Op mijn nieuwe debian server heb ik Courier geinstalleerd, zowel de mailserver als imap.
In de syslog staan de volgende regels:
Nu wordt er in mail.info een hoop interessante informatie gelogd, maar ook iedere LOGIN en LOGOUT actie:
Dit wil ik graag voorkomen, maar dat lukt me maar niet. Ik heb al geprobeerd om mail.notice te gebruiken, maar daar wordt door courier helemaal niets naartoe gelogd. Ik wil in mail.info alleen de messages van courieresmtp hebben.
Iemand een idee?
In de syslog staan de volgende regels:
code:
1
2
3
| mail.info -/var/log/mail/mail.info mail.warn -/var/log/mail/mail.warn mail.err /var/log/mail/mail.err |
Nu wordt er in mail.info een hoop interessante informatie gelogd, maar ook iedere LOGIN en LOGOUT actie:
code:
1
2
| Jan 19 13:12:21 server imaplogin: LOGIN, user=xxx, ip=[::ffff:127.0.0.1], protocol=IMAP Jan 19 13:12:22 server imaplogin: LOGOUT, user=xxx, ip=[::ffff:127.0.0.1], headers=0, body=0, time=1 |
Dit wil ik graag voorkomen, maar dat lukt me maar niet. Ik heb al geprobeerd om mail.notice te gebruiken, maar daar wordt door courier helemaal niets naartoe gelogd. Ik wil in mail.info alleen de messages van courieresmtp hebben.
Iemand een idee?
offtopic:
Klein vraagje tussendoor: waarom staat er soms een - voor de bestandsnaam in syslog.conf
Klein vraagje tussendoor: waarom staat er soms een - voor de bestandsnaam in syslog.conf
Problem Exists Between Chair And Keyboard