[Laptop] Beste keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:57

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Voor school en studie moet ik een laptop aanschaffen. Via school kunnen we bij paradigit een laptop bestellen, maar natuurlijk is dit weer een heel basic setje voor een veel te hoge prijs (1200!)

Nu heb ik na een beetje zoeken in de pricewatch voor 1100 euro de Acer Aspire 1692WLMi gevonden, die betere specificaties heeft, en goedkoper is. Nu is mijn vraag of dit een goede keuze is en of nog meer mensen een goede laptop weten voro de volgende taken :

- School / studie (Progselen vooral)
- Gamen

Suggesties zeer welkom!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Als je voor goedkoop wil gaan moet je inderdaad een Acer kopen. Als je meer voor kwaliteit wil gaan moet je denken aan Asus, HP/Compaq. Die Acer die je op het oog hebt is een snelle laptop voor het geld en je kunt er ook eens behoorlijk mee gamen :)

• Piggen
  • Laatst online: 19:07

Piggen

Lekker bakkie

Gamen zal lekkerder gaan op die Acer, en die heeft nog wat meer voordelen. Maar bij notebooks die je via je opleiding koopt zit wel vaak een uitgebreide garantie. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar dat is ook wel wat waard. Ik weet ook niet hoe de kwaliteit van Paradigit-notebooks is, maar over de service en kwaliteit van Acer is nogal wat twijfel.

Verwijderd

Vooral als je laptop elke dag mee naar school neemt en hem vaak in de trein wilt gebruiken is het zeker belangrijk om een gerantie/verzekering te hebben die de kosten dekt. Eventueel een laptop neme die wat steviger in elkaar zit.

Verwijderd

MPmad schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:16:
Gamen zal lekkerder gaan op die Acer, en die heeft nog wat meer voordelen. Maar bij notebooks die je via je opleiding koopt zit wel vaak een uitgebreide garantie. Ik weet niet of dat bij jou het geval is, maar dat is ook wel wat waard. Ik weet ook niet hoe de kwaliteit van Paradigit-notebooks is, maar over de service en kwaliteit van Acer is nogal wat twijfel.
bij mij op school gebruiken ze laptop van de paradigit, echt koffie drap door een rietje. bij Dell heb je ongeveer dezelfde garanties die je school biedt, en de latitude lijn zit zeer goed in elkaar(acer heeft zo nu en dan wel eens het problemen dat het frame van het scherm scheurt).
HP/Compaq is ook een zeer goed merk :)

het enige dilema wat je nu hebt is: wachten een onbepaalde tijd tot je genoeg keuze hebt uit duo core laptops, Of je koopt nu gewoon een goede laptop |:( ... arch ...

• Wijnbo
  • Laatst online: 12:57

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover. Een klasgenoot van me kwam met DEZE suggestie...

20 GB minder dan bovengenoemd model, maar wel 5400 rpm ipv 4200. Ook de helft van het geheugen, maar met huidige geheugenprijzen misschien wel intressant. (512 MB voor 50 euro)

Ook het uiterlijk bevalt me wel van de laptop!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

even wat meer inzet als je een topic opent, zie bovenstaande :)

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.