unmanaged switch werkt, werkt het met elke unmanaged switch. Switches zijn eigenlijk redelijk dom. Of je nieuwe switch is DOA (dead on arrival), maar dan zou ook je LAN niet normaal werken, of je hebt inmiddels de instellingen van de modem verkeerd staan.

{signature}

• Wokkel1982
Voutloos schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:13:
Als het met één unmanaged switch werkt, werkt het met elke unmanaged switch. Switches zijn eigenlijk redelijk dom. Of je nieuwe switch is DOA (dead on arrival), maar dan zou ook je LAN niet normaal werken, of je hebt inmiddels de instellingen van de modem verkeerd staan.
Mijn vorige switch was managed..

• Wokkel1982
Voutloos schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:13:
of je hebt inmiddels de instellingen van de modem verkeerd staan.
Ja, hoe en waar kun je de instellingen vern**ken? :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Excuus, maar dan nog stelt je merk/type switch geen extra eisen aan het modem. :)

Maar ik gooide ook een haakje uit, dus aub beantwoorden: Werkt je LAN verder goed?
Wokkel1982 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:16:
[...]
Ja, hoe en waar kun je de instellingen vern**ken? :)
Webinterface? Verder ben ik zelf geen grote fan van de STsetup wizard, ik wil het zelf regelen. Kom je wel bij je modem als je hem direct een pc eraan hangt (indien je dat nu al hebt en je op deze manier kan GoTten had deze info in de startpost gemogen ;) )? Zo nee, modem resetten en met een schone lei beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 19-01-2006 20:20 ]

{signature}

Verwijderd

Hoe staat je dhcp ingesteld in je speedtouch? Scope goed ingesteld? Hoeveel Ip's zijn er nog vrij?

• Wokkel1982
Voutloos schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:19:
Excuus, maar dan nog stelt je merk/type switch geen extra eisen aan het modem. :)

Maar ik gooide ook een haakje uit, dus aub beantwoorden: Werkt je LAN verder goed?

[...]
Webinterface? Verder ben ik zelf geen grote fan van de STsetup wizard, ik wil het zelf regelen. Kom je wel bij je modem als je hem direct een pc eraan hangt (indien je dat nu al hebt en je op deze manier kan GoTten had deze info in de startpost gemogen ;) )? Zo nee, modem resetten en met een schone lei beginnen.
Nou, ik heb zojuist de gewone LAN ingesteld en deze wou ook niet werken, dus ik vermoed dat de switch kapot is.

• Wokkel1982
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:19:
Hoe staat je dhcp ingesteld in je speedtouch? Scope goed ingesteld? Hoeveel Ip's zijn er nog vrij?
De DCHP-server staat aan. Scope?. Er zijn nog voldoende IP's beschikbaar :)

Verwijderd

Hang je router los aan je pc , stel hem in en geef gewoon ip adress of krijg er een. configureer je modem dus eerst , en geef je pc een ip(in dezelfde range als je router), gateway en dns instellingen. , dus een vast ip, prik daarna pas je switch eraan.

Want ws die switch van je als je dus een router eraan prikt probeert de router een ip tegeven aan je switch, en dan zou de switch al je computers weer een ip moeten geven ws in een andere range, dus dat zal niet werken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Had je de 510 in de 3com in een 10 Mbit of 100Mbit poort zitten? Wellicht heb je het modem toen vat ingesteld (in de command line interface van de 510) op 10Mbit half ofzo?

Als je auto negotiontion hebt uitgezet in de modem connect hij wellicht niet met een swtich die daar wel op vertrouwd.

regel 1: checck de kabels

enne hoe brande de lampjes op de modem (met name aan de achterkant) en op de switch.

Verder: kun je wel een andere pc die je ook de swicch aansluit pingen (al dan niet op het 169.* adres)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wokkel1982
leuk_he schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:15:
Had je de 510 in de 3com in een 10 Mbit of 100Mbit poort zitten? Wellicht heb je het modem toen vat ingesteld (in de command line interface van de 510) op 10Mbit half ofzo?

Als je auto negotiontion hebt uitgezet in de modem connect hij wellicht niet met een swtich die daar wel op vertrouwd.

regel 1: checck de kabels

enne hoe brande de lampjes op de modem (met name aan de achterkant) en op de switch.

Verder: kun je wel een andere pc die je ook de swicch aansluit pingen (al dan niet op het 169.* adres)
Hij zat in een 100Mbit uplink poortje, ik heb de kabels alreeds twee keer vervangen had beide geen succes. De lampjes achter op de switch knipperen wel zo als het hoort. Maar als ik alleen de 2 pc's aansluit en ik stel ze in in de zelfde range en submask dan kunnen ze elkaar nog niet pingen.
Daarom denk ik dus dat hij kapot is.
Pagina: 1