https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Tis sowieso beter om op NTFS niveau de rechten zoveel mogelijk te beperken (dat is de laagst mogelijke te beveiligen laag voor jou als gebruiker). Ik trek alleen meestal de beveiligingsinstellingen van de share en van NTFS gelijk.
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
Is dat niet langzamer dan, omdat hij dan alles tweemaal controleert zeg maar?
En bij je Share-rechten heb je geen geavanceerde opties, zoals "Take Ownership". Niet dat ik dat gebruik, maar op jouw manier heb je wel meer werk, terwijl er mijns inziens geen voordeel aan zit
En bij je Share-rechten heb je geen geavanceerde opties, zoals "Take Ownership". Niet dat ik dat gebruik, maar op jouw manier heb je wel meer werk, terwijl er mijns inziens geen voordeel aan zit
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zet mijn share rechten ook op Full control. Vind dit makkelijk voor als ik aanpassingen wil maken, ik enkel in de NTFS-rechten terecht moet.
Er is niets gevaarlijks aan, en als ik niet wil dat bepaalde die geshared zijn gezien worden, dan zet ik er ook nog een "$" achter. (maakt ze ontzichtbaar)
Er is niets gevaarlijks aan, en als ik niet wil dat bepaalde die geshared zijn gezien worden, dan zet ik er ook nog een "$" achter. (maakt ze ontzichtbaar)
Ik denk dat dit wel een zeer algemene opzet is, ik loop momenteel stage in een bedrijf met ongeveer 150 medewerkers, en 2 domeincontrollers. 1 van mijn opdrachten was het duidelijk overnieuw opzetten van de active directory structuur. Samen met mijn stagebegeleider hebben wij ook gekozen voor de oplossing die jij aandraagt
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Het is niet alleen een "zeer algemene opzet" , het is ook DE microsoft manier. Ik heb een aantal cursussen gedaan, ook daar bevelen ze je aan om je share rechten op full control te zetten voor "everyone". De "echte" rechten bepaal je idd op NTFS niveau.
I.p.v. Erveryone zou je ook Authenticated Users kunnen gebruik...is net wat je voorkeur heeft.
I.p.v. Erveryone zou je ook Authenticated Users kunnen gebruik...is net wat je voorkeur heeft.
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
Pagina: 1