[LCD TV] Verschil tussen de JVC LT-37S60B en de LT-37M60Z

Pagina: 1
Acties:

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een LCD TV die vooral bedoelt is als presentatie middel.
Ik ben al een tijdje op zoek naar de vereisten van de schermen en wat nou nodig is voor een tv en waar je naar moet kijken.
Uiteindelijk ben ik zover gekomen dat er nog een aantal tv's over zijn gebleven, waar ik ook meteen met mijn vraag kom.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en kunnen vertellen wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen de twee JVC schermen::: de LT-37S60B en de LT-37M60Z.
Ik heb op kieskeurig.nl gekeken en op de site van JVC zelf, maar wat ik tot nu toe alleen heb opgemerkt is dat de hoogte en diepte met voet maximaal 2 centimeter scheelt en dat de 37S60B D.I.S.T. 5th generation heeft en de 37M60Z de 6th generation. Tevens is de ene "wit" en de andere "zwart".
Gezien deze kleine verschillen verschilt hij toch 200/300 euro. Dus ik ben eignelijk wel benieuwd wat nou het verschil tussen deze twee schermen zijn.

Ook vroeg ik mij af of jullie de helderheid en contrast ratio weten van deze schermen (misschien dat hier het verschil in zit), die kon ik namelijk ook nog nergens vinden (zelfs niet op de website van JVC). Verder heb ik de 37S60B net in de winkel gezien en vond hem er erg mooi en helder uit zien.

Tot slot wil ik ook nog even erbij zeggen dat de Samsung LE37R41B ook nog wel in de race ligt. Dus misschien dat jullie daar ook nog een uiteindelijke mening over hebben, over welk scherm jullie me uiteindelijk aanraden.

Hier alle 3 de tv's naast elkaar op kieskeurig.nl

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Proud member of the Cosmic Cows

Verwijderd

Als je hem voor presentaties gaat gebruiken, neem dan eerst eens een laptop mee met powerstrip of iets dergelijks, zodat je kunt kijken of je goed beeld kunt weergeven, die JVC schijnt niet al te makkelijk te zijn...

• Theske
Ah, okejz.. bedankt voor de reactie! Wel ff handig om mee te nemen.
En verder weet je me niet verder te helpen met mijn overige vragen.... gezien het verschil tussen de twee types en de contrast/helderheid ervan?

Verwijderd

Theske schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:30:
Ah, okejz.. bedankt voor de reactie! Wel ff handig om mee te nemen.
En verder weet je me niet verder te helpen met mijn overige vragen.... gezien het verschil tussen de twee types en de contrast/helderheid ervan?
Ik heb er verder inderdaad weinig over gelezen. Ik denk dat de verschillen niet enorm zijn, ik heb ze allebei in de media markt gezien, maar het was niet echt alsof ik een heel groot verschil zag.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 09:01
Waarschijnlijk had de MediaMarkt ze alledrie aangesloten op hun gewone analoge kabel die door de hele winkel loopt? Dan vallen de verschillen sowieso niet op, want dat signaal is over het algemeen vrij brak en bovendien op een veel lagere resolutie dan wat het scherm aankan.

Het zelf met een laptop testen wat Kippekop aanraadt, is wellicht helemaal niet zo'n gek idee!

• Theske
Okej,
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de LT-37S60B en die Samsung voorgelegd bij de Directie met de voor en de tegens.
Waarom ik voor de 37S60B heb gekozen is omdat deze toch iets goedkoper uitvalt en er dus weinig echt beslissende verschillen in zitten. Beide schermen zijn van goede kwaliteit en bijna hetzelfde; de directie zal dan niet de duurdere gaan kiezen, voor de dingen die zij ermee willen gaan doen.
Het is nu een kwestie van afwachten ;-)

Pagina: 1