Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toegang tot pc in Frankrijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me is een aantal jaren geleden naar Frankrijk geëmigreerd. Sinds maandag heeft hij zijn pc - welke hij vlak voor zijn vertrek in Nederland heeft aangeschaft - aangesloten op ADSL middels een LiveBox van Wanadoo. Middels datzelfde internet heeft hij in een aantal dagen zoveel troep (lees: spyware en virussen) binnengekregen, dat hij mij vanochtend totaal overstuur opbelde.

Hijzelf is niet bepaald handig met een pc, dus na anderhalf uur telefonische hulp hield ik het voor gezien. Het lukt zelfs niet om hem uit te leggen hoe hij me een uitnodiging voor 'hulp op afstand' (Windows XP) naar me kan sturen. Hij kan in Frankrijk ook niet naar een computerboer stappen, aangezien ze daar niet overweg kunnen met een Nederlandstalig besturingssysteem.

Mijn vraag aan jullie is: is er een gratis manier (software) om via het internet toegang te krijgen tot zijn pc, zodat ik eerste hulp op afstand kan verrichten?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
remote desktop?! google?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Of VNC, zou ook kunnen.

http://www.realvnc.com

Dan kan hij zelf ook meekijken, met remote desktop dan logt zijn PC uit voor zijn neus.

[ Voor 86% gewijzigd door eX0duS op 19-01-2006 12:46 ]

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 12:58
Kijk eens naar oplossingen zoals VNC (bv UtraVNC) dat is makkelijk te installeren, maar hij moet dan wel nog altijd de juiste poort op zijn router forwarden naar zijn PC

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

realVNC is echt heel handig. Ik gebruik het vrijwel elke dag om verbinding te maken met een server in Groningen en om mijn ouders te ondersteuen in Enschede. Je hebt wel een beetje last van lag, maar het is goed te doen.

Nadaal is wel dat je een poort moet forwarden in de router, maar dat kan je misschien nog wel uitleggen aan die persoon.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 16:37
ik denk dat je beter een account aan kan maken bij logmein.com

Daarmee kan je pc's overnemen zonder dat je een poort hoeft te openen in de router

Succes

hondennamen.info Openscheermes.nl

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als het hem niet lukt o de poorten te forwarden, probeer Hamachi i.c.m. bijvoorbeeld RealVNC, dan hoef je geen poorten te forwarden. En hoeft hij alleen maar de vrij duidelijke instructies van Hamachi te volgen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Antediluvian schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:45:
Kijk eens naar oplossingen zoals VNC (bv UtraVNC) dat is makkelijk te installeren, maar hij moet dan wel nog altijd de juiste poort op zijn router forwarden naar zijn PC
ik denk niet dat een port forward hem gaat lukken als hij niet eens hulp op afstand snapt :/

kan je hem hitman pro ook niet uitleggen? :/

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

www.logmein.com inderdaad.

Zo help ik al mijn klanten op afstand.
Account alvast aanmaken, en de klant ermee laten inloggen op de website.
Computer adden, accept, next, next, wachtwoord invoeren en klaar.
Dan log jij in met je account op de website en klikt zijn pc aan die hij heeft geadd, wachtwoord invoeren en gaan met die banaan :+ .

Op http://links.goedbegin.nl zijn de eerste 8 programma's onder super downloads perfect om een pc p te schonen, van virussen en spyware te ontdoen, en natuurlijk wat simpele en veilige tweaks uit te voeren.

Ideaal dus.

[ Voor 44% gewijzigd door XthinkZ op 19-01-2006 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het bij een Wanadoo LiveBox ook nodig om een poort te forwarden?

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:58:
Is het bij een Wanadoo LiveBox ook nodig om een poort te forwarden?
De livebox is een router die werkt met NAT. Dus je kan er van uit gaan dat je poorten moet forwarden.

Mooie van logmein is dat je net zoals skype of bijvoorbeeld hamachi het peer to peer werkt en dus geen poorten hoeft te forwarden. Of zoals met veel remote deskop programma's ip adressen moet onthouden.

Of je vind het natuurlijk leuk om je kennis te gaan vertellen hoe hij in de router moet komen, poorten toewijzen, dan zijn eigen ip adres te laten achterhalen, remote desktop te laten enablen enz enz. Zeer omslachtig allemaal voor een leek. :+.

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 15:30
Je kunt het ook zonder port forwarding doen, doe ik ook zo vaak met realvnc, dan laat ik diegene telefonisch realvnc installeren, zelf draai ik dan op mijn pc een listening viewer en dan laat ik diegene met de server mij als client adden, dan moet alleen jij zorgen dat jouw porten wel geforward worden (indien je een router hebt natuurlijk).
Werkt bij mij als een trein en je hoeft niemand uit te leggen hoe die zijn porten moet forwarden:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist LogMeIn geprobeerd met een vriend in de buurt en het functioneert perfect! Ik hoop alleen dat er de aanwezige virussen en spyware op de pc in Frankrijk geen roet in het eten gooien! Hij belt vanmiddag om 16:00 uur terug, dus dat zien we dan wel weer! In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie vliegensvlugge hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal geweldig! Na het zovaak onjuist intypen van de toegangscode door mijn kennis en deblokkering van mijn account ;) is het dan toch eindelijk gelukt om toegang tot zijn pc te krijgen en de zaak eens flink op te schonen!

Nog één vraagje: ik zie dat LogMeIn werkt met IP-adressen. Hoe werkt het dan als een pc waar ik toegang toe wil krijgen een ander IP-adres heeft gekregen (zoals het geval kan zijn bij adsl)?

Verwijderd

Symantec PCanywhere werkt ook zeer goed.
Ik zou zeggen probeer deze eens.

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:59:
Symantec PCanywhere werkt ook zeer goed.
Ik zou zeggen probeer deze eens.
Is niet gratis.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hier valt genoeg over te vinden in de search, ik raad je aan om daar eerst eens te kijken voor je hier een topic opent. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.