[VPN] Universiteit Tilburg op PDA

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 08:41
Beste tweakers, Ik heb nu sinds augustes vorig jaar een Dell X50v PDA met wifi.

Op de universitiet Tilburg wil ik op het internet kunnen om zo eenvoudig mijn mail te checken en eventuele slides snel te kunnen downloaden. Echter dit lukt niet.

Het probleem is het volgende, zodra ik de lan utility start ziet de PDA netjes het "guest-network" en kan hier ook op connecten. De verbinding is tot stand. Vervolgens moet ik een VPN (PPTP) conectie opstarten om via een login en pasword op het echte netwerk te komen. Dit lijkt allemaal goed te gaan, De pda maakt netjes connectie met de VPN. Maar zodra ik een webpagina open of mijn mail wil binnehalen knalt de PDA zonder pardon de VPN conectie eruit! HELP!

Software: Windows 2005
ardware : Dell x50v

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10-2025
Het is mij wel gelukt met WM6, aangezien het verschil met WM5 minimaal is zou het daarmee ook moeten lukken. Ik heb alleen het probleem dat wanneer ik bijvoorbeeld een webpagina aan het lezen ben (en dit zeg maar even duurt) hij daarna weer opnieuw de VPN moet verbinden. Dat doet hij gelukkig wel automatisch. Als je gewoon rondsurft en wat sneller klikt blijf de VPN verbonden.

• senseixz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 11:02
welke instellingen heb je gebruikt voor je pda? ik krijg het maat niet voor elkaar op mijn MDA Touch...