Arctic Cooler wil niet draaien.

Pagina: 1
Acties:

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik ben sinds kort eigenaar van een Arctic Cooler copper silent 3 (aka copper lite)
Nou wilde ik hem in m'n pc zetten, maar ik wilde voordat ik dat ging doen even testen of ie t goed deed voordat ik dadelijk de boel geinstalleerd had en hij het niet deed ofzo.
Ik heb m in een hele oude pc geplugt, gwoon direct op t moederbord. De pc opstarten, maar de fan draait niet. Hij geeft een millimeter beweging en valt daarna weer stil. Ook als ik m een duwtje geeft wil hij niet draaien. Ik denk naja, oude pc, ff in een nieuwere proberen. Gwoon een goeie pc, ik plug m in op t moederbord, weer geen draaiende fan, maar wel nog dat kleine tikje.
Toen dacht ik dat het misscihen aan de moederborden lag, en besloot ik m aan te sluiten direcht op de molex, met een koppelstukje. Ook hier geeft hij aleen een klein schokje en doet verder niks. Ik heb hem al een keer terug gestuurd naar de winkel (salland) en ik neem aan dat ze hem daar gewoon aan de praat hebben gekregen of een andere gestuurd hebben.

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen.
Mobo nieuw: MSI KT3 Ultra 2
Mobo oud: voor een AMD K6 450mhz
voeding 350 Watt: een of ander goedkoop merk
De 12 volt lijn die ik gebruikte voor de koeler was verder onbelast.

Bij voorbaad dank voor uw hulp.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Indien je het op zoveel manieren geprobeerd hebt, lijkt het me stug dat het aan je moederbord ligt. Ik denk dat de fan daadwerkelijk kaduuk is, echter snap ik dan Salland niet. Maar misschien heb je een vriend met een pc? Dan plug je de koeler even op zijn moederbord, om te kijken of ie gaat draaien. Zo ja, dan ligt het ergens anders aan, zo nee, fan is stuk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
heb je hem niet toevallig omgepoold? Dus + en - andersom.Vaak hebben die fans geen ompoolbeveiliging, dus ompolen=dood.

U vraagt, wij antwoorden.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MeMoRy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:09:
heb je hem niet toevallig omgepoold? Dus + en - andersom.Vaak hebben die fans geen ompoolbeveiliging, dus ompolen=dood.
Met CPU koelers kan dat vaak niet (afhankelijk van het moederbord). Ze hebben vaak zo'n specifieke vorm, dat ze maar op 1 manier op de moederbord cpu-connector passen. Dus dat lijkt me sterk. Dit kan hooguit gebeurd zijn op het oudere AMD K6 moederbord. Maar dan nog lijkt het me onwaarschijnlijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 00:23
Toevallig bij Salland gekocht?

Ik heb nl. precies hetzelfde :(

//edit: gister pas binnengehad BTW. :r

[ Voor 25% gewijzigd door Wokkel1982 op 19-01-2006 20:12 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Is dit toevallig niet een van die Arctic modellen die temperatuurgestuurd zijn?

• Wokkel1982
Yorixz schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:38:
De mijne raakte oververhit, ik heb wel een Artic Copper silent.

• bisselke
Ja ik heb hem inderdaad ook bij salland gekocht ja :(

• Wokkel1982
bisselke schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:09:
Ja ik heb hem inderdaad ook bij salland gekocht ja :(
Ik heb al met een 12v voeding zitten klooien etc.

Geen zin om zo'n klein defect ding op te sturen. :(

Het doosje leek trouwens al gebruikt :? :X

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Yorixz schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:38:
Volgens de site van Arctic Cooling is het model in kwestie niet Temperature Controlled (de sone-waarde voor de geluidsproductie is vast, en de toevoeging TC ontbreekt ook aan de koelernaam).

Nouja in dit geval, gezien er (minstens) nog iemand is met ook een defecte koeler bij Salland weg, zou ik gaan voor reparatie/vervanging. Het lijkt mij sterk dat je nu zelf nog iets verkeerd doet; ik denk dat de schuld bij Salland (of Arctic Cooling) ligt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

nouja wees in ieder geval blij dat je het ondekt voordat ie er op zat en je cpu gaar was gebakken!

• Wokkel1982
Ik heb inmiddels een RMA-aanvraag ingediend, ik had ook nog een switch besteld deze blijkt ook niet te werken :(

Ik heb dit topic vermeld om in ieder geval te zeggen dat ik niet de enigste ben met dit probleem. :)
Nu hopen dat het maar netjes afgehandeld wordt. :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 13:48
Dit kan twee dingen betekenen: of het is toeval, of Salland heeft je mijn defecte Copper Lite gestuurd. Een paar weken terug heb ik een Copper Lite besteld bij Salland. Dat ding bleek niet te werken en ik heb hem teruggestuurd voor RMA. Na een paar dagen kreeg ik hem weer terug, nog steeds kapot. Na een boze mail gestuurd te hebben ruilden ze m'n koeler om voor een nieuwe die het wel deed.

Het doosje leek inderdaad bekrast, alsof het gevallen is. Kijk trouwens eens aan de voorkant van de heatsink: lijkt het alsof er vinnetjes gebogen zijn? Dan heb je geheid mijn defecte Copper Lite gekregen. Schandalig!

Dato DUO synth voor twee

• bisselke
Ik ga ook maar WEER voor de RMA. Bedankt voor jullie reply's. Mijn doosje leek ook al behoorlijk gebruikt. Verder van die polariteit, ik neem aan dat ze die bij de fabriek goed doen ;). No offence tegen salland btw, ik heb niks te klagen over de rest van de service.

Ik lees net, mss heb je mijn eerste kapotte wel gehad ;) :+ Die vinnetjes verbogen is bij mij niet, iig niet dat je zegt: dat is schade.

nog een keer alles gelezen, tis wel wat zeg, 3 dezelfde koelers, met hetzelfde probleem van dezelfde winkel.

[ Voor 35% gewijzigd door bisselke op 19-01-2006 22:46 ]

• Wokkel1982
Hier gaat denk ik nog wel eens een boze email over naar Salland toe. :(

3x dezelfde fout alleen al op 1 forum. :/

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wokkel1982 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:23:
Hier gaat denk ik nog wel eens een boze email over naar Salland toe. :(

3x dezelfde fout alleen al op 1 forum. :/
offtopic:
toevallig kwam ik zonet Salland alweer tegen, link

Maar dit is gewoon Salland hun fout, terugsturen dat ding en een nieuwe werkende koeler eisen. Een beetje 2e hands kapotte troep aanbieden is echt te gek voor woorden.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

Exigence

dnkroz

wolkje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:39:
[...]

offtopic:
toevallig kwam ik zonet Salland alweer tegen, link

Maar dit is gewoon Salland hun fout, terugsturen dat ding en een nieuwe werkende koeler eisen. Een beetje 2e hands kapotte troep aanbieden is echt te gek voor woorden.
Mag ik vragen waar je die aanname op gebaseerd hebt? Het kan natuurlijk zijn dat Arctic Cooling per ongeluk een slechte serie geproduceerd heeft, dat kan altijd gebeuren. En dat bij de bestelling van Salland bij hun leverancier er dus toevallig een groot deel van de slechte fans tussen zaten. Je weet het nooit....

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Exigence schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:18:
[...]

Mag ik vragen waar je die aanname op gebaseerd hebt? Het kan natuurlijk zijn dat Arctic Cooling per ongeluk een slechte serie geproduceerd heeft, dat kan altijd gebeuren. En dat bij de bestelling van Salland bij hun leverancier er dus toevallig een groot deel van de slechte fans tussen zaten. Je weet het nooit....
Als beide eigenaren van de cooler ook melden dat de verpakkingen van hun cooler beschadigd is, lijkt dit mij iets wat moeilijk door Salland "over het hoofd" gezien kan worden. Natuurlijk produceert Salland de coolers niet zelf, maar ze moeten toch wel in de gaten houden of datgeen wat ze verkopen, werkt. Vooral gezien het feit dat de TS de cooler teruggestuurd heeft naar Salland, en hem wederom kapot teruggekregen heeft.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39

BCC

wolkje schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:13:
[...]
Als beide eigenaren van de cooler ook melden dat de verpakkingen van hun cooler beschadigd is, lijkt dit mij iets wat moeilijk door Salland "over het hoofd" gezien kan worden. Natuurlijk produceert Salland de coolers niet zelf, maar ze moeten toch wel in de gaten houden of datgeen wat ze verkopen, werkt. Vooral gezien het feit dat de TS de cooler teruggestuurd heeft naar Salland, en hem wederom kapot teruggekregen heeft.
Denk je nou echt dat als ze een doos met 100 koelers hebben ontvangen, zie die 1 voor 1 gaan testen?! Als blijkt dat er veel kapot zijn zal Sallen wel actie ondernemen, maar voor die tijd krijg jij van het magazijn mannetje gewoon een andere uit de grote doos, als jij niet expliciet vraagt of ze hem eerst voor je willen testen. Gewoon terugsturen dat spul dan krijg je echt wel een nieuwe/andere/je geld terug.

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 20-01-2006 11:19 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bisselke
ja idd, ik neem salland ook niks kwalijk. doosjes kunnen ook tijdens transport beschadigen. Ik zal ook geen klachtenbrief ofzo sturen, ik wil gwoon een nieuwe, werkende koeler. Verder zul je mij niet horen. Ik wilde alleen even weten of het aan mij lag, of aan de koeler zelf. En ieder bedrijf kan een foutje maken. Al vind ik 3 dezelfde koelers met dezelfde klacht een beetje vreemd.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

BCC schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:17:
[...]

Denk je nou echt dat als ze een doos met 100 koelers hebben ontvangen, zie die 1 voor 1 gaan testen?! Als blijkt dat er veel kapot zijn zal Sallen wel actie ondernemen, maar voor die tijd krijg jij van het magazijn mannetje gewoon een andere uit de grote doos, als jij niet expliciet vraagt of ze hem eerst voor je willen testen.
Hier zit wat in natuurlijk. Ik denk dat mijn mening wat beïnvloed was door het topic wat ik hier eerder vermelde over Salland. ;)
Gewoon terugsturen dat spul dan krijg je echt wel een nieuwe/andere/je geld terug.
Dat zeg ik ook al steeds :)

Pagina: 1