[XP] Kan driver.cab niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ja jullie kennen het vast wel, 'kan xxxx.xx niet installeren' tijdens het blauwe installatie scherm van Windows. In mijn ervaring is dit altijd een geheugen probleem geweest, brak geheugen zorgde voor sporadische foutmeldingen tijdens de installatie. Maar vandaag is het erger.

Ik krijg steevast bij de installatie van XP Pro SP2 te horen dat driver.cab niet kan worden geinstalleerd, en overslaan is hier ook niet echt een optie :Y)

Wat ik heb geprobeerd tot nu toe:
5 verschillende reepjes geheugen geprobeerd, verschillende groottes en merken
4 Windows XP installatie CD's gebruikt die ik voor elke andere computer hier op school heb gebruikt.

Verder draait er al een paar jaar Windows 98SE foutloos op deze configuratie.

Wat het zou kùnnen zijn:
CD speler (maar hij leest de andere bestanden wel goed...)
De harde schijf (maar deze heeft niet eerder fouten naar voren gebracht en formatteren liep als een zonnetje)
Moederbord (ik heb geen vervanger om het te testen)
en verder?

Gaarne uw inzicht over deze kwestie!

Oplossing:
Blijkt dat een standaard OEM AOpen 52x speed moeite heeft met het lezen van Driver.cab, een andere CD-Rom speler is hier de juiste manier van handelen.

specs:
Intel Celeron 1300
256 SDRAM 133
Gigabyte Ga-6VEM
Maxtor 40gig 7200rpm

[ Voor 7% gewijzigd door Gamo op 13-10-2006 10:19 ]

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 14:20
mmm... erg vreemd

Wat je wel kunt proberen is het gebruiken van een andere CD-ROM speler, Ik heb het ook wel eens gehad, dat een CD-ROM speler alles goed afspeelde, maar net met die cd problemen had, en al die Win-XP cd's zijn die van het zelfde merk en type? Als die allemaal het zelfde zijn kan het zijn dat die cd speler dat type schijfje net niet slikt.

Wat je ook kunt proberen is om de Hardeschijf een test overheen te halen, zoeen van de fabrikant, die de HD op allerlei punten test, zodat je ckr weet dat de HD in goede conditie is.

En het is op een school he?, dan hebben ze vaak meerdere identieke computers, dan zou je em ook op een andere computer kunnen instaleren op die HD, en em dan in deze computer zetten, maar je loopt dan wel de kans dat je dan tijdens gebruik van windows ook fouten krijgt, maar das een kwestie van uitproberen.

nou veel succes

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Shit... nu overkomt mij precies hetzelfde bij een andere computer :|

In dit systeem zit een ander moederbord dus dat mag het niet meer wezen. Aangezien het dezelfde merk CD speler was, heb ik een andere CD geprobeerd (de originele Microsoft CD), zelfde foutmelding.

Harde schijf? Lijkt me stug dat 2 verschillende schijven hetzelfde 'schrijf' probleem hebben. Wat zowiezo al niet waarschijnlijk is. Ik kan er wel een HDD inzetten waar Windows al opstaat, maar dan is de fout nog niet ontdekt...

Ik heb geen idee meer :| Please help me out

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb ondertussen in het tweede probleemgeval, ook nieuw geheugen geplaatst (256MB PC2100) en PowerMax over de HDD gedraaid. Geen oplossing :S

HOE kan dit? Het enige wat ze in gemeen hebben is de media waar XP opstaat, maar ik heb dezelfde 5 (!) CD's gebruikt voor 20 andere PC's en ze zijn niet spontaan allemaal kapot neem ik aan. Zelfs de originele geeft een foutmelding.

Wie het weet krijgt 10 euro van me :|

[ Voor 5% gewijzigd door Gamo op 20-01-2006 12:36 ]

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik heb dit ook wel eens gehad. Het bleek te liggen aan een brakke Windows XP cd.
Even een andere cd ergens geleend en installeren die hap.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Timrek schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:38:
Ik heb dit ook wel eens gehad. Het bleek te liggen aan een brakke Windows XP cd.
Even een andere cd ergens geleend en installeren die hap.
Ik heb zelf CD's gemaakt met Nlite, deze hebben 20 computers geïnstalleerd en krijgen van mij het stempel 'werkt'.

Ik heb een originele MS XP CD, die voorheen elke computer van XP heeft voorzien. Ook hier een stempel.

Hmmm... ik zal eens een CD bij iemand lenen... FUBAR

[ Voor 3% gewijzigd door Gamo op 20-01-2006 12:43 ]

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 13:02
hoe heb je de schijf geformatteerd?? Met de 'snel' optie?

Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik m 'snel' geformatteerd had, en niet 'normaal' zeg maar, en dat ie toen tijdens de install boxte..

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
sQuarecoW schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:45:
hoe heb je de schijf geformatteerd?? Met de 'snel' optie?

Ik heb namelijk wel eens gehad dat ik m 'snel' geformatteerd had, en niet 'normaal' zeg maar, en dat ie toen tijdens de install boxte..
Ik formateer standaard met 'volledig' in NTFS. Snel optie gebruik ik wanneer ik een Windows installatie 'herstel'.

Bedankt voor het meedenken iig :>

[ Voor 9% gewijzigd door Gamo op 20-01-2006 15:44 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Het is maandag, stage is weer begonnen en de computers hebben zichzelf nog niet gerepareerd.

Heeft iemand nog een helder idee?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Cd naar harde schijf kopiëren en vanaf HD installeren?

"Soylent Green is people!"

• Maasland
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
Gamo schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Ik heb zelf CD's gemaakt met Nlite, deze hebben 20 computers geïnstalleerd en krijgen van mij het stempel 'werkt'.

Ik heb een originele MS XP CD, die voorheen elke computer van XP heeft voorzien. Ook hier een stempel.

Hmmm... ik zal eens een CD bij iemand lenen... FUBAR
vaak ligt het inderdaad aan een slechte cd of het niet goed (kunnen) lezen van de cdrom. Ik zou net als eerder is voorgesteld je installatie vanaf de hd doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Maasland op 23-01-2006 09:55 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Nog even de oplossing posten :)

Ik heb uit pure wanhoop de computer naar een computerwinkel gebracht. Na een dag mocht ik hem weer ophalen, ze hadden een nieuwe CD Rom speler geinstalleerd :)

Blijkt dat een standaard OEM AOpen 52x speed moeite heeft met het lezen van Driver.cab! Ik heb nu 5 computers waarbij ik deze foutmelding had, oftwel 5 nieuwe CD spelers gekocht.

Dat iemand met deze info ooit geholpen kan zijn.

• motomartin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02-2020
GEHOLPEN.
Dit topic heeft mij zeer veel tijd bespaart vandaag.
Bij mij kon een Sony cd brander driver.cab niet lezen.
Direct een andere lezer gezocht, ..... het was een Aopen......sh.....dacht ik,
Maar gelukkig met deze Aopen cd lezer(waarschijnlijk een ander type) erin en hij doet het wel.
groet, martin
Pagina: 1