Ja jullie kennen het vast wel, 'kan xxxx.xx niet installeren' tijdens het blauwe installatie scherm van Windows. In mijn ervaring is dit altijd een geheugen probleem geweest, brak geheugen zorgde voor sporadische foutmeldingen tijdens de installatie. Maar vandaag is het erger.
Ik krijg steevast bij de installatie van XP Pro SP2 te horen dat driver.cab niet kan worden geinstalleerd, en overslaan is hier ook niet echt een optie
Wat ik heb geprobeerd tot nu toe:
5 verschillende reepjes geheugen geprobeerd, verschillende groottes en merken
4 Windows XP installatie CD's gebruikt die ik voor elke andere computer hier op school heb gebruikt.
Verder draait er al een paar jaar Windows 98SE foutloos op deze configuratie.
Wat het zou kùnnen zijn:
CD speler (maar hij leest de andere bestanden wel goed...)
De harde schijf (maar deze heeft niet eerder fouten naar voren gebracht en formatteren liep als een zonnetje)
Moederbord (ik heb geen vervanger om het te testen)
en verder?
Gaarne uw inzicht over deze kwestie!
Oplossing:
Blijkt dat een standaard OEM AOpen 52x speed moeite heeft met het lezen van Driver.cab, een andere CD-Rom speler is hier de juiste manier van handelen.
specs:
Intel Celeron 1300
256 SDRAM 133
Gigabyte Ga-6VEM
Maxtor 40gig 7200rpm
Ik krijg steevast bij de installatie van XP Pro SP2 te horen dat driver.cab niet kan worden geinstalleerd, en overslaan is hier ook niet echt een optie
Wat ik heb geprobeerd tot nu toe:
5 verschillende reepjes geheugen geprobeerd, verschillende groottes en merken
4 Windows XP installatie CD's gebruikt die ik voor elke andere computer hier op school heb gebruikt.
Verder draait er al een paar jaar Windows 98SE foutloos op deze configuratie.
Wat het zou kùnnen zijn:
CD speler (maar hij leest de andere bestanden wel goed...)
De harde schijf (maar deze heeft niet eerder fouten naar voren gebracht en formatteren liep als een zonnetje)
Moederbord (ik heb geen vervanger om het te testen)
en verder?
Gaarne uw inzicht over deze kwestie!
Oplossing:
Blijkt dat een standaard OEM AOpen 52x speed moeite heeft met het lezen van Driver.cab, een andere CD-Rom speler is hier de juiste manier van handelen.
specs:
Intel Celeron 1300
256 SDRAM 133
Gigabyte Ga-6VEM
Maxtor 40gig 7200rpm
[ Voor 7% gewijzigd door Gamo op 13-10-2006 10:19 ]