bootable ghost dvd aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• the nerd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2014
Ik heb een bootable dvd met daarop een ghost-image. Als ik opstart met de dvd dan krijg ik een menu, waarin ik uit 6 computernamen kan kiezen, vervolgens gebeurt hetvolgende automatisch
-het ghost-image wordt teruggezet (op de dvd staat dus maar 1 ghost-image)
-daarna wordt (automatisch) met ghostwalker de naam aangepast (naar de naam die ik had gekozen in het menu)

Dit alles werkt prima, echter het ghost-image moet iets aangepast worden. Ik het het image reeds aangepast.

Nu maak ik van de originele bootable ghost-dvd een iso-image. Ik open het iso-image met winiso. Ik verwijder het ghost-bestand, en kopieer het nieuwe ghost-bestand (met dezelfde naam) in de iso. Vervolgend save ik de iso, en brand de iso op een dvd

ECHTER NU IS DE DVD NIET MEER BOOTABLE
WAT DOE IK FOUT

ik ben kabels aan het trekken voor een draadloos netwerk

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

tis ook geen gewone iso maar een bootable iso met opstart bestanden naast de iso

iso aanpassen bet behoud van de boot image heb ik even geen oplossing voor :X

[ Voor 34% gewijzigd door ThaHandy op 19-01-2006 13:35 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.winiso.com/faq.htm
After I modified my bootable ISO it isn't bootable again!
I think you used the "Save as" option to save your modified ISO. Reason being is because the "Save as" function will rebuild your ISO image. Maybe the order of the files aren't the same as the original one so it can not boot again. Please copy a new ISO image from your original disc then edit it and use the "Save" function directly and it should work fine.
idee?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• the nerd
Als ik een iso maak van de originele dvd, en die iso vervolgens weer op dvd brand, dan is ie wel bootable

• the nerd
ik ga de save functie nu meteen proberen, ipv de save as functie

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

offtopic:
the nerd,

Als je de laatste bent die gereageerd heeft in 24 uur, zou je dan even je bericht willen aanpassen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-knop? ;)

Signature

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet ook een boot image meebranden. Je kunt met BBIE de boot image van de originele dvd extracten. (zelf geen ervaring mee). En vervolgens als boot image invullen. Zie afbeelding als voorbeeld voor Nero:
Afbeeldingslocatie: http://www.tacktech.com/images/articles/297/create10.png

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:12
Ik heb zo ook al een image gemaakt van een bootable cd, in ultraISO een backup erbij gezet, en dan gewoon opgeslaan, moet werken dus, ook zonder Noork's methode.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• the nerd
Oplossing van Leuk_he geprobeerd, dus save ipv save as:
HET WERKT

ik heb nu een bootable dvd met het nieuwe ghost-image.

Wat nu wel raar is, is dat de dvd 2x zoveel data bevat:
ik had een dvd met een ghost-image van 1.4 gb, met winiso heb ik de ghost-file verwijderd en een nieuwe ghost-file toegevoegd, daarna heb ik het iso-image ge-saved. het iso-image werd toen 2.8 gb
Op zich geen probleem, want dat pas nog steeds op een dvd

De BBIE manier wil ik ook nog gaan proberen............

De BBIE manier werkt ook (overigens had ik dat zelf reeds geprobeerd, maar zonder succes)
Als ik de expert features in nero aanvink, en emulation op no emulation zet, en number of loaded sectors op 4 zet, dan krijgt ik een disk i/o error indien ik opstart vanaf de dvd (dat had ik dus reeds geprobeerd).
Als ik de expert features in nero niet aanvink, dan lukt het wel..........................

Allen bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door the nerd op 19-01-2006 15:11 ]

Pagina: 1