Toon posts:

CPU overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag:
Ik wil graag mijn systeem overklokken en nu heb ik her en der gekeken, maar nu kom ik er niet uit.
Als ik in mijn bios kijk van mijn ASUS moederbord (a7n8x-e Deluxe) zie ik nergens fsb of dat andere staan.
Ik zie wel CPU external fequency (mhz) staan. deze staat op 166 en kan je veranderen naar 200.
CPU frequency multiplier setting. Staat op auto (kan je veranderen naar menu, waardoor je volgende setting kan veranderen.)
CPU frequency multiple. deze staat standaard op 13. deze kan ik veranderen als ik de 2e setting verander naar menu.
Dan heb ik ook nog system performance staan. Deze staat op optimal, maar die kan je ook op agressive zetten.
Wie kan me helpen wat ik moet veranderen.

Specs: AMD 3000+ XP
1024 DDR Ram
ASUS a7n8x-e deluxe (zalman koelers)

Wie o wie kan me helpen?

bvd

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 07:34
Je geeft al aan wat je mogelijkheden zijn met je mobo. Maar zoek eens op het forum dan vind je vast wat je nodig hebt..

He who laughs last.. Thinks slowest

Verwijderd

De external frequency is de fsb ;)

verder zou ik eerst ff de FAQ doorlezen als ik jou was, want dit is allemaal te vinden daar

Verwijderd

Idd. begeef je niet zomaar in de wereld van overklokken als je nu al niet uit kan vogelen wat al die instellingen betekeken. Ga je maar eerst verdiepen, de Faq biedt daar uitstekende uitleg naartoe.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou er een uber-bios inflashen dan krijg je wat meer fsb settings.

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Overclocken heeft bijzonder veel te maken met "Trial and error". In vele gevallen vaker de error dan iets anders. Ik zou allereerst eens goed googlen wat het overclocken nu precies omhelst eer je er aan begint. Bedenk ook dat je bij "echt" verkeerde instellingen ook wel eens je BIOS chip zou moeten terugflashen. :Y)

Irrelevant by default - rm -rf /

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lees de FAQ, en begin er dan pas aan....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:16
En als je toch de stap wil wagen, neem dan wel kleine stapjes. Niet zomaar ineens de FSB op 200 Mhz zetten, maar probeer eerst 170, dan 175, etc ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1