Toon posts:

Alles read only

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hetvolgende probleem met mijn pc.
Ik wilde McAfee installeren, maar ergens onderweg krijg ik de mededeling dat ik geen acces heb tot een bepaalde folder. Als ik die folder in windows bekijk zie ik dat die read only staat.
Afzetten van die read only lukt niet, het komt telkens terug...

Ik heb ook gemerkt dat al de folders op de pc read only zijn, maar ik ondervindt nergens anders problemen...

Ik heb al in windows geprobeert om via eigenschappen de read only op te heffen, maar als ik dan weer op eigenschappen klik dan kom het gewoon terug.
Ik heb in DOs een beetje met het attrib command geprobeert, maar zonder effect, ik zie in DOS ook niet dat een folder read only zou staan (met attrib bekijk ik dit)

iemand en oplossing?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:57

kraats

Ik rol

Staat er een grijs vinkje bij 'read only', of zwart? Grijs betekent (volgens mij) gewoon dat er ergens in de folder iets read only zou kunnen staan. Is alleen een indicatie, omdat niet op dat moment gekeken kan worden of alles schrijfbaar is. Dat zou teveel performance kosten, ofzo.. Dus: grijs betekent niet dat het ook daadwerkelijk read only is. Kijk anders eens per bestand.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Grijs betekend dat 1 of meer, maar niet alle, bestanden read-only zijn.

Ik heb onlangs precies hetzelfde gehad met de pc op mijn werk. Naar ik weet had ik niets raars gedaan. Het systeem was tergend traag en na een paar reboots kwam ik niet eens meer voorbij het inlog scherm. Remote via een andere pc alle read-only flags uitgezet, waar hij een paar uur mee bezig is geweest. Eerste keer rebooten ging goed, maar daarna was he tprobleem terug.
Een format heeft het, uiteraard, verholpen. Ook systeembeheer had geen id wat er aan de hand was.
Heb de dag ervoor alleen windowsupdate gedraaid.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bobke,

Deze vraag staat letterlijk in de Windows Operating Systems FAQ dus met een beetje inzet had je dit wel gevonden gok ik zo ;)

Dit topic is gesloten.