Hallo,
Ik zit op stage, hartstikke leuk, en ze hebben me daar met Linux leren werken, ook hartstikke leuk, mooie projectjes, enz...
Maar nu, ze vragen me om "Nessus" te gaan installeren op de Linux machine, en dat wil best, ik lees de eerste stappen door, maar door een of andere reden, kan ik niet verder komen bij het punt dat ik mijn usersname en wachtwoord moet invoeren in de GUI van nessus-client.
Ik heb de volgende stappen uitgevoerd,
1) de Nessus versie 3 RPM voor suse linux 10.0 gedownload, in geinstalleerd.
2) de Nessus Client Gui gedownload en geinstalleerd.
3) nog enkele Nessus onderdelen van de Linux Distro DVD geinstalleerd.
Dat zijn, Libnasl (Nessus scripting language library,
Nessus-core (Nessus scanner)
Nessus-Libraries (powerfull security scanner libraries.)
Hij geeft de melding dat hij niet kan verbinden, nadat ik eerst een certifcaat te zien kreeg, die ik accepteerde.
Ik snap niet waarom hij dat zegt, of hij zegt "cannot connect to localhost" of hij zegt dat hij gewoon niet kan verbinden.
Ik zit op een oude test PC, die net snel genoeg is voor linux, die verbonden is met het netwerk hier, die bestaat uit heel wat servers, waar novell, exchange.. enz op staat, de hele mikmak, ik mijzelf twijfel het tenzeerste dat die servers er iets mee te maken hebben.
Mischien (lees: waarschijnlijk
), heb ik een grote stap vergeten, maar ik zou het waarderen als iemand mij zou kunnen helpen
Ik zit op stage, hartstikke leuk, en ze hebben me daar met Linux leren werken, ook hartstikke leuk, mooie projectjes, enz...
Maar nu, ze vragen me om "Nessus" te gaan installeren op de Linux machine, en dat wil best, ik lees de eerste stappen door, maar door een of andere reden, kan ik niet verder komen bij het punt dat ik mijn usersname en wachtwoord moet invoeren in de GUI van nessus-client.
Ik heb de volgende stappen uitgevoerd,
1) de Nessus versie 3 RPM voor suse linux 10.0 gedownload, in geinstalleerd.
2) de Nessus Client Gui gedownload en geinstalleerd.
3) nog enkele Nessus onderdelen van de Linux Distro DVD geinstalleerd.
Dat zijn, Libnasl (Nessus scripting language library,
Nessus-core (Nessus scanner)
Nessus-Libraries (powerfull security scanner libraries.)
Hij geeft de melding dat hij niet kan verbinden, nadat ik eerst een certifcaat te zien kreeg, die ik accepteerde.
Ik snap niet waarom hij dat zegt, of hij zegt "cannot connect to localhost" of hij zegt dat hij gewoon niet kan verbinden.
Ik zit op een oude test PC, die net snel genoeg is voor linux, die verbonden is met het netwerk hier, die bestaat uit heel wat servers, waar novell, exchange.. enz op staat, de hele mikmak, ik mijzelf twijfel het tenzeerste dat die servers er iets mee te maken hebben.
Mischien (lees: waarschijnlijk