wrt54g bf2 elke minuut lag

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-04 14:14
ik heb een WRT54G v5 router die is aangesloten op een speedtouch 510i modem, ik heb een desktop pc aangesloten op de router via wifi, een 'zeer goed' signaal dat varieert tussen de 36 mbps en 54 mbps
als ik battlefield 2 aan het spelen ben online dan krijg ik elke minuut een melding dat er een probleem is met m'n internet verbinding en ik word er strontziek van :)
als ik mn pc via kabel aansluit op de router heb ik dat probleem niet :? dus het ligt aan wifi
ik denk niet dat het aan storing ligt omdat het precies om de zoveel tijd gebeurt, ik heb iets gelezen over dat het aan windows lag die steeds naar een nieuw access point zoekt, maar dat was uit het jaar 2003 en de beschrijving die er bij stond heb ik ook gedaan (zero config stoppen en starten enz.) en dat hielp voor geen meter.
in mijn pc heb ik een WMP54G v4 adapter.

wat is het probleem :? :?

Verwijderd

Check ff of je pingtijden naar een website gedurende 5 minuten goed zijn.

Start -> uitvoeren -> cmd.exe -> ping www.google.nl /t

Als daar geen timeouts tussenzitten en de pingtijden zijn constant en <50 MS, dan is er met je wireless verbinding niets aan de hand.

Als je bovenstaande echter wel ervaart, even proberen je wireless router op een ander kanaal te zetten.

Groet

• Moning2
het ging meteen al goed :*)

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/7192/gaatalgoed2yl.th.png

ik test et vanavond even verder, ben nu ff weg :)

[ Voor 14% gewijzigd door Moning2 op 19-01-2006 19:33 ]

Verwijderd

Aan je log te zien ff ander kanaaltje kiezen op je wireless router. Hoe ver zit je ervan af? Antenne'tjes anders ff richten naar de plek waar je zit. Geen storing van TV in de buurt oid?

• Moning2
ik heb et weer even getest met kanaal 2 en dit is het resultaat (was kanaal 6 en ik had eerder kanaal 11 maar toen ging het ook niet geweldig en een buurman heeft ook kanaal 11 :) )
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4244/geweldig2ye.th.png

nadat ik ze naar elkaar had gericht kreeg ik alleen nog om de zoveel pings een ping boven de 800 en niet meer tussendoor die pings tussen de 100 en 200, ik ga nu even testen tussen mijn desktop en laptop :)

hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/6758/daarneemjewifivoor4vf.th.png

nu nog even laptop naar internet :)

nou de laptop heeft ook problemen, eerst een hele rij goed, dan 110 ms, dan weer 10 goed en dan een time out en dan weer een heel end goed, 199 ms, 180 ms en toen bleef het goed :? en nu ping ik ook met mn desktop en die heeft allemaal zeer matige pings, kword helemaal gek :r laptop blijft goed pingen

er staat een tv er 2 meter vandaan, andere kant op :) en er staat 5 meter verder en een muur ertussen nog een tv, ook niet tussen de router en adapter

[ Voor 42% gewijzigd door Moning2 op 19-01-2006 21:13 ]

• Moning2
ik heb nu de desktop met kabel aangesloten op de laptop, deze deelt zijn (draadloze) internetverbinding met de desktop en ik heb nu geen problemen meer :) geen lag in bf2, ping van 17, geen lag gezeik :) maarja, wat is het probleem nu want dit is ook niet echt handig :S

ok het gebeurt dus nog wel, maar nu wordt de ping ff 300, geen gezeik over slechte verbinding :? maar wel dus ff wat pakketverlies

[ Voor 32% gewijzigd door Moning2 op 20-01-2006 15:27 ]

• Moning2
nou ik heb het uiteindelijk opgelost door de linksys wifi manager te installeren, alleen dit programma geeft telkens ongeveer 5 foutmeldingen alsik afsluit, en soms werkt het gewoon niet, heeft iemand misschien een betere wifi manager ? (windows zorgde dus voor dat lag gebeuren)

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
WZC was idd buggy maar dat is sinds SP2 verholpen, dus zorg er iig voor dat je Windows helemaal geupdate hebt. De WMP54Gv4 is in essentie een Ralink RT2500, Ralink heeft daar recentere drivers voor dan Linksys, dus ik raad je aan die te gebruiken: http://www.ralinktech.com/supp-1.htm 11g-RT2500 PCI/MiniPCI/CardBus Drv3.0.4.0

[ Voor 0% gewijzigd door soganta op 09-03-2006 14:25 . Reden: er is een nog nieuwere versie, RT2500:3.1.0.0 ]

Pagina: 1