Toon posts:

[OC] 6800GT 128mb naar 6800Ultra 256mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn veel topics over een biosupdate maar deze vraag ben ik helaas niet tegengekomen...

De laatste week ben ik me een beetje gaan verdiepen in het overclocken van een videokaart, ik ben met programmatjes zoals rivatuner al tot aardige resultaten gekomen, maar nu wil ik iets anders proberen, het flashen van de bios.

Ik heb een ASUS V9999GT 128mb AGP (6800GT), en ik ben van plan mijn bios te gaan upgraden naar een V9999Ultra (6800Ultra).
Ik weet nog niet of ik de bios ook op ultra laat staan maar ik wil het gewoon een keer gedaan hebben:).

Na tweakers te hebben doorgespit kwam ik op het volgende uit.
Het flashen wilde ik doen met NVFlash, en op de volgende manier:

*eerst back up maken
nvflash -b naambackup.rom

*vervolgens het flashen
nvflash -p -u -f naambios.rom

Nu mijn vraag, mijn V9999GT heeft 128mb geheugen en de V9999Ultra heeft 256mb geheugen. Na de upgrade heb ik dus een kaart van 128mb geheugen die een bios heeft van een kaart met 256mb geheugen...

Dus dan denkt mijn videokaart dat ie 256mb heeft terwijl er maar 128 op zitten, geeft dit conflicten??

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 15:51 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat gaat niet werken denk ik, maar dat zou je even uit moeten zoeken. Nogal een verschil voor het bios, 128 of 256mb.. Ik denk dat je daar problemen mee gaat krijgen

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:42:
Dat gaat niet werken denk ik, maar dat zou je even uit moeten zoeken.
De poging tot uizoeken heb ik dus al geprobeerd anders had ik dit probleem niet gepost :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 13:51 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik houd me niet zo bezig met het OC-en en modden van grafische kaarten, maar ik zou zo denken dat dit weinig kans van slagen heeft. Anders was je vast ergens op internet wel een forum of iets dergelijks tegen gekomen waarin iemand dit had gedaan.

PS: Zijn er geen ultra's met 128MB geheugen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd me niet zo bezig met het OC-en en modden van grafische kaarten, maar ik zou zo denken dat dit weinig kans van slagen heeft. Anders was je vast ergens op internet wel een forum of iets dergelijks tegen gekomen waarin iemand dit had gedaan.
Er zijn dus veel mensen die van een GT via een bios upgrade een Ultra maken, maar er staat nooit bij of het een 128mb GT of een 256mb GT is.., iig ik heb het nog niet gevonden :)
PS: Zijn er geen ultra's met 128MB geheugen?
Nee die zijn er niet ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Waarom zou je het BIOS willen flashen? Als jou 6800GT de snelheden van een ultra (400/1100 uit m`n hoofd) haalt, isie even snel (afgezien van de 128mb ram). Het enige nuttige wat een BIOSflash veroorzaakt is dat je nu 1,4 volt op je core hebt ipv 1,3. Meestal is die niet al te best voor een 6800GT core, anders was hij wel ultra core geweest ;) ;)

Mocht je PER SE die 1,4 volt ook willen, is het handiger om die met Nibitor te weizigen, hiervoor moet je even in het 6800LE topic kijken.

edit: een BIOS flashen, zo maar even voor de leuk zou ik zowieso willen afraden (if it ain`t broke, don`t f*ckin` fix it). Mocht je het toch willen proberen, zorg dan iig voor een PCI videokaartje voor het geval je het verprutst. Je hebt dan iig beeld als je het oude BIOS er weer in flasht. /me P43000 huivert en denkt terug aan z`n 'flash de 9800pro -> XT actie' en alle gevolgen van dien

[ Voor 30% gewijzigd door -ErikE- op 19-01-2006 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
p43000 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:52:
Waarom zou je het BIOS willen flashen? Als jou 6800GT de snelheden van een ultra (400/1100 uit m`n hoofd) haalt, isie even snel (afgezien van de 128mb ram). Het enige nuttige wat een BIOSflash veroorzaakt is dat je nu 1,4 volt op je core hebt ipv 1,3.
Ik wist niet dat het zo weinig scheelde :)
Meestal is die niet al te best voor een 6800GT core, anders was hij wel ultra core geweest ;) ;)
Dat is waar maar dat geld voor al het overclock werk, toch. Het is er "eigenlijk" niet voor bedoeld :P
Mocht je PER SE die 1,4 volt ook willen, is het handiger om die met Nibitor te wijzigen, hiervoor moet je even in het 6800LE topic kijken.
Ja klopt, hier had ik al over gelezen ja. Dat is waarschijnlijk ook mijn alternatief als ik geen ultra bios erop kan zetten... Bedankt :)
* P43000 huivert en denkt terug aan z`n 'flash de 9800pro -> XT actie' en alle gevolgen van dien
Gevolgen zoals wat??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 17:10 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:01:
[...]

Ik wist niet dat het zo weinig scheelde :)
AGP: Zowel de 6800NU, 6800GT en 6800ultra hebben dezelfde core, NV40, dus als je die op 400mhz zet, zijn de exact even snel ongeacht het voltage. De KAARTEN zullen uiteraard niet even snel zijn, omdat een 6800NU gewoon DDR geheugen heeft aan 800mhz DDR (uit `t hoofd) en een 6800Ultra GDDR3 aan 1100mhz DDR.

PCI-e: De 6800GT en Ultra hebben weer diezelfde ^^ core. NV40. Zelfde verhaal als hierboven dus. Enige verschil is weer geheugensnelheid en core voltage (1,3V vs 1.4V)
Beeldscherm dat niet meer aansprong omdat de kaart een verkeerd BIOS had. Kaart die ipv 2 keer, 4 keer werdt herkend in Windows. (ATi kaart worden altijd 2x herkend). En door dat ik meerdere 9800XT biossen had, was ik steeds twee niet werkende XT BIOSsen voor mekaar aan het vervangen. Op het laatst het goeie (9800pro origineel) gevonden en toen werkte het weer. OEF :P Dit alles zonder PCI kaartje, dus met een blind scherm, een POST-IT briefje met flash opdrachten en locaties van de BIOSsen -> enge tijden met een kaartje van 250+ euro destijds :(

[ Voor 37% gewijzigd door -ErikE- op 19-01-2006 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beeldscherm dat niet meer aansprong omdat de kaart een verkeerd BIOS had. Kaart die ipv 2 keer, 4 keer werdt herkend in Windows. (ATi kaart worden altijd 2x herkend). En door dat ik meerdere 9800XT biossen had, was ik steeds twee niet werkende XT BIOSsen voor mekaar aan het vervangen. Op het laatst het goeie (9800pro origineel) gevonden en toen werkte het weer. OEF :P Dit alles zonder PCI kaartje, dus met een blind scherm, een POST-IT briefje met flash opdrachten en locaties van de BIOSsen -> enge tijden met een kaartje van 250+ euro destijds :(
klinkt niet goed, maar iig bedankt. Pipelines zijn er niet te unlocken dus ik laat het wel bij de snelheden die ik aanpas (core : 400MHz mem: 1100MHz), en eventueel de volt omhoog met NiBiTor... :)

Bios updaten doe ik wel met mijn oude videokaart.... >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 17:21 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kan niet, het is ook ander ram, GDDR vs GDDR3 en het geheugen verschil geeft idd een probleem niet doen dus en niet mogenlijk

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:22:
kan niet, het is ook ander ram, GDDR vs GDDR3 en het geheugen verschil geeft idd een probleem niet doen dus en niet mogenlijk
Ok bedankt
Pagina: 1