Ik ben op zoek naar een fan controller welke de case-fans automatisch harder laat lopen als de temperatuur ergens oploopt. Leukste zou zijn als het ook nog een beetje programmeerbaar was.
Als ik echter rond ga zoeken kom ik dit nergens tegen.
Temperatuursensoren vaak aanwezig bij de verkrijgbare producten.
Fan controller is aanwezig.
Enige wat dan nog mist is een stukje software om de twee te linken.
Waarom kan ik dit nog nergens vinden? Mijn p4p800 mobo kan het al dmw Q-fan voor de proc-fan. Waarom is zoiets er nog niet voor de casefans op een mooie 5,25"-bay fancontroller??
nb. ik weet dat er case-fans zijn die dit zelf doen maar zie hier niet zo het effect van in omdat het bij mij de beeldkaart is welke oververhit raakt. Voor dat deze de hele kast heeft verwarmt en die fan eens harder gaat lopen crashed het ding allang. Ik wil er een temperatuur sensor meteen naast hebben om zo een snelle reactie van de casefans te krijgen.
Wie heeft er een goed idee / wie kent er een goed product?
Als ik echter rond ga zoeken kom ik dit nergens tegen.
Temperatuursensoren vaak aanwezig bij de verkrijgbare producten.
Fan controller is aanwezig.
Enige wat dan nog mist is een stukje software om de twee te linken.
Waarom kan ik dit nog nergens vinden? Mijn p4p800 mobo kan het al dmw Q-fan voor de proc-fan. Waarom is zoiets er nog niet voor de casefans op een mooie 5,25"-bay fancontroller??
nb. ik weet dat er case-fans zijn die dit zelf doen maar zie hier niet zo het effect van in omdat het bij mij de beeldkaart is welke oververhit raakt. Voor dat deze de hele kast heeft verwarmt en die fan eens harder gaat lopen crashed het ding allang. Ik wil er een temperatuur sensor meteen naast hebben om zo een snelle reactie van de casefans te krijgen.
Wie heeft er een goed idee / wie kent er een goed product?