mysqldump - Can't read dir

Pagina: 1
Acties:

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-01 05:26
Ik heb geprobeerd om mijn databases te migreren van MySQL 4.1 naar MYSQL 5.0.18. Het lijkt erop dat de migratie is gelukt...althans bijna.

Ik heb met één database een probleem. Als ik een backup wil maken middels mysqldump, dan krijg ik een foutmelding:

mysqldump: mysqldump: Couldn't execute 'SHOW TRIGGERS LIKE 'attachments'': Can't read dir of './geokring/' (errno: 9) (1018)

heeft er iemand een idee waar deze foutmelding over gaat, en nog belangrijker wat er aan gedaan kan worden?

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Planetlithium schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:
Ik heb geprobeerd om mijn databases te migreren van MySQL 4.1 naar MYSQL 5.0.18. Het lijkt erop dat de migratie is gelukt...althans bijna.

Ik heb met één database een probleem. Als ik een backup wil maken middels mysqldump, dan krijg ik een foutmelding:

mysqldump: mysqldump: Couldn't execute 'SHOW TRIGGERS LIKE 'attachments'': Can't read dir of './geokring/' (errno: 9) (1018)

heeft er iemand een idee waar deze foutmelding over gaat, en nog belangrijker wat er aan gedaan kan worden?
Goed, zoals de error al aan geeft "Can't read dir of './geokring/'". Ziet er na uit dat MySQL geen rechten heeft op de dir waar je database in staat. Welk os gebruik ja?

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Planetlithium
  • Laatst online: 15-01 05:26
teun-v schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:03:
[...]

Goed, zoals de error al aan geeft "Can't read dir of './geokring/'". Ziet er na uit dat MySQL geen rechten heeft op de dir waar je database in staat. Welk os gebruik ja?
Ik gebruik OpenBSD (snapshot). MySQL draait onder _mysql:_mysql. De database is dan ook van _mysql en de directory is ge-chmod met 777.

Het 'vreemde' is dat ik wel de DB kan uitlezen en informatie aan toe kan voegen middels een PHP-scriptje, maar niet kan dumpen met mysqldump.

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Wat gebeurt er als je een query op de betrefende database doet vanaf de conmandline mysql client?

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• whoami
  • Laatst online: 23:42
Dit heeft niets met programmeren te maken.
P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Planetlithium schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:33:
[...]

en de directory is ge-chmod met 777.
Ok de directory is gechmod met 777 dus mysql komt in de db... Maar de rest van de tabellen zijn dus niet gechmod..

Probeer een een chmod -R 777 database_name

Ik hoef je niet niet te vertellen dat je deze rechten eigenlijk niet wil, dus je kan ook proberen:

chmod -R 770 database_name
chown -R mysql:mysql database_name

Wellicht dat het zo wel werkt?
Pagina: 1