[MCE 2005] PC loopt volledig vast bij DVD afspelen*

Pagina: 1
Acties:

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Hallo,

Op mijn carputer(nu nog in testopstelling) heb ik Windows XP MCE staan als ik powerDVD of windvd heb geinstalleerd en ik wil dvd afspelen slaat de computer na 1 a 2 minuuten vast en reboot hij uit zichzelf. Als ik hem op fullscreen modus zet slaat ie meteen vast.

ik heb ook andere besturingssystemen van Microsoft geprobeerd zoals windows 2000 en windows XP SP2 maar het probleem blijft het zelfde.

XVID en DIVX pakt ie wel gewoon maar daar hoort natuurlijk ook een andere codec bij dus ik vermoed dat het iets met de codecs in combinatie met de chipset te maken heeft aangezien er een mpeg-2 decoder op de chipset zit.

Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Of weet iemand hier een oplossing voor?

System specs:

Processor VIA C3/EDEN EBGA Processor, C3 1GHz with Fan
Chipset VIA CLE266 North Bridge
VT8235 South Bridge

System Memory 1 DDR266 DIMM socket
Up to 1GB memory size (er zit 256Mb DDR PC2100 crucial memory in)

VGA Integrated VIA Unichrome AGP graphics with MPEG-2 Accelerator

Expansion Slots 1 PCI

Onboard IDE 2 X UltraDMA 133/100/66 Connector

Onboard Floppy 1 x FDD Connector

Onboard LAN VIA VT6103 10/100 Base-T Ethernet PHY

Onboard Audio VIA VT1616 6 channel AC'97 Codec

Onboard TV Out VIA VT1622 TV out

Onboard 1394 VIA VT6307S IEEE 1394 Firewire

Back Panel I/O 1 PS2 mouse port
1 PS2 keyboard port
1 Parallel port
1 RJ-45 LAN port
1 Serial port
2 USB 2.0 ports
1 VGA port
1 RCA port (SPDIF or TV out)
1 S-Video port
3 Audio jacks: line-out, line-in and mic-in; can be switched to 6 channel output

Onboard I/O Connectors 1 USB connector for 2 additional USB 2.0 ports
2 1394 connectors for 2 1394 ports
1 Front-panel audio connector (Mic and Line Out)
1 CD Audio-in connector
1 Buzzer
1 FIR connector
1 CIR connector (Switchable for KB/MS)
1 Wake-on-LAN connector
CPU/Sys FAN/Fan 3
1 SMBUS connector
1 Connector for LVDS module1 Serial port connector for a second com port
ATX Power Connector

BIOS Award BIOS
2/4Mbit flash memory

System Monitoring & Management CPU voltage monitoring
Wake-on-LAN, Keyboard Power-on, Timer Power-on
System power management
AC power failure recovery

Operating Temperature 0~50°C

Operating Humidity 0% ~ 93% (relative humidity; non-condensing)

Form Factor Mini-ITX (4 layer)
17 cm x 17 cm

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
VGA Integrated VIA Unichrome AGP graphics with MPEG-2 Accelerator
Dit wordt gebruikt zodra je een DVD probeerd af te spelen, dus misschien zit hier een fout in waardoor hij vastloopt?

Heb je wel alle drivers geïnstalleerd? MCE ondersteund deze chipset toch helemaal niet? eigenlijk moet je een MCE-certified videokaart hebben. Dus Via zal wel niet MCE-certified drivers uitgeven...

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

lexophilia schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:54:
Op mijn carputer(nu nog in testopstelling) heb ik Windows XP MCE staan als ik powerDVD of windvd heb geinstalleerd en ik wil dvd afspelen slaat de computer na 1 a 2 minuuten vast en reboot hij uit zichzelf. Als ik hem op fullscreen modus zet slaat ie meteen vast.
Zet ten eerste dat automatisch herstarten eens uit. My Computer -> Properties - > Advanced -> Startup and Recovery -> Settings en dan bij Automatically Restart het vinkje weghalen. Je krijgt dan in ieder geval een fatsoenlijke foutmelding te zien waar we misschien wat mee kunnen.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 00:57

Guldan

Thee-Nerd

Is herstarten echt reboten of valt het beeld gewoon weg en krijg je het niet meer terug. Mijn mediacenter vertoonde ook dezelfde kuren. Heb je de dvd codec al een keertje opnieuw geinstalleerd? geen id of het wat helpt of probeer eens een ander. Het lag bij mij aan de videokaart die kaduk was. De 2e al notabene. Bij mij werden alle schermen zwart en gingen op geen signaal. Zonder driver was het goed maar kon ik niets met MCE. Zodra ik de driver installeer ging hij weer gek doen. Heb toen een andere videokaar geprobeerd en dat hielp. Alleen moet deze nu RMA en heb geen spare DX9 kaart.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?