Toon posts:

lag bij het hosten van games >2 spelers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik als voorbeeld Warcraft III The Frozen Throne nemen.
Als ik een map ga hosten waar meer dan 2 spelers in komen heeft iedereen verschikkelijk veel last van lag.
In een 1vs1 heeft niemand ergens last van.
Nou weet ik dat je voor dit spel poort 6112-6119 moet forwarden, dit heb ik ook gedaan, echter wanneer ik de gebruikte poorten bekijken (doormiddel van netstat in DOS in te tikken) zie ik dat hij altijd alleen poort 6112 gebruikt.
Dit is denk ik dan ook de reden dat bij meerdere spelers het niet voldoende is als alleen deze poort gebruikt wordt.

Mijn situatie:
Ik heb 2 pcs aan een 8 poorts switch en een Alcatel 510 ADSL router aan de switch hangen.
internet snelheid: 1.6mbit down 512kbit up.
(in download tests haal ik 140kb/s down 40 kb/s up.)

Tijdens het online gamen zet ik de (Windows) firewall uit. Geen verdere firewall geinstalleed.

Wat heb ik al geprobeerd om Warcraft meerdere poorten te laten gebruiken:
De firmware van de ADSL router geupdate van 4.0 -> 4.2
Poort 6112 uitgeschakeld (als ik dat doe kan niemand meer mij joinen)
Gezocht naar een oplossing in dit forum. (helaas niets bruikbaars kunnen vinden)

Iemand ideeen hoe ik Warcraft toch de overige poorten kan laten (dwingen) te gebruiken? :?

PS wist niet cker of dit hier thuis hoorde of in Internet Telefonie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
pc specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 21:53
Kan het niet gewoon zo zijn dat dat spel meer bandbreedte vraagt? M.a.w. dat je Internet verbinding gewoon te traag is? Verder hoop ik ook voor je dat je de up en downstream van je verbinding omgedraaid hebt. Aan de gebruikte poorten zal het iig niet liggen want dat heeft op de snelheid geen (merkbaar) effect.

[ Voor 35% gewijzigd door Bart© op 19-01-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC kan Warcraft met gemak aan:

AMD 2200XP
ATI X800 PRO 256MB
1,25GB RAM.
WinXP SP2

Als ik netlimiter aan zet om te meten hoeveel kb Warcraft vreet is dat maar enkele kb's. (max 10kb)
Dat moet dus makkelijk kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 17:56

job

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:24:
Nou weet ik dat je voor dit spel poort 6112-6119 moet forwarden, dit heb ik ook gedaan, echter wanneer ik de gebruikte poorten bekijken (doormiddel van netstat in DOS in te tikken) zie ik dat hij altijd alleen poort 6112 gebruikt.
Dit is denk ik dan ook de reden dat bij meerdere spelers het niet voldoende is als alleen deze poort gebruikt wordt.
Leuk bedacht :)
Maar nee dat is de reden niet. Het aantal poorten heeft niets te maken met de bandbreedte
Mijn situatie:
Ik heb 2 pcs aan een 8 poorts switch en een Alcatel 510 ADSL router aan de switch hangen.
internet snelheid: 1.6mbit up 512kbit down.
Tijdens het online gamen zet ik de (Windows) firewall uit. Geen verdere firewall geinstalleed.
up en down heb je waarschijnlijk omgedraaid. 1.6mbit down. 512kbit up.
Zoals hierboven gezegd zou het kunnen zijn dat dat niet genoeg is.
Kijk eens wat je max upload is (bijv. www.speedtest.nl) dat is wel een leuke indicatie.
En kijk met dumeter eens hoeveel je al upload als je 1 vs 1 aan het spelen bent.

Zeker weten dat er niemand flink zit te laggen?
Hoe hoog is de ping van iedereen?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 19-01-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met 7 spelers allemaal uit Nederland speel, met allemaal minimaal 1mbit ADSL hebben hun nog steeds last van lag.
Maar misschien heb ik zelf al iets gevonden, ik had alleen de TCP poorten geforward, gebruikt het spel soms ook het UDP protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 12:02

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Nee Warcraft III gebruikt alleen TCP.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een spel gehost met 6 spelers, maar liefst 1,8kb/s gemiddeld up en 1kb/s down.
Dat kan het dus niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Niet kicken binnen 24 uur aub ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Crash op 19-01-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ten eerste hoef je je topic niet zo snel te kicken als je een uurtje geen antwoord hebt gehad ;) Vinden de moderators ook niet echt leuk :)

Anyways, 't is een wilde gok en zal wel niks uitmaken maar Warcraft gebruikt enkel poort 6112 als poort. Als je wilt kun je hem ook nog aanpassen in de opties. Probeer dus eens 6113 t/m 6119 te sluiten want ik maak uit je bericht op dat die ook open staan.

Heb je toevallig kunnen proberen om >2 spelers te hosten op een lokaal netwerk? Op een LAN bijvoorbeeld, weet niet hoe jij daar mee zit enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik host ook wel eens op een LANParty ja, als, ook al zitten er dan 12 mensen in, geen enkel probleem...
Alleen online op BattleNet dus.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik moest de XP firewall uit doen voordat hij het uberhaupt deed, zet deeze eens uit .

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze staat al uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op de site http://www.canyouseeme.org gehecked welke poorten te bereiken zijn.

Ik krijg de volgende error op alle poorten behalve 6112, dit lijkt de enige te zijn die het wel doet, terwijl ze toch allemaal op dezelfde manier zijn geforward.
Error: I could not see your service on 86.81.***.*** on port (6113)
Reason: Connection refused

Iemand een idee / advies? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook altijd zo eigenaardig is dat wanneer 6 mensen een map van me downloaden dit maar bij 1 iemand tegelijk gaat, normaal hoeven de mensen niet op elkaar te wachten.
Het lijkt er dus op of mijn internet maar 1 connectie tegelijk aan kan....

HELP B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft nou echt nog nooit iemand anders dit gehad die tips voor mij heeft hoe ik hier vanaf kom?
of iemand anders die me kan helpen?

alle hulp is welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:45:
heeft nou echt nog nooit iemand anders dit gehad die tips voor mij heeft hoe ik hier vanaf kom?
of iemand anders die me kan helpen?

alle hulp is welkom!!
installeer hamachi en ga over lan spelen via het internet.
supermakkelijk en werkt super goed met wc 3 doe het zelf ook hier
(hoef je nog geen eens de legale wc 3 te hebben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10 21:11
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:32:
Wat ook altijd zo eigenaardig is dat wanneer 6 mensen een map van me downloaden dit maar bij 1 iemand tegelijk gaat, normaal hoeven de mensen niet op elkaar te wachten.
Het lijkt er dus op of mijn internet maar 1 connectie tegelijk aan kan....

HELP B)
Dat is redelijk normaal, als ik 'n game host is 't 9 vd 10 keer ook 1 of 2 mensen max, Battlenet werkt gewoon niet zo efficient.

@TYNOz, voor zo'n prachtgame als Warcraft III is 't 'n schande om niet te betalen ;) Bovendien betwijfel ik of 't via lan over inet makkelijker gaat van via Battlenet, prima systeem namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:33:
[...]

Dat is redelijk normaal, als ik 'n game host is 't 9 vd 10 keer ook 1 of 2 mensen max, Battlenet werkt gewoon niet zo efficient.
Hoe komt het dan dat tal van andere mensen wel zonder lag kunnen hosten? Hebben die een super internet verbinding ofzo? Zou mijn probleem niet opgelost zijn als ik een router in mijn lokale netwerk plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:12:
[...]

Hoe komt het dan dat tal van andere mensen wel zonder lag kunnen hosten? Hebben die een super internet verbinding ofzo? Zou mijn probleem niet opgelost zijn als ik een router in mijn lokale netwerk plaats?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, is er iemand met de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die ook ooit een zelfde probleem hebben, ik heb de oplossing bij mij gevonden.
Het bleek te komen doordat er bij mij 2 netwerkkaarten in mijn pc zaten, 1 zat in een 192.168.*.* netwerk en de andere in een 10.0.0.* netwerk.
Nadat ik 1 van de 2 netwerkkaarten fisiek uit mijn pc verwijderde en de andere netwerkkaart een 2e ip adres gaf waren bij mij de lag problemen bij het hosten van een spel met meer dan 2 players voorbij, geen enkel probleem meer nu om een spel met 10 spelers bv te hosten. :Y) :)
Pagina: 1