Voeding, hoeveel Watt??

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 19:58
Hallo allemaal, ik heb een Dell Dimension 4550 uit 2002 volgens mij,
Nu ben ik op zoek hoeveel watt mijn voeding heeft die er in zit.

- Op de voeding zelf staat het niet op.
- De manual van de computer heb ik niet meer.
- Via de Dell website heb ik het niet kunnen vinden.
- Heb het ook geprobeert met het programma PC Wizard

Belangrijkste specificaties PC:
Pentium 4 2,4 Ghz
767 MB
Ati Radeon X800 Pro 256 MB

Weet iemand nog hoe ik wel achter het aantal Watt van mijn voeding kan komen?

• yorroy
Ja maar beide links zijn onzeker.. ik vind het ook zo vreemd dat het niet zelf op de voeding staat.
Ik zoek nog ff verder..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Staat er uberhaupt iets op de voeding zelf? Met wat andere waarden die erop staan zou je het eventueel zelf kunnen uitrekenen.

The devil is in the details.

• yorroy
nee er staan alleen een heel lang nummer op, een serienummer lijkt het. Ik heb het boekje van Dell nu wel gevonden maar ook daar staat het niet in. Is er geen software die dit kan zien?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
767 MB :?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 20:36

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 20:28

B4tman_DH

To the Bat.....

Vast 768 ;x

[ Voor 15% gewijzigd door B4tman_DH op 19-01-2006 14:04 ]

• yorroy
dat bedoel ik :P ik had nog een 256 kaart over

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:39
yorroy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:59:
nee er staan alleen een heel lang nummer op, een serienummer lijkt het. Ik heb het boekje van Dell nu wel gevonden maar ook daar staat het niet in. Is er geen software die dit kan zien?
Nee, dat kan niet. Het enige wat je mobo kan meten, zijn de voltages van de verschillende lijnen.

Is het echter zo'n probleem? Wanneer je er wat bij wilt zetten en de voeding is te zwak, dan start je pc waarschijnlijk niet op. Dan moet je dus een zwaardere aanschaffen.. Evt. kun je dan nog proberen je pc maximaal te belasten door bijv een cdrw te branden terwijl je een 4 GB bestand kopieert en een 3D game in een venster hebt draaien. Valt je pc dan niet spontaan uit, dan zal de voeding wel zwaar genoeg zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt de voeding op zich demonteren en dan aan de hand van de gebruikte onderdelen en constructie kijken hoeveel W hij zou moeten kunnen leveren :+

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Atomsk schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:09:
[...]

Nee, dat kan niet. Het enige wat je mobo kan meten, zijn de voltages van de verschillende lijnen.

Is het echter zo'n probleem? Wanneer je er wat bij wilt zetten en de voeding is te zwak, dan start je pc waarschijnlijk niet op. Dan moet je dus een zwaardere aanschaffen.. Evt. kun je dan nog proberen je pc maximaal te belasten door bijv een cdrw te branden terwijl je een 4 GB bestand kopieert en een 3D game in een venster hebt draaien. Valt je pc dan niet spontaan uit, dan zal de voeding wel zwaar genoeg zijn.
Met een nieuwe voeding kopen moet je voorzichtig zijn, Dell heeft z'n voedingen vaak net iets anders in mekaar gezet dan de standaard :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm.... staat er in de FAQ niet relatief genoeg informatie hierover?
Of op de pagina's van fabrikanten hun producten, hoeveel hun product verbruikt?

1) serienummer bij DELL.com aangeven, op zoeke op het type Dell-pc, misschien dat dat uitsluitsel brengt. Eventueel bij reviews ervan kijken.
2) Gewoon een degelijke 300 Watt voeding kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Mizitras op 19-01-2006 14:17 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Mizitras schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:16:
Hmm.... staat er in de FAQ niet relatief genoeg informatie hierover?
Of op de pagina's van fabrikanten hun producten, hoeveel hun product verbruikt?

1) serienummer bij DELL.com aangeven, op zoeke op het type Dell-pc, misschien dat dat uitsluitsel brengt. Eventueel bij reviews ervan kijken.
2) Gewoon een degelijke 300 Watt voeding kopen.
ik zou dus never- never - nooit niet een 300 watt voeding kopen voor iemand die games wil gaan spelen met een redelijk recente videokaart als een x800. Dit is de minimale ondergrens waar je dan al direct op zit. Bij iedere volgende upgrade zal je al vrij snel naar een zwaardere voeding moeten. en zo te zien is de poster een gamer dus zal hij met de voeding ook wel even zn tijd vooruit willen gaan. 400 watt zou ik minimaal nemen voor een beetje gamer pc. en daarnaast, een goeie 400 watt kost tegenwoordig echt helemaal niks meer...(zie het probleem van de poster ook niet zo)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:26 ]

Verwijderd

Dell die configureert het aantal Watts dat de voeding moet leveren volgens mij.
Dat aantal ligt aan hoeveel HD's, zware graka of niet, enz.

[weet ik niet zeker hoor]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:26:
Dell die configureert het aantal Watts dat de voeding moet leveren volgens mij.
Dat aantal ligt aan hoeveel HD's, zware graka of niet, enz.

[weet ik niet zeker hoor]
Heb je hier soms een bron van?

Het lijkt mij zelf raar, waarom zal je een voeding limiteren zonder dat dit voordelen oplevert? Het lijkt mij logischer dat ze de goedkoopste (weinig watt) voeding er in plaatsen die het system kan hebben. Maar je weet maar nooit?

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 19-01-2006 14:31 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Zit er niet nog een sticker aan de andere kant van de voeding? Dus de kant die tegen de kast zit? Dell heeft volgens mij wel eerder van dat soort grapjes uitgehaald.

• yorroy
Dat is een goeie! ik ga meteen kijken!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:23:
[...]

ik zou dus never- never - nooit niet een 300 watt voeding kopen voor iemand die games wil gaan spelen met een redelijk recente videokaart als een x800. Dit is de minimale ondergrens waar je dan al direct op zit. Bij iedere volgende upgrade zal je al vrij snel naar een zwaardere voeding moeten. en zo te zien is de poster een gamer dus zal hij met de voeding ook wel even zn tijd vooruit willen gaan. 400 watt zou ik minimaal nemen voor een beetje gamer pc. en daarnaast, een goeie 400 watt kost tegenwoordig echt helemaal niks meer...(zie het probleem van de poster ook niet zo)
Ja, misschien als minimum, maar stel dat de voeding +300Watt is, met 300Watt komt dat systeem wel toe. En aangezien er geen sprake is van upgrades in de laatste 4-jaar, of dat hij/zij vernoemd van andere componenten die erinzitten, lijkt het me nog een vrij standaard Dell systeem met evt. een extra HD erbij. (12 à 25Watt max)
Ik vergelijk met een systeem waar ik weet een 360Watt (piek) voeding inzit, 6 HD's, 6-fans, een Intel die net één type hoger is als die van die Dell, maar wel een grafische kaart die iets ouder is. Nu qua verbruik komt die nog niet aan de 250-Watt kan ik je zeggen. Zels niet als die gestresst wordt.

Daarbij, 'voor in de toekomst'... Als die upgrade naar een nieuwe CPU, zal een nieuw moederbord nodig zijn, AMD of Intel, er zal nieuw geheugen nodig zijn, ... Dus ik denk wel dat ie dan ook een nieuwe case zal kopen, inclusief nieuwe voeding. Zo zijn de meeste nu eenmaal, dus is het hier niet zo gek om het op een 380/360Watt voeding te houden hé. :-)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• yorroy
het enige dat ik geupgrade heb is:
- De videokaart, er zat eerst een Nvidea 64 kaart in, deze dus vervangen door een X800
- Er zit een extra geheugenbank in van 256 MB
- DVD brander

Het staat trouwens ook niet aan de achterkant van de voeding, wel heel vreemd...

Ik denk toch dat er nu een 250 Watt voeding in zit, aangezien deze Dell al bijna 4 jaar meegaat.
Niemand die dezelfde Dell heeft?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ja dat lijkt me ook omdat ik bij google struikel over de 250W voedingsopmerkingen bij die Dell Dimension 4550 :P

[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 19-01-2006 15:15 ]

specs

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10-2025
vul anders dit formulier even in.

http://www.affordablesurplus.com/power-supply-inquiry-dell.htm

Er staat dat je binnen 24 uur antwoord krijgt.

edit:
http://www.affordablesurplus.com/dell-300r-power-supply.asp

Dit is een vervanger voor je huidige PSU en is een 300W. Zal dus denk ik een 250W of 300W voeding zijn die je nu hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door mfz11 op 19-01-2006 15:21 ]

• yorroy
Thx allemaal, dit topic mag van mij gesloten worden :Y)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
En hoe heb je nou uitgevonden hoeveel watt je voeding is? Misschien dat iemand in de toekomst er wat aan heeft.

The devil is in the details.

Pagina: 1