Toon posts:

plextor dvd brander te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een probleem waar ik inmiddels helemaal gek van wordt. misschien kan iemand me hierbij helpen ?

ik heb een plextor px 740 dvd brander en gebruikte altijd 8 speed dvd+ r media hiermee deed ik ongeveer 8 minuten over een hele dvd.

nu ben ik overgestapt op 16 speed media en het vreemde is hij doet er nu zelfs langer over ???????
ik heb de firmware geupdate , diverse mediacodes geprobeerd ( ritek mmc tayo yuden ) maar het resultaat blijft hetzelfde veel te traag.

een check met nero dvd speed geeft ook aan dat ie niet boven de 7 speed komt. uiteindelijk heb ik een andere brander geprobeerd (plextor px 750) maar hetzelfde resultaat.

dma staat ingeschakeld en ik heb de actueelste chipsetdrivers. de pc is wel een oudje ahtlon xp 2800 barton met 1024mb ram . op een epox 8k5a2+ maar dit moet volgens mij geen probleem zijn . of wel ??

please help. alvast bedankt.

groet reinier

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je na je firmware update een probleem?
Heb je wel de juiste firmware erop gezet van de site van de fabrikant??

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik versie 1.01 ik heb 1.02 ook geprobeerd maar dat maakte geen verschil. volgens mij kan de brander zelf het probleem ook niet zijn omdat na het wisselen van brander de snelheid gelijk bleef.

Verwijderd

Speed control in nero?
Is het misschien niet zo dat je vanaf je hd gewoon weg niet sneller KAN kopieren?

Verwijderd

Topicstarter
gellukig is mijn probleem opgelost.

het was een setting in de bios van mijn epox mobo. 8)7

dma support voor ide cd rom drives was uitgeschakeld. nu doet ie een volle dvd in net iets meer dan 4 minuten.

thnx voor de reacties.