Toon posts:

main index + .htaccess?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik had een vraagje ivm met het koppelen van mijn main index page aan een user database in mijn forum zodat mensen die zich gerregged hebben op mijn forum pas de mainpage kunnen zien.
main page is het ook nie eigenlijk het gaat om een plaatje geplaats't op de mainpage.

mijn site: http://myjoint.nl en dan gaat het om het middelste plaatje waar je kan kiezen nou lijkt mij dit toch het makkelijkste via .htaccess? of kan ik het beter anders doen?

alvast bedankt

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Aangezien het om een PHP forum gaat met mysql database, moet het toch heel simpel te doen zijn met behulp van een php scriptje?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
blabla query

if (ingelogd){

echo "jeee";

}else{

echo "nee";

}

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 08:47
via php en dan kijken of de gebruiker ingelogged is op je website en dan pas t plaatje doorsturen, simpel snel easy as hell :p

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik snap het niet helemaal kun je me een voorbeeldje geven maybe?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Sorry, geen tijd voor. Daarnaast is het basic php/mysql kennis, dus lijkt me dit niet echt de geschikte plaats voor dat soort vragen. Is behoorlijk simpel om zelf uit te vogelen.

Verwijderd

Topicstarter
nou ok maar zoals je kan zien aan me site kan ik wel basic html maar ik kan er niet achter komen hoe ik dit kan doen.
ik weet ook wel hoe ik bepaalde users kan toevoegen enzo in een .htaccess enzo maar kan er niet uit komen hoe ik nou alleen de users uit die mysql table kan laten zien wat ik hun wil laten zien via .htaccess.
maargoed misschien dat iemand anders een beetje op weg kan helpen?

Edit/ en is htaccess nie het best beveiligd

ik las ook dat .htaccess niet zo best is na +- 5000 users omdat apache niet erg effiecient is met zoeken naar user/passwords

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 20:39 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je niet wil leren programmeren, kan je ook voor de simpele oplossing gaan: maak een nieuwe subforum welke alleen toegankelijk is voor ingelogde gebruikers, zet daar voor elke joint een topic in en link op de frontpage naar die topics. :Y)

Overigens een gratis tip, gebaseerd op persoonlijke mening: dump die imagemap. ;)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
gratis tip dump die image map?? please explain

edit/ het gaat me er eiegenlijk gewoon om dat het plaatje dus gekoppeld wordt aan die mysql table met users dat moet idd ook simpel genoeg zijn maar kan er tot nu nog niet echt uit komen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar ik snap het idee mensen zijn nu idd verplicht intgelogd te zijn het topic te kunnen zien.

TnX lijkt me wel goeie oplossing idd

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op zeg... Je wilt dus controleren of iemand is ingelogd op je forum? Dan kan je ook het beste die vraag stellen op het forum van je forum ( :P ). Je weet zelf welk forum je draait en jawel, die hebben zelf ook een prima support forum.

Het is overigens een kleine moeite om te controleren hoe het forum checkt of iemand inlogd. Vervolgens kan je deze check ook weer op je eigen site gebruiken. Je hebt hier echt geen voorbeeld voor nodig want dit is echt prima zelf uit te zoeken.

Hier op GoT gana we er vanuit dat je eerst zelf actief opzoek gaat naar een oplossing en dat ook laat merken in je startpost. En voor Programming: lees aub P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic en dan met name P&W FAQ - De "quickstart" eens goed door.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.