Mp3 speler naar luidspreker

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166226

Topicstarter
Ik heb een medion mp3 speler en wil die aansluiten op een paar muziek boxen van de stereotoren.
Kan ik gewoon via een kabel of moet ik een versterker gebruiken.
Als ik bij gewone luidsprekers een versterker nodig heb zijn er dan luidsprekers waar je die niet bij nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kan ik gewoon via een kabel of moet ik een versterker gebruiken.
Gewoon een 3,5mm koptelefoon-aansluiting naar tulp-kabeltje nemen. Wel het volume van je mp3-speler op max zetten.
Als ik bij gewone luidsprekers een versterker nodig heb zijn er dan luidsprekers waar je die niet bij nodig hebt
Ja, dat zijn luidsprekers met ingebouwde versterker. Komt op hetzelfde neer dus ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-07 08:38
Het zal inderdaad met een minijack-->rca verloopje wel willen, maar je zal op die manier niet echt een denderend volume halen uit die speakers gok ik zo. Ik denk dat je uiteindelijk toch op een versterker uit komt, en die zou je eventueel bij een kringloopwinkel of via marktplaats kunnen kopen, dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Jouw luidsprekers zijn zgn. passieve luidsprekers, die hebben dus een externe versterker nogdig. De andere versie, met ingebouwde versterker, worden ook wel actieve luidsprekers genoemd, en 90% van de computer speakersetjes zijn bijvoorbeeld van dat type. Er zijn ook wel (duurdere) merken met actieve hifi luidsprekers, ik noem een merk als B&O. Maar ik gok dat dat net niet is wat je qua budget in gedachten had?

Uncle sjohie

uncle_sjohie