In een bepaalde (J2EE) webapplicatie, worden in bepaalde gevallen notificaties naar de gebruikers verstuurd via email. De body van deze emails wordt opgemaakt in HTML.
Tot hiertoe geen probleem.
Nu zijn er echter gebruikers, die deze mail als onleesbare tekst (lees html syntax) binnenkrijgen. Maar dit gebeurt niet altijd zo, soms krijgen ze deze mails wel correct binnen. Ik heb RFC2822 al eens doorgenomen, maar kan niet direct een oorzaak van het probleem vinden.
De mail die ze dan binnenkrijgen, ziet er overigens als volgt uit:
Dus mij lijkt het dat het parsen van deze html vervroegd afgekapt wordt, door een fout in de headers (die ik spijtig genoeg niet volledig ter beschikking heb), aangezien Subject, mime-version, e.d. er ook bij opstaan als body 'text'.
Aan wat kan dit probleem te wijten zijn?
Tot hiertoe geen probleem.
Nu zijn er echter gebruikers, die deze mail als onleesbare tekst (lees html syntax) binnenkrijgen. Maar dit gebeurt niet altijd zo, soms krijgen ze deze mails wel correct binnen. Ik heb RFC2822 al eens doorgenomen, maar kan niet direct een oorzaak van het probleem vinden.
De mail die ze dan binnenkrijgen, ziet er overigens als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| Subject: [Test] onderwerp Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/html Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <html><head> [etc...] |
Dus mij lijkt het dat het parsen van deze html vervroegd afgekapt wordt, door een fout in de headers (die ik spijtig genoeg niet volledig ter beschikking heb), aangezien Subject, mime-version, e.d. er ook bij opstaan als body 'text'.
Aan wat kan dit probleem te wijten zijn?