Ik heb onlangs een MS-TECH ext. aluminium HDD-Case LU-358 gekocht en er zelf een hdd in gezet. Als ik de bovenkant erop zet met de 'schroeven' in de hoeken dan duwt de bovenkant hard op de voedingkabel die van de on/off switch naar de printplaat gaan. Hierdoor wordt dat witte stekkertje enigszins schuin gedrukt op de printplaat waardoor hij uitvalt. Ik heb nou 1 van de schroeven vrij los zitten maar dat is niet echt een heel handige oplossing. Ik hoop dat iemand een betere oplossing weet.
Schroef korter zagen/vijlen/slijpen?
Kom op, moet niet zo moeilijk zijn.
Plaats btw ook wat pics, dat helpt wat makkelijker.
Wat voor oplossingen heb je zelf al bedacht?
Kom op, moet niet zo moeilijk zijn.
Plaats btw ook wat pics, dat helpt wat makkelijker.
Wat voor oplossingen heb je zelf al bedacht?
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
http://www.ms-tech.de/acononCMS/upload/lu-355.gif
Ik heb nog vrij weinig geprobeerd, maar ik snap niet hoe ze zo'n ding zo kunnen maken. Die kabels zitten gewoon standaard te hoog
stukje van de schroef al zou misschien kunnen helpen ja.
Ik heb nog vrij weinig geprobeerd, maar ik snap niet hoe ze zo'n ding zo kunnen maken. Die kabels zitten gewoon standaard te hoog
Ik heb precies diezelfde case (maar dan van het merk Techsolo). Het was idd erg proppen en het printje waar de IDE-aansluiting aanzit zit ook helemaal scheef gedrukt. Niet echt doordacht ontwerp iig 
[edit] Heb even snel gekeken: het gaat vnl. om de stroomstekker:

Is dit wat jij ook bedoelt?
[edit] Heb even snel gekeken: het gaat vnl. om de stroomstekker:

Is dit wat jij ook bedoelt?
[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 19-01-2006 16:17 ]
klopt helemaal,bedankt voor de moeite. De top cover drukt op die kabeltjes waardoor hij uitvalt......maar met proppen lukt het nog niet
en ik wil liever eerst kijken of er een manier is zonder meteen te gaan zagen en doen
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 16:29 ]
Ja volgens mij kan het alleen met proppen en een beetje bijbuigen. Ik zag ook geen andere uitweg 
Maar als je het niet vertrouwt zou ik hem gewoon terugbrengen naar de winkel. Overwoog ik ook nog te doen, maar aangezien het apparaat werkte liet ik het er maar bij zitten.
Maar als je het niet vertrouwt zou ik hem gewoon terugbrengen naar de winkel. Overwoog ik ook nog te doen, maar aangezien het apparaat werkte liet ik het er maar bij zitten.
[ Voor 48% gewijzigd door Palomar op 19-01-2006 16:39 ]
Op de foto is niet duidelijk te zien hoe het zit, maar misschien kan je het stekkertje op de print een beetje inknippen zodat de draden wat meer vrijheid hebben om de bocht te maken.
is het dan de bedoeling dat ik van de stekker een stukje af knip en van de 4 pinnetjes en plastic stukje waar de stekker in valt op de printplaat een even groot stuk?
Nee, probeer een stukje af te snijden van de kant waar je draden uitkomen. (Om de draden heen snijden)
EDIT: Sorry, niet goed gelezen. Misschien kan je het stekkertje er uit halen en dan een foto maken.
EDIT: Sorry, niet goed gelezen. Misschien kan je het stekkertje er uit halen en dan een foto maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Dash_ op 19-01-2006 19:58 ]
Ik bedoel het plastic van het stekkertje aan de bovenkant inknippen (een V er uit) zodat je de draad wat beter kan buigen.
(wel voorzichtig buigen je wil niet dat het koperen stekkertje door scheurt)
(wel voorzichtig buigen je wil niet dat het koperen stekkertje door scheurt)
Wat bovenstaanden proberen te verwoorden is het zelf maken van een haakse verbinding door een inkeping te maken in de stekker die je op de print steekt waardoor de draden in de inkeping vallen en er meer ruimte aan de bovenkant is. Zelf zou ik denk ik de soldeerbout pakken en de draadjes rechtstreeks op de print solderen.
Ik heb nog wat gefrot en het zit nou redelijk, als hij toch weer begint uit te vallen dan zal ik wel een stukje uit de bovenkant van de stekker knippen. Bedankt voor de ondersteuning.
Pagina: 1