Toon posts:

Is mijn voeding nog voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment de volgende voeding:

Sweex Gold Dual Fan (ATX, 650 Watt)

Nu weet ik dat hier nogal wat problemen geweest mee zijn, vooral bij de wat zwaardere systemen. Tot nu toe heb ik altijd zonder problemen met deze voeding gedraaid, maar nu ik mijn videokaart wil gaan upgraden is het misschien toch beter om te gaan upgraden qua voeding.

Oude config:

AMD Athlon 3200+ @2,4 Ghz
Asus A8N-SLI Deluxe
2x512 MB PC3200 Twinmos @240Mhz
Asus Geforce 6600TD 256 MB
WD1600JD

Nu wil ik mijn videokaart vervangen voor een Asus Geforce 7800GT.

Op mijn huidige configuraties heb ik nog niet echt een merkbare drop kunnen meten in voltages, bij mijn meest extreme overclock (2,7Ghz) was de 12V lijn 11,8V. Verder zat de 3,3V lijn zo rond de 3V.

Zou dit een probleem zijn bij het vervangen van de videokaart? Kan ik beter gelijk een kwaliteits voeding erbij halen?

Verwijderd

Dit ligt volgens mij helemaal niet zo kritisch. Ik zou zorgen voor genoeg vermogen en dat heb je, en zo te zien liggen de spanningen ook weer niet verbazingwekkend ver van de theoretische spanning af.
Op de kaart zitten extra voltage regulators die ervoor zorgen dat de juiste spanning geleverd wordt stabiel op 3.3/5 en 12.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:20 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 23:00

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je even verder had gekeken, had je dit topic gezien:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Waar je al je vragen kwijt kunt ipv een nieuw topic te openen.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

offtopic:
[quote]Is mijn voeding nog voldoende[/quote]

Zolang je niet flauw valt, heb je voeding genoeg.

Zoals hierboven reeds beschreven: 650W is zat, je kan beter kijken naar de prestaties/afwijkingen van de voeding.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit hoort echt thuis in Welke voeding heb ik nodig? Deel 14, dus kijk daar eerst eens een beetje rond. Mocht je vraag dan nog niet beantwoord zijn, dan kun je je vraag gewoon in dat topic stellen :)

Dit topic is gesloten.