Toon posts:

Dell latop adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude c600 zonder adapter.

Nu had ik nog een oude Dell adapter liggen maar het vermogen is anders.

Nieuwe laptop eisen C600:
Model No: PP01L
Input: 20V --- 3.5 A

Oude adapter:
18.5 V --- 3.8 A

Nu is mijn vraag of ik deze adapter zonder problemen kan gebruiken of dat ik echt een nieuwe moet kopen.
De stekker aan de oude adapter kan ik een hoekje vanaf snijden dan past het.

--- edit ---
prr typo in titel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 16:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, als jouw notebook 20V nodig heeft om te werken en je geeft hem maar 18,5 dan heb je kans dat het niet goed werkt. Ik zou dus gewoon een nieuwe adapter kopen alvoor je je systeem ermee sloopt.

Verwijderd

tja het amperage ligt hoger, dat is gevaarlijk, hoewel dat minimaal is natuurlijke, dat het voltage lager is dat is niet erg daar gaat ie niet kapot van hij kan hooguit wegvallen.

Verwijderd

Topicstarter
zou ik hem wel bijvoorbeeld een week kunnen gebruiken of is dit toch af te raden.

bij dell zelf heb ik hem voor €28,56 in huis (5-7 werkdagen)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:18:
tja het amperage ligt hoger, dat is gevaarlijk, hoewel dat minimaal is natuurlijke, dat het voltage lager is dat is niet erg daar gaat ie niet kapot van hij kan hooguit wegvallen.
Ik denk dat jij nu twee dingen door elkaar aan het halen bent.
Een apparaat neemt aan stroom (aka amperage) op wat hij nodig heeft. Aan voltage neemt hij op wat hij voor zijn kiezen krijgt. Ergo: het amperage mag hoger liggen, het voltage absoluut niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:18:
Dat het amperage van die adapter hoger ligt is niet zo erg, als het apparaat het niet nodig heeft en genoeg heeft aan die 3,5A is het geen enkel probleem dat die adapter tot 3,8A kan leveren.

Van een lager voltage zal het ding wellicht niet zo snel defect gaan, maar dat wil nog niet zeggen dat hij wel werkt.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:03

Jimbolino

troep.com

ik heb laatst een dell adapter gekocht bij cool-prices.
ff plugje eraf geknipt en ander plugje aangemaakt.
werkt perfect op mijn medion laptop :)

ps. oude adapter was 18v 3.5a
nieuwe is 19v 4a

een paar volt meer of minder maakt niet uit, zelfde geld ook voor amperage eigenlijk.
Het beste is wel om een adapter te kopen die minimaal hetzelfde wattage heeft (volt*amp), anders krijg je problemen met opstarten of gebruik van cdrom/floppy (omdat ie dan meer stroom trekt dan als ie idle is)

[ Voor 43% gewijzigd door Jimbolino op 19-01-2006 16:34 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1