Toon posts:

AMD 64 3500+ Overclocken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat uitleg hierover willen.
naar wat ik weet heb ik een AMD 64 3500+ S939 BOXED.
Geen idee Venice / Winchester , etc..
Venice denk ik , maar is er enige manier om erachter te komen hoe ?
En hoe ver kan je deze overclocken ? Zonder dat er veel risico's zijn op Air cooling.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 22:01

Shaggy

Misantroop pur sang

Wat heb je zelf al uitgezocht en geprobeerd?

Als je hier had gekeken, zag je dat er een heel topic over is die dit onderwerp haarfijn bespreken.

[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 20[/rml]

Making an ass of myself since the 70's

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sorry te laat.

[ Voor 94% gewijzigd door Saturnus op 19-01-2006 17:49 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
CPU-Z kan je zien wat voor core je hebt (tenminste, bij mijn P4, amd zal ook wel)
verder ruik ik een slotje denks

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD64 3500+ Venice S939
Nog een vraag , ik deed overclock van de HTT tot 230*11
da gaf +- 2400mhz , dan deed ik de HTT tot 240 en kreeg bootscherm met error ?
iemand een idee wat dit kan zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:26:
Makkelijk te vinden hier op het forum!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:26:
Zie andere topic. Lees startpost even door, dat voorkomt een hoop van dit soort basics vraagjes.

Verwijderd

Memdividers, HT-multiplier, voltages, ...
Zet eerst alles heel laag ingesteld (mem en HT-multiplier) zodat de andere onderdelen zeker geen bottleneck gaan vormen voor het overklokken. Test dan hoever je geraakt met je cpu. Stel vervolgens je mem en HT-multiplier ook zo hoog mogelijk in.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Jonge, zoek eerst het forum af voor je een topic opent hiervoor.... wel lekker makkelijk zo.... :(

Ici kann uw Werbung staan

• EyeWitness
  • Laatst online: 23:11
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:33:
Jonge, zoek eerst het forum af voor je een topic opent hiervoor.... wel lekker makkelijk zo.... :(
Idd, en hoe moeten wij weten hoe goed jouw 'air cooling' is... ? Met mijn aircooling wordt mn 3500+ stressed maar 30 graden, maar er zijn ook mensen die z'n cpu temp rond de 60 hebben hangen dus ik vind het een groot risico om nu over te gaan klokken zonder dat je ook maar enige kennis over je bak hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Idle 28°C
En ik heb die OC topic al gans doorlezen en ik zie er niemand met een 3500+
En jongens als het teveel is om deftige antwoorden te geven heb ik liever dat je je bek houdt ;)
Als mensen jullie moeten helpen moet het wel snel gaan he maar voor een ander !
De newbs op het forum dienen er dingen door wijzen bij te leren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 21:40 ]

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36
Als je de search nou eens gebruikt kan je alle antwoorden vinden. Hoe ver je kan overclocken? Dat kunnen wij je neit vertellen maar je kan dus wel in de topics zien hoever men ongeveer komt met wat voor systeem. Je moet het toch echt zelf doen.

Ik voel een slotje aankomen

Verwijderd

Topicstarter
gogogo ! Slotje ;)
Ik trek men plan wel B)
Let's go reading..

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:41

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:51:
gogogo ! Slotje ;)
Ik trek men plan wel B)
Let's go reading..
Kijk ik ben je vader niet dus preken naar je ga ik niet. Nouja, een beetje dan. Wat kom je doen? Waarom zoek je niet en waarom kom je stom uit de hoek als je zelf een fout maakt?

Dat jij een fout maakt oke, is niet erg. Maar als mensen dan een tip geven, luister daar dan iig naar. Dit soort dingen hoeven niet iedere keer herhaalt te worden. Hoe ver kan ik overclocken is een dusdanig n00bvraag dat je gewoon totaal niets hebt gedaan je in te lezen. Wil je overclocken en wil je het goed doen. Stop dan je als een koe te gedragen en ga eerst eens lezen wat anderen hier op dit forum met pijn en moeite hebben neergezet. Mensen die wel moeite hebben genomen. Als wij nou zelfs de moeite moeten gaan doen dit neer te typen zou de wereld helemaal mooi omgedraaid zijn. En jij maar slim worden zonder wat te doen zeker?! Nou mag je mij om mijn reactie natuurlijk weer keihard uitschelden en vragen of ik mijn bek wil houden. Maar je zou er ook over kunnen nadenken...Misschien dat je dat sowieso even moet doen.

*de search zit bovenaan iets naar rechts en voor deze vragen is een search op dit forum wel voldoende*

En doe wat aan die houding man, dan willen mensen je als je nou een x echt iets niet kan vinden of ergens hulp bij nodig heb je misschien nog helpen. Laat zien dat je moeite doet om je te onderbouwen e.d. Ik heb in dit bericht meer moeite gestoken dan jij in heel je topic... }:O

[ Voor 11% gewijzigd door DualDevil op 19-01-2006 22:29 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

dealdevil laat zien waar beginners staan, lezen is een vak. je hebt het forum als je daar nix vind heb je nog google nix vind heb je nog een optie om nieuwe post te openen of als je iets hebt gevonden en ze vertellen niet alles wat je zou willen weten post je je vraag in een general topic.
zo min mogelijk losse post is 10 keer overzictelijker

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:51:
gogogo ! Slotje ;)
Ik trek men plan wel B)
Let's go reading..
I can just try ;) But thnx for the information.
Thnx DualDevil , thnx to you i saw that i was wrong. Cheerz

• EyeWitness
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:44:
Ik zou graag wat uitleg hierover willen.
naar wat ik weet heb ik een AMD 64 3500+ S939 BOXED.
Geen idee Venice / Winchester , etc..
Venice denk ik , maar is er enige manier om erachter te komen hoe ?
En hoe ver kan je deze overclocken ? Zonder dat er veel risico's zijn op Air cooling.
Ik zal maar eens proberen om je vraag te beantwoorden dan, aangezien ik een 3500+ Newcastle hebt die je wel redelijk kunt vergelijken met jouw Venice denk ik ...

Je temps blijken dus geen probleem te zijn aangezien je idle al op 28 graden draait. Wat je nu het beste kunt doen is HTT @ je BIOS (welk mobo heb je iegenlijk) te verlagen naar 800. Dan je geheugen divider 1 stapje verlagen zodat je geheugen ook geen bottleneck meer is, en dan langzaam je FSB met 2-4MHz tegelijk verhogen. Na elke verhoging een paar bench's (Prime 95 > SuperPI > 3dmarkXX, etc. etc.) draaien om te kijken of de handel nog wel stabiel loopt. Plus kijken of je temps nog oké zijn ...

Als op een gegeven moment errors komen (Prime 95 bijv. binnen 2 mins al) is er een grote kans dat je CPU meer voltage nodig heeft >> weer de BIOS in en je voltage met 0.25Volt verhogen. Maar dit verhoogt wel weer je temp.

Zo zou je in principe net zo lang door kunnen gaan totdat je systeem onstabiel begint te raken ongeacht je CPU voltage...

Mijn 3500+ kwam tot 2550MHz stabiel op 1.575Volt, kon wel hoger gaan maar dan zou ik @ 2600MHz al 1.7Volt moeten trekken wat me een beetje te gortig werd...
Dus ik blijf maar lekker stock (2200MHz) met 1.275Volt :+

(Mijn stock voltage is eigenlijk 1.5Volt maar ik ben na wat geklooi met m'n voltages erachter gekomen dat m'n CPU ook nog perfect draait met 'maar' 1.275Volt, > scheelt 5-7 graden @ stressed, misschien een tip voor jou als je toch maar niet gaat overclocken. Voltage verlagen, kijken of je 5 mins prime95 kunt draaien, zo ja > weer stapje lager. Net zo lang tot er een error komt @ prime binnen 5 minuten.)

[ Voor 16% gewijzigd door EyeWitness op 19-01-2006 23:32 ]

Pagina: 1