Toon posts:

ASP: textfile maken met vaste kolombreedtes

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoe kan ik in asp (niet asp.net) regelen dat er data in een tekst bestand wordt geschreven, met vaste kolombreedtes (tgaat hier over een bestelsysteem)

Ik wil een order bestand aanmaken en deze weer in kunnen lezen met het ordersysteem
ik krijg het alleen niet voor elkaar dat elke waarde vaste kolombreedtes gaat gebruiken

het schrijven van het bestand gaat prima!
bijv.
relatiecode moet 10 posities innemen in een regel
daarna komt artikelcode van 15 posities zodat er een vaste structuur ontstaat in het tekstbestand, wie kan mij op weg (helpen)

Gr Tommie

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Je zal wel string manipulatie-functies hebben die je toelaten om een string te lpadden of te rpadden.

https://fgheysels.github.io/

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Je kunt toch wel een paar spaties achter een tekst plakken en dan de tekst op de vaste lengte afkappen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je lpadden of rpadden nl nooit van gehoord

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
een functie maken die string opvult met spaties totdat hij de gewenste lengte is?

Roomba E5 te koop

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04 21:40
Precies. Bepaal de lente van de string en vul deze aan met spaties totdat de lengte van de kolom bereikt wordt.

edit: bepalen lengte hoeft nog niet eens...

[ Voor 18% gewijzigd door Vozze op 19-01-2006 15:37 ]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt toch wel een paar spaties achter een tekst plakken en dan de tekst op de vaste lengte afkappen ?

maar de artikelcode kan een verschillende lengte hebben

hoe kan je dan een variable verder opvullen met spaties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:08
dude..

code:
1
2
3
4
while(string.lengte != gewenste lengte)
{
string += " ";
}

Of iets dergelijks...

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 19-01-2006 15:38 ]

Roomba E5 te koop

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:36:

maar de artikelcode kan een verschillende lengte hebben

hoe kan je dan een variable verder opvullen met spaties
Desnoods zo:
for i=1 to 20
myString=myString+" "
next i
myString=left(myString,20)

in .net heb je daar wel wat handiger functies voor, maar met zo'n uitgebreide (en allereerste) topicstart kan ik niet zien welke asp versie je gebruikt.

En zie je deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif ? Heel handig.

ps: bovenstaande code is rudimentair en niet efficient. Maar misschien kun je er een idee krijgen waar je naar moet gaan zoeken. Ik kwam op google ook al leuke lpad/rpad routines tegen.

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 19-01-2006 15:40 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Heb je in VBScript, of wat je ook gebruikt geen LeftPad functie ?

Sorry hoor, maar dit is echt wel een beetje te basic. Even kijken wat de string manipulatie methods zijn in de taal die je gebruikt, en je komt er wel.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.