Toon posts:

[Laptop] Compaq Evo N160 sluit automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een merkwaardig probleem met de laptop van mijn zusje. De laptop sluit zich automatisch af, en doet dit op willekeurige momenten. Nu heb ik de laptop opnieuw geinstalleerd met Windows XP SP2 maar nog steeds sluit hij zich soms automatisch af.

Het vreemde alleen is dat als ik een andere HD er in zet met Windows 2000 erop alles perfect werkt. En er geen uitval plaats vind.

Waar kan het eventueel dan aanliggen?

Betreft volgende laptop:

- Compaq Evo N160
- P3 1Ghz
- 256MB Ram
- 20GB HDD (Met Windows XP) , als back-up is er een 20GB HDD (Windows 2000)
- Wireless PCMIA kaartje Asus WL-100G Deluxe

Ik zelf zat eerst te denken aan het geheugen, maar dat is perfect en draait ook goed. Daarna zat ik dus te denken aan de warmte, maar goed dan zou er als windows 2000 gedraaid worden ook problemen voorkomen.

Dus nu denk ik dat de HDD naar zijn gootje is... is dit eventueel te testen of die mankementen heeft?

Probleem 2:

In windows XP verschijnt soms een USB teken met de tekst erbij:

"Stroompiek op de hubpoort, een usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hubpoort is overschreden."

Iemand bekend met dit probleem??

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanavond het een en ander geprobeerd, en de schijf met windows XP vervloekt. Heb de andere schijf met Windows 2000 geformateerd en ook Windows XP erop gezet, en deze kent het afsluit probleem niet. Ik denk dus toch dat de eerste schijf het loodje heeft gelegd.

Heb nog wel het probleem met de USB voltage. Maar blijkbaar is dat een SP2 kwaaltje van Windows.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:58:
Heb vanavond het een en ander geprobeerd, en de schijf met windows XP vervloekt. Heb de andere schijf met Windows 2000 geformateerd en ook Windows XP erop gezet, en deze kent het afsluit probleem niet. Ik denk dus toch dat de eerste schijf het loodje heeft gelegd.

Heb nog wel het probleem met de USB voltage. Maar blijkbaar is dat een SP2 kwaaltje van Windows.
Het kwaaltje waar je het over hebt is een beveiliging van Windows XP SP2. Leg het niet direct neer bij Windows XP SP2 maar bij je laptop. Er wordt teveel stroom door je USB poort gestuurt en Windows meldt het gewoon. Dus geen kwaaltje maar een handige functie

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.