Toon posts:

939Dual-SATA2, Herkent geen 2 cd-roms aan 1 ide kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een 939Dual-SATA2 van Asrock ontvongen en ingebouwd in een HTPC kast van Silverstove (nr 17 dacht ik)
Ik heb 1 SATAII aangesloten.
En 1 cd-writer van plextor met samen 1 nec dvd writer aangesloten op 1 ide kabel.
Normaal zou dit moeten werken. Echter wanneer ik uitwerpen doe in windows gaan ze beide tegelijk open, ook kan ik met geen één booten. Als ik eentje loskoppel is alles wel in orde.

Nu staat er op het moederbord het volgende:
"To optimize compatibility and performance please connect hard disk to IDE1 connector and CD-ROM to seperate IDE2 connector."
Hier een plaatje van het mobo.
http://images.tomshardwar...9dual/asrock-boardbig.jpg

Omdat ik geen ruimte meer over heb om nog een ronde ide kabel er naast te doen in deze kast:
http://www.silverstonetek...ts/lc17/interior/LC17.jpg
wil ik het op een andere manier proberen. Het zou ook niet best zijn als ik maar 2 ide apparaten kon gebruiken op 2 ide slots.
Kan ik een 80 polige kabel rond maken? (lijntjes snijen en dan tapen?) want dan zou het misschien wel kunnen.Ik hou dan wel 2 rare ide connectors over, en moeten niet achteroverslaan in de Zalman 7000 ALCU koeler, want die zit er vlak achter.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03 14:57
Ik denk dat je de jumpers niet goed hebt staan. Zet de ene op master en de andere op slave, of eventueel op Cable Select (als dat echt niet werkt).

Verwijderd

je kunt ze rond maken, (niet snijden, eerst stukje snijden en dan scheuren per 2-4) maar als je er niet zeker van bent kun je zo ook rond kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vast en zeker iets met jumpering- maar dat hoort niet hier maar in Opslagmedia & I/O Controllers.

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan de jumpers. Ontzettend stom van mij.
Ik werd echt helemaal in de war gebracht door die tekst op het moederbord.
Ook is het al wat jaren geleden dat ik er 2 cd-roms in had.
Wel grappig dat ik ze beide kon openen, kon ik zien welke sneller open was. :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Met die tekst wordt alleen een performance-tip gegeven. Datatransfer tussen een master en een slave op dezelfde IDE is ongeveer de helft zo langszaam als van het ene naar het andere IDE kanaal. De data moet eerst worden gelezen van de ene drive, en vervolgens terug worden geschreven naar het ander; synchroom dus.
Bij een transfer van de ene naar de andere IDE-bus kan dit asynchroom gebeuren; terwijl de data wordt gelezen kan deze direct worden opgeslagen.
Pagina: 1