Toon posts:

Message LED op Asus mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de A7V kun je ook ergens een ledje aansluiten welke een message led moet voorstellen.

In het boekje staat het volgende:
....the user can determine if there are messages waiting in the mailbox. A simple glimpse provides usefull information for the user....

Ik heb er dus maar een ledje op aangesloten maar hij brand alleen maar. Ik vraag me dus af of je dat ergens kunt instellen ofzo..

Verwijderd

Ik heb hem ook op de Asus P3B-F zitten en hij blijft ook constant aan.
Ik snap ook niet wat ik er moet, maarja ik heb wel een extra lampje en dat ziet er wel weer leuk uit. ;)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Support ervoor schijnt in ACPI te zitten. Heb alleen geen idee welke programma's ervoor geschikt zijn :?.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand het weet...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vraag me ook af wat je hier aan hebt,

Is er mischien iemand die weet hoe t werkt, bij mij in het boekje staat:

bladzijde 11
Turbo LEDs now act as information providers. Through the way a particular LED illuminates, the user can determine if there are messages waiting in the mailbox. A simple glimpse provides useful information to the user.

bladzijde 44
"This indicates whether a message has been received from a fax/modem. The LED will remain lit when there is no signal and blink when there is data received. This function requires an ACPI OS and driver support."

Ik heb zelf een ASUS A7V,
Handleiding is rev. 1.03 E601

Mischien komen we er smen uit als we met zn alle ff posten wat in jouw handleiding staat of wat je er over hebt gevonden of wat je ervan denkt.

Ook nog een mooie op pagina 11:
System Resources Alert, komt er in t kort op neer dat de user gewaarschuwd wordt als de PC low on recources is, en geeft de user dan tips om efficienter gebruik te maken van de PC. (Ze hebben het over zowel geheugen als de HD).

Heel sterk want ik heb er nog nooit iets van gemerkt.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• itsme
  • Niet online
Waarom moeten we nu in dit topic verder gaan ...

Dat andere topic liep beter en zoals ik daar al schreef was de naam beter.

Smos snap ik die modjes hier niet (redelijk vaak de laatste tijd), het is toch de bedoeling informatie uit te wisselen, met al die slotjes komt er niet veel van terecht.
Dat een Warez verzoek een slotje krijgt ok, maar dat [topic=232592/1/25] een slotje moet krijgen ontgaat me.

Ik heb er notabene toelichting bij gegeven

edit:

sorry ik zie t al, de naam van dit topic is gewijzigd.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 14:22 schreef BaseSite het volgende:
Ik heb hem ook op de Asus P3B-F zitten en hij blijft ook constant aan.
Ik snap ook niet wat ik er moet, maarja ik heb wel een extra lampje en dat ziet er wel weer leuk uit. ;)
Dat ledje is alleen om aan te geven dat er spanning op het bord staat.

• itsme
  • Niet online
Nope dat is m niet, er zit nu namelijk geen LED aan, alleen een pinout.

Er zit idd wel een led op het mobo dat aangeeft dat er spanning op t mobo staat.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Ik ben ook opzoek naar manieren om dit LEDje te gebruiken
Keb n Asus CUV4-x en mn handleiding zegt het volgende;

System Message LED Lead (2-pin MSGLED)
This indicates whether a mesage has been received from a fax/modem. The LED will remain lit when there is no signal and blink when there is data received. This function requires an ACPI OS and driver suppot.

Het ledje zit mooi in mn frontpanel verwerkt dus vind het wel leuk astie ook echt zou werken ipv continue te branden. Mocht ik niet ontdekken hoe ik voor elkaar krijg dat ie knipperd als ik mail heb, trek ik de draadjes wel door naar het ledje op mn netwerkkaart... is ook leuk

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

Reptile209

- gers -

Met een tijdje google-n kwam ik niet veel verder dan: dit. Er zou dus wel het een en ander mogelijk moeten zijn... Ben benieuwd!

Zo scherp als een voetbal!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

is dat niet asus probe?

• frickY
Linux driver... k draai XP Pro :(

Maar het schijnt dus dat het LEDje je aan de hand van het rimte waarin hij knipperd laat zien of je modem of fax iets aan het doen is, of wanneer je antwoordapparaat software draait voor je telefoon hoeveel gemiste gesprekken je hebt.
Het lijkt me dus dat de opties voor het besturen van de led in de drivers en software zitten van dergelijke programma's...

Ik denk overigens dat ik zowieso het draadje aan mn NIC hang en het ledje als trafficmeter gebruik. Als ik mail heb zie ik dat in mn systray en een modem of fax heb ik niet :)

Nog wat stukjes van sites die ik heb kunnen googlen;
Een ritmisch knipperende LED op de behuizing informeert de gebruiker over het aantal telefoontjes dat tijdens zijn afwezigheid werd aangenomen
Message LED
(requires ACPI OS Support) Message LEDs now act as information providers. Through the way a particular LED illuminates, the user can determine the stage the computer is in. A simple glimpse provides useful information to the user.

[ Voor 77% gewijzigd door frickY op 12-06-2003 09:33 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb ook een message LED om mijn Asus P2B, en ook dat blijft gewoon branden. Er moet idd software ondersteuning in de modem drivers voor zitten, en dat is er nooit.

Jammer genoeg heeft mijn NIC geen aansluiting voor een activity LED, anders had ik het LEDje mooi daarop kunnen aansluiten. :(

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik heb dit ook op mijn TUV4X. Hij is niet aangesloten maar ik kan hem wel uitlezen via mijn asus ipanel deluxe. Maar ook hier blijft hij ook gewoon rood branden.

Zou dit misschien te maken kunnen hebben als je een onboard modem hebt???
En dan via de bios dit kunnen instellen.

• frickY
In mijn BIOS zit iig niets
Je ziet ook overal staan dat je een OS nodig hebt welke ACPI ondersteund, dus denk dat we t inderdaad in de drivers van modems/faxen moeten zoeken.

Ik heb ook geen actiivity-led aansluiting op mn NIC, maar die valt waarschijnlijk wel zelf te 'maken'. De draadjes van je msg-led om de pootjes van je activityled en hij doet het :P

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Volgens mij heeft iets te maken met het ACPI gebeuren.
Als ik in stanby mode ging begon deze te knipperen.
Verder had ik ook nog wanneer de voeding niet uitging, maar de rest is wel uit, geen beeld, dan was deze led ook uit.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

ACPI ondersteuning enzo? Heb ooit wel eens gehoord, dat je aan de manier van knipperen kon zien hoeveel nieuwe emailtjes je binnen gekregen had. Bijv. 3x knipperen, ff pauze, 3x knipperen, etc. etc, zou dan aangeven dat je 3 nieuwe emailtjes hebt. Toch wel eens leuk om te onderzoeken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• frickY
Nee, het begint er op te lijken dat met "received messages" niet wordt bedoeld hoeveel e-mailtjes je bent misgelopen, maar hoeveel telefoontjes.
Hierbij moet je denken aan wanneer je Wake On Ring gebruikt, dat je aan het knipperen van de LED kan zien hoevaak je PC uit zijn slaapstand is gehaald. En als je antwoordapparaat software gebruikt, dat je kan zien hoeveel nieuwe berichten je hebt.
Ik heb nog van geen enkele toepassing gehoord welke met e-mailtjes werkt..
Pagina: 1