Situatie
Op een webpagina(index.php) wordt via een onclick-event via JS een popup(inzet.php) geopend.
In de popup staat een form. Na het submitten van de form wordt in het 'moedervenster' de index.php opnieuw geopend en de popup gesloten.
Tot hier toe geen problemen.
Probleem
De postwaarden lijken niet te worden meegeven. Als ik in de index.php de $_POST['inzet'] opvraag of controleer met Empty() blijkt deze leeg te zijn.
Ik zou toch graag willen dat deze waarden via de POST-method verstuurt worden en niet via de GET-method, maar is dit wel mogelijk? Of doe ik het hier toch echt fout?
Geprobeerde acties
Op een webpagina(index.php) wordt via een onclick-event via JS een popup(inzet.php) geopend.
HTML:
1
| <td bgcolor="#FF0000" onClick="javascript:popUp('inzet.php?nr=3')">3</td> |
JavaScript:
1
2
3
4
| function popUp(URL) { indexvenster = window.open(URL,'Inzetten','toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=300,height=300'); } |
In de popup staat een form. Na het submitten van de form wordt in het 'moedervenster' de index.php opnieuw geopend en de popup gesloten.
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <form action="index.php" method="post" onSubmit="javascript:OpenLink('index.php')"> <input name="inzet" type="text" size="3" maxlength="2" /><br /> <input name="ingezet" type="hidden" value="1" /> <input name="nummer" type ="hidden" value="<? echo $num?>" /> <input name="" type="submit" value="Inzetten"> </form> |
JavaScript:
1
2
3
| function OpenLink(URL) { window.opener.location.href = URL; window.close(); |
Tot hier toe geen problemen.
Probleem
De postwaarden lijken niet te worden meegeven. Als ik in de index.php de $_POST['inzet'] opvraag of controleer met Empty() blijkt deze leeg te zijn.
Ik zou toch graag willen dat deze waarden via de POST-method verstuurt worden en niet via de GET-method, maar is dit wel mogelijk? Of doe ik het hier toch echt fout?
Geprobeerde acties
- Het javascript aanroepen bij de action van de form, dit mocht ook niet baten, helaas.
- Helemaal niks invullen bij de action van de form
[ Voor 20% gewijzigd door PeetR op 19-01-2006 14:27 . Reden: Extra info ter verduidelijking ]
Your time as a student is the best time of your life