Toon posts:

[XP]Formateren!

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pentium 3!
Er zit windows xp op en dat wil ik gaan formateren!
Maar de pc waar het op zit doen het toetsenbord en de muis het niet!
Bestaat er een diskette die automatisch op start en je schijven formateert zonder dat je er wat voor hoeft in te typen?

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

bonetone

2B Silver Sonic

Unattended install? Zie ook de FAQ.
Maar waarom zou je die willen formatteren.
En zijn je punt en je uitroepteken soms verwisseld op je toetsenbord??

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
je kan ook een hamer pakken en de hd kapot slaan.... is nog veiliger :-)

Verwijderd

een ander tobo moet toch niet zo moeilijk te vinden zijn O.o

je zult trouwens zowiezo een nieuw tobo moeten halen, want wat moet je nu met een comp zonder muis/tobo?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom wil je de PC formatteren? En een toetsenbord + muis kosten 10 euro.

Je kunt een bootdisk downloaden van www.bootdisk.com, en daar in je autoexec.bat de volgende regel zetten:

format C: /Y

Als het goed is moet dat werken zonder input. Maar zoeken levert veel resultaten op bij mij?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Er zijn drie gevallen wat betreft je toetsenbord en muis:

a) Er is iets op het moederbord kapot. Een nieuwe install van Windows XP zal niks veranderen :)
b) Je toetsenbord en muis zijn beide kapot. Je zal toch nieuwe moeten kopen omdat ze na een nieuwe install van Windows XP niet plotseling weer werken!
c) De drivers van je toetsenbord en muis zijn gaar. Bij het booten heb je niks met Windows te maken dus zullen ze gewoon werken als je boot met een cd van Windows XP erin.

Anyway, wat is het probleem? Er zijn geen andere gevallen en voor elk geval is er een oplossing :)

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Als je trouwens je pc wilt formatteren omdat je toetsenbord niet zou werken... Zou ik het probleem ergens anders gaan zoeken ;-)

En waarom sluit je elke zin af met een ! ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de pc waar het omgaat staat allerlei troep.
De pc die heeft het altijd goed gedaan, dus ik snap ook niet hoe die muis en toetsenbord nou niet meer doen

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:45

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:12:
Ik heb hier een pentium 3!
Er zit windows xp op en dat wil ik gaan formateren!
Maar de pc waar het op zit doen het toetsenbord en de muis het niet!
Bestaat er een diskette die automatisch op start en je schijven formateert zonder dat je er wat voor hoeft in te typen?
Kijk eerst is of je tobo en muis wel goed aangesloten zijn..waarom zou je willen formateren? Denk je dat die het dan wel opeens doet ? Zo kunnen, maar waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijker kan (waarschijnlijk)

edit:
na je vorige post is het al duidelijk :o

[ Voor 5% gewijzigd door DeluxZ op 19-01-2006 13:19 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Als je jouw winXP installatie cd erin steekt en boot, kan je daar ook formatteren. Als je toetsenbord niet werkt op de installatie... Dan moet je een unnatendet installatie maken. (lees hierboven) Maar nogmaals, dit zal je toetsenbord probleem dan niet oplossen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie totaal geen eigen inzet. Dat is wel belangrijk hier op GoT Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)
Daarnaast kunnen er veel oorzaken voor dit probleem zijn, zoals hierboven wordt aangegeven. In Windows Operating Systems - FAQ staan de oplossingen voor een aantal van je problemen. Verder loopt er ook een topic over de unattended installatie van Windows. Dat vind je terug in de topiclisting van Windows Operating Systems. Ik ga dit topic sluiten.

Open eventueel een nieuw topic waarin je minimaal:
-Een duidelijke topictitel kiest
-Het overdreven gebruik van leestekens vermijdt
-Uitgebreid beschrijft wat je zelf al had geprobeerd
-Wat je al hebt gevonden met de search, in de stickies of met Google duidelijk op een rij zet

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 19-01-2006 13:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.