Toon posts:

VGA- bios flash werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een bios flash probeer voor mijn vga kaart lukt het niet.
Misschien dat een van jullie een oplossing weet.

Kaart ASUS FX5700 256 mb
Nibitor 2.6 van mkvtech gehaald
NVflash 4.46 (stond dat dat het beste was voor FX en gf4 kaarten)

Verschillende biossen van mkvtech geprobeerd
Backup bios aangepast en geprobeerd

Als ik in dos het uitvoer, lukt het niet.
Aan de commands light het niet lijkt me, want 'nvflash -b backup.rom' doet het wel.

'nvflash -p -u -f ***.rom' werkt niet

Ik krijg dan een lijst te zien met opties en commands enzo van nvflash.
Ik wil erg graag mn kaart flashen maar nu gebeurt er gewoon niks. :(
Ik weet 100% zeker dat ik een juist bios op mn floppy heb en dat ik de juiste bestandsnaam ingeef, maar toch niks...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
doe je het in een dos-box of met een bootdisk?

probeer eens eerst -f dan -u en dan -p
nvflash -f hfwqeub.rom -u -p

heb je niet per ongeluk wfflash?

[ Voor 56% gewijzigd door MeMoRy op 19-01-2006 20:03 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:00:
doe je het in een dos-box of met een bootdisk?

probeer eens eerst -f dan -u en dan -p
nvflash -f hfwqeub.rom -u -p

heb je niet per ongeluk wfflash?
Helaas op jouw manier lukte het ook niet.
En ik gebruik trouwens een bootdiskette.
En wfflash ken ik niet, op de diskette staat echt nvflash.

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
waarom wil je flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Om de aangepaste dingen in mn bios op te slaan, waarom zou ik anders willen flashen :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer anders uniflash.exe, die heeft niet voor niets de ondertitel 'flash anything with anything' - maar let op, het heeft totaal geen controle of je de juiste bestand flasht, die verantwoordelijkheid wordt aan de user overgelaten.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat dat alleen voor moederborden is. Of ik ben gek en heb eroverheen gelezen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hell yeah!
Het is gelukt met nvflash, via een andere site las ik dat sommige beveiligd waren :z
Dus opgelost met 'nvflash -r'
En het is gelukt :) nu standaard @ 475/600

Verwijderd

Ik ben ook bezig met flashen van mn 6800GT, sorry dat ik jouw topic gebruik maar heb ongeveer hetzelfde probleem. En vraag me af wat ik niet goed heb gedaan. Ik heb namelijk in mijn pc geen werkende floppydrive. nu had ik dus de aangepaste bios en nvflash.exe op een CD opgeslagen, en op de andere pc een ms-dos opstartdiskette gemaakt en daarvan met nero een boot-cd gemaakt via zo'n menutje. Daarmee kon je van je boot-floppy een boot-cd maken, daar heb ik meteen die nvflash.exe en backup en nieuwe bios bij opgezet. Ik dus helemaal blij dat de pc in dos opstartte, en er A: verscheen. (wel vaag trouwens mijn cd-drive heet E:)
ik typ in: nvflash -f new.rom
En krijg vervolgens een error dat een bestand mist oid? was blij dat mn kaart t nog doet en heb die cd al in de prullenbak liggen, maar zou bij mij ook
nvflash -f new.rom -u -p,
nvflash -p -u -f new.rom
nvflash -r new.rom
kunnen werken?

Kan het kwaad als ik het gewoon probeer? of doe ik het helemaal fout en kan ik er maar beter mee ophouden voordat de boel niet meer te redden is?

edit: ff geprobeerd een backup te maken, maar krijg dezelfde foutmelding: "Load error: no DPMI...get cs8465.zip" oid...iemand advies?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je nvflash download, moet je 2 bestanden op cd zetten.
nvflash.exe en cwsdpmi.exe
Ik had dat eerst ook :P

Verwijderd

was er idd ondertussen achtergekomen. Ik ga het nu proberen, wish me luck :P

Verwijderd

Heb t net geprobeerd met nvflash -f new.rom....maar dan krijg ik hetzelfde als jou. Denk je dat het met nvflash -r new.rom ook bij mij gaat werken?

edit: ga het gewoon proberen, kan namelijk niet wachten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eerst 'nvflash -r' ENTER

ff wachten
en dan flashen

Verwijderd

Nou, ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar telkens krijg ik dat scherm met al die info...steeds eerst met -r, en de protection gaat dan wel off, daarna die drie hierboven beschreven verschillende flashcommands, maar telkens hetzelfde effect. de laatste keer laadde hij wel even na de dat laatste scherm weg te drukken, maar ik denk niet dat ie m flashte....aangezien er bij nog steeds 6800gt speeds staan als ik "no overklokking" doe in driver.

Damn man ik dacht dat het eindelijk lukte |:(

Als ik trouwens een backup wil maken lukt dat ook niet :? I/O error oid....

lukte het bij jou met gewoon nvflash -f ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
eForce 6 & 7 Flash Procedures.

- Flashing with nvFlash (nVidia) - Use nvFlash 5.13
Standard Procedure for 5.13: (flashing with 5.13 is recommended for the use with the 6x00 series NVIDIA cards, using the -4 switch forces flash and overrides vender mismatch)

1. a:nvflash -5 file.rom [Enter]

Standard Flash (same card, same firmware)

2. a:nvflash -5 -6 file.rom [Enter]

Standard Flash (same card, same firmware)

3. a:nvlfash -4 -5 -6 file.rom [Enter]

Force Flash (different model card, different firmware)

4. a:nvlfash -4 -5 -6 -a -y file.rom [Enter]

Automatic Force/Blind Flash (In case you screw up and cant see the screen - best to use this string for a autoexec.bat)

It is highly recommended to use nvFlash over anything else when flashing NVIDIA cards. Flashing from a Bootable CD is not recommended. If you don't have a floppy, buy one, they are in-expensive while saving loads of hassles on some system configurations.

*Important* If you are using softmods and other tweaking applications, uninstall them prior to flashing. This goes for Riva Tuner and others. Why? Because most people flash, leaving those programs resident, so those utilities, try to force the video card to those saved settings in software and that causes problems for a card with a fresh flash or a new device ID.

*Remember* To always change out the drivers after a flash, most people forget this and then wonder why the drivers are giving them problems or why they get strange effects in there games. Always re-install the drivers and turn off any anti-virus before doing so. Rename the file to something thats easy to remember and point the string path too.

Verwijderd

Dat is dus al een probleem, ik gebruik 5.25, en een CD....niet goed dus.
Denk je dat het met mijn versie ook kan, of werkt dat heel anders? en weet iemand of het erg gevaarlijk is met een cd?
Edit: ik weet ook niet welke van de cijfercombinaties ik nou moet gebruiken, ik gebruik geen bios van een andere kaart maar heb de originele aangepast.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:42:
Dat is dus al een probleem, ik gebruik 5.25, en een CD....niet goed dus.
Denk je dat het met mijn versie ook kan, of werkt dat heel anders? en weet iemand of het erg gevaarlijk is met een cd?
Ehhh dan moet je het niet aan mij vragen :P
Ik ben zelf ook nog een n00b met nvflash

Verwijderd

WoooHoooo!!

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/505/flashed1qo.th.jpg

Zoals je ziet, mede dankzij jou gelukt!
Heb gewoon met 5.25 die nvflash -5 -6 new.rom gedaan en ja hoor...standaard al beter dan een ultra

Tnx for the help!

Verwijderd

Topicstarter
Twee blijde mensen vandaag ;)
Pagina: 1