Toon posts:

[CSS] Windows-achtig menuutje uit unordered list

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een CSS menuutje waarvan ik uiteindelijk een contextmenu (o.a. rechtermuisknop klik) wil maken.

Zie http://www.rszdesign.com/temp/contextmenu/

Het menu is in HTML opgebouwd uit een unordered list in meerdere niveaus. De opmaak wordt gedaan door CSS. Helaas ondersteunt IE geen :hover op andere elementen dan <a> waardoor er nog een klein lapje JavaScript bij zit.

Hij werkt naar behoren in Firefox (1.5) en redelijk in Opera 8. In IE werkt ie wel, maar gaat het fout als ik dieper wil navigeren dan 1 subniveau.
Het derde niveau wordt niet buiten de <ul> van het tweede niveau weergegeven.

Ik heb gezocht naar andere CSS menu's die ook op meerdere niveau's kunnen navigeren en heb de volgende gevonden:Telkens als ik de technieken van deze menu's met mijne wou samenvoegen kwam ik weer terug op dezelfde bug...

Heel erg jammer nu dat IE zo'n bagger CSS support heeft...

Weet iemand hier misschien een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter gekomen... Het menu kwam in de knoei met de volgende CSS rule:
Cascading Stylesheet:
1
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(direction=135,color=#7e7e7e,strength=3);
Alleen nog geklooi met de volgorde van de CSS rules...

Weet iemand een goeie vervanger voor de syntax .contextmenu li:hover>ul { } (directe childnode) voor IE?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 17:21 ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24
Zijn suckerfish menu's niet wat je bedoelt?

Kijk eens op www.alistapart.com en zoek daar op suckerfish, dat werkt bij mij wel prima hoor!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Misschien kan je hier nog wat truukjes uithalen mbt het stylen van een dergelijk multi-level menu ;)

Intentionally left blank