[2003] Environment variables als argument voor diverse tools

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 13:01
Ik heb een paar tools draaien vanaf de Task Scheduler (dit is in feite dezelfde environment als START->RUN).

Nu gebruik ik als argumenten een paar environment variabele, bijv:

"c:\program files\test\test.exe" -p%SYSTEMDRIVE% -t"blabla blabla" -v="%SYSTEMROOT%"

Ik krijg dan de melding in de tool (als ik hem start): "Ongeldige parameter: %SYSTEMDRIVE% en %SYSTEMROOT%".

Als ik echter vanuit de Command prompt (START->RUN->CMD.EXE) deze regel intype, dan start de tool wel met de juiste parameters.

Klopt het dat Task Scheduler en RUN geen environment variable interpreteren en/of moet ik ze escapen met een bepaald karakter ?

...don't know what should be here...

Verwijderd

Of RUN en Taskmanager environment vars ondersteunen weet ik niet.
Persoonlijk zou ik het oplossen door de tools niet rechtstreeks maar via cmd aan te roepen

maw in de tastsheduler "cmd.exe Batchfile.bat /C" gebruiken
dan wordt de console gesloten vanaf het moment dat het bat bestand is afgelopen...

• Roel Broersma
Ja, via een batchfile kan het inderdaad wel, maar ik wou het juist direct.. scheelt weer, en wel zo netjes..
Ik heb zelfs nog geprobeerd:

cmd.exe "hele programma string incl. argumenten en environment variables" /C

Maar bovenstaande werkt niet en is natuurlijk in feite hetzelfde als in de Topicstart staat,.. Hoe ik het werkend krijg en waarom het niet werkt... i don;t know..

Het is me in elk geval nog steeds niet gelukt..

[ Voor 53% gewijzigd door Roel Broersma op 19-01-2006 17:10 ]

Verwijderd

draai je schedule eens onder een administrator ipv system.

• Roel Broersma
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:26:
draai je schedule eens onder een administrator ipv system.
Ik draai hem ook onder de Administrator.
PS: START->RUN draait ook onder de Administrator.
Je dacht zeker dat hij de environment variables kwijt was onder een andere gebruiker of onder System ? Daar had ik ook nog even aan gedacht ja, maar ook niet dus..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zie ook de Windows Operating Systems Policy voor waarom ik dit wil weten ;)

In ieder geval - met een batchfile zou ik het inderdaad ook oplossen - eventueel zou je een batchfile kunnen schrijven die je gewoon alle rest parameters geeft, dus bv iets als:

code:
1
2
launch.bat:
%1 %2 %3 %4 %5

• Roel Broersma
elevator schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:12:
Welke Windows versie gaat het hier over? Zie ook de Windows Operating Systems Policy voor waarom ik dit wil weten ;)

In ieder geval - met een batchfile zou ik het inderdaad ook oplossen - eventueel zou je een batchfile kunnen schrijven die je gewoon alle rest parameters geeft, dus bv iets als:

code:
1
2
launch.bat:
%1 %2 %3 %4 %5
Ja, een bat file of een eigen tussen-tooltje/programmatje kan ik wel maken.
Het gaat om zowel Windows XP als om Windows 2003 Server (bovendien ook op 200, etc). Het is gewoon de Task Scheduler.

• Roel Broersma
Omdat niemand het schijnt te weten en ik zelf ook al overal heb gekeken waarom je in de RUN en TASK SCHEDULER blijkbaar geen environment variables als argumenten kan meegeven aan een tool, heb ik er maar voor gekozen om zelf een VBscriptje te schrijven waarmee ik gelijk wat andere zaken doe. (oude files verwijderen, etc.).

Verwijderd

Roel Broersma schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Ik draai hem ook onder de Administrator.
PS: START->RUN draait ook onder de Administrator.
Je dacht zeker dat hij de environment variables kwijt was onder een andere gebruiker of onder System ? Daar had ik ook nog even aan gedacht ja, maar ook niet dus..
nee dat dacht ik niet, gebruikers kennen %systemroot%, maar system alleen %windir%.
Pagina: 1