[JS/php] Geen Postwaarden?

Pagina: 1
Acties:

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Situatie
Op een webpagina(index.php) wordt via een onclick-event via JS een popup(inzet.php) geopend.
HTML:
1
<td bgcolor="#FF0000" onClick="javascript:popUp('inzet.php?nr=3')">3</td>

JavaScript:
1
2
3
4
function popUp(URL) 
{
indexvenster = window.open(URL,'Inzetten','toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=300,height=300');
}

In de popup staat een form. Na het submitten van de form wordt in het 'moedervenster' de index.php opnieuw geopend en de popup gesloten.
HTML:
1
2
3
4
5
6
<form action="index.php" method="post" onSubmit="javascript:OpenLink('index.php')">
<input name="inzet" type="text" size="3" maxlength="2" /><br />
<input name="ingezet" type="hidden" value="1" />
<input name="nummer" type ="hidden" value="<? echo $num?>" />
<input name="" type="submit" value="Inzetten">
</form>

JavaScript:
1
2
3
function OpenLink(URL) {
window.opener.location.href = URL;
window.close();

Tot hier toe geen problemen.

Probleem
De postwaarden lijken niet te worden meegeven. Als ik in de index.php de $_POST['inzet'] opvraag of controleer met Empty() blijkt deze leeg te zijn.

Ik zou toch graag willen dat deze waarden via de POST-method verstuurt worden en niet via de GET-method, maar is dit wel mogelijk? Of doe ik het hier toch echt fout?

Geprobeerde acties
  • Het javascript aanroepen bij de action van de form, dit mocht ook niet baten, helaas.
  • Helemaal niks invullen bij de action van de form

[ Voor 20% gewijzigd door PeetR op 19-01-2006 14:27 . Reden: Extra info ter verduidelijking ]

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Dit gaat niet goed nee... Action=index.php, dus hij zal in het pop-upvenster index.php laden. Echter, deze sluit je weer. Misschien dat het wel kan, maar niet op deze manier :)

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
@Boland
jouw verhaal gaat dus niet op want Action=index.php heeft ook al andere waarden gehad

Your time as a student is the best time of your life