Toon posts:

boek over HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen !

Ik ben nog helemaal niet in het wereldje html en php, maar voordat je met php begint zeggen ze dat je html onder de knie moet hebben, dus zodoende deze vraag..

Ik wil een boek kopen over html waar instaat van het begin tot het einde de basisbeginselen tot gevordert..

zodat als ik dat boek heb gelezen dat ik dan een complete site in elkaar kan zetten.. tenminste zo ongeveer, met tabellen maken etc etc..

Weet iemand welk boek ik dan moet hebben en zoja waar kan ik die kopen ?

Alvast harstikke bedankt WalkeR _/-\o_

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

je kan ook eens kijken op www.w3schools.com

Daar staat ook een hele hoop info

[ Voor 2% gewijzigd door MeIsTwisted op 19-01-2006 13:44 . Reden: typefout in url ]

Multimonitor is relax :P

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Bij de Bruna of bij bol.com zijn verschillende boeken over HTML te koop. Het nadeel van die boeken is alleen wel dat het vaak erg verouderd is, zo worden er frames en tabellen gebruikt voor de layout en blijft CSS vaak erg onderbelicht.

[ Voor 57% gewijzigd door AtleX op 19-01-2006 13:35 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Ik zou zeggen kijk eens wat rond en zoek met google naar tutorial html ofzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil echt gewoon een goed boek hebben in ieder geval bedankt voor de link , mar weetje toevallig boeken ?

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

erg brede vraag. Ik denk niet dat je door het lezen van één boek een complete site in elkaar kan zetten.
Er staat sowieso heel veel op het internet. Je moet vooral veel oefenen en uitproberen.
Een boek kan nooit alle voorbeelden beschrijven.... vind je het toch makkelijker lezen, loop dan gewoon een goede boekenwinkel binnen, en bekijk ze zelf.

Iedereen vind een andere schrijfwijze prettiger en heeft een andere leertechniek. Zoek er eentje die bij je past.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Uit boeken leer je weinig. Het is soms leuk als naslagwerk. Je kan beter up to date informatie van het internet afhalen. Zie daarvoor de links van mijn voorgangers...

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
oke ik bedank jullie voor jullie replays.. gooi deze maar dicht.. !

Bedankt !

Echt een geweldig forum dat GOT !! :9 :9 :9

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
is het misschien niet handiger om een boek over xhtml te kopen? aangezien dit nieuwer is dan html?!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, probeer www.w3schools.com maar ;)
Daarnaast hoort HTML gewoon in Webdesign & Graphics :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

stef-o.nl schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:36:
is het misschien niet handiger om een boek over xhtml te kopen? aangezien dit nieuwer is dan html?!
Zodra je HTML 4.01 onder de knie hebt is een aanpassing naar XHTML vrij makkelijk te doen, dunkt mij.
(En XHTML is niet "nieuwer dan HTML" maar bestaat naast HTML 4.01. :) Plus dat de nutteloosheidsfactor om XHTML te gebruiken op diverse (standard content) websites erg hoog ligt.)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

stef-o.nl schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:36:
XHTML is qua basis hetzelfde als HTML 4, enkel de syntax is op enkele punten anders.
Daarbij moet je XHTML niet zien als een vervanger of opvolger van HTML (HTML 5 is immers in ontwikkeling); HTML is zelfs beter geschikt voor de meeste websites...

Intentionally left blank

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ebayzo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:
Uit boeken leer je weinig. Het is soms leuk als naslagwerk.
Daar ben ik het niet mee eens. Internet is vaak een bijeengeraapt zooitje, als leek weet je vaak niet de goede informatie te schiften van de slechte. Grote kans dat TS over een tijdje een site bouwt met tabellen voor layout en frames, aangezien daar de meeste informatie over te vinden is.

Een boek daarentegen is een lading goedgeordende kennis die door de samenhang van de hoofdstukken meer inzicht kan verschaffen in het bouwen van een site dan een online artikel of een W3schools meestal doet.

Er zijn tegenwoordig heel veel nuttige boeken verschenen die wel degelijk de juiste kennis aanreiken.
'Spring into HTML and CSS' is er volgens mij eentje voor beginners, ik zou die zeker eens checken. Boeken die vóór 2002 zijn verschenen, kun je beter laten liggen! Toverwoorden: webstandaarden, CSS.

Cogito ergo dubito

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-04 18:36

Wmm

Ook mag www.handleidinghtml.nl niet onvermeld blijven imo. Goede site die enorm veel belicht met duidelijke uitleg en voorbeelden. Bevat zowel html als css.

Het is geen boek, ik weet het. Maar als je alle onderdelen door leest is het net een boek. Site werkt ook goed als naslagwerk merk ik vaak op als ik even iets vergeten ben.

[ Voor 37% gewijzigd door Wmm op 19-01-2006 15:12 ]

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:10:
Ook mag www.handleidinghtml.nl niet onvermeld blijven imo. Goede site die enorm veel belicht met duidelijke uitleg en voorbeelden. Bevat zowel html als css.

Het is geen boek, ik weet het. Maar als je alle onderdelen door leest is het net een boek. Site werkt ook goed als naslagwerk merk ik vaak op als ik even iets vergeten ben.
Idd, ik heb het ook geleerd met www.handleidinghtml.nl, en een oud lesboek van mijn broer, echt oud XP als je echt een boek wilt kun je net zo goed zo'n boek uit de 'for dummies' serie halen, dat is zat met deze site erbij.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik heb zojuist even in de boekhandel gezocht of er een boek was dat ik kon aanraden..

Een zeer goed Nederlandstalig boek lijkt mij 'HTML & CSS: de basis' van Andree Hollander, ISBN 9043011681.

Geen onzin over frames en tabellen voor opmaak, maar zaken die je echt moet weten, zoals structuur, het valideren van je pagina, stylen van je pagina.. Ook van die kleine weetjes die hier op het forum ook aan bod komen, zoals standards vs. quirks e.d.

Ik zou die kopen en idd handleidinghtml en w3schools als naslag gebruiken. En op het C!T-forum heb ik nog een lijstje met zeer nuttige links, voor als je HTML al een beetje doorhebt.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Het makkelijkst vind ik zelf is gewoon een goede cursus HTML op internet zoeken, volg deze, en ga klooien met HTML. Maak eens een website, het maakt niet uit als die er n00bish uit ziet, je leert het wel. ;)
Pagina: 1