Op internet kwam ik tegen:
Klinkt mooi. Een plaatje plaatst het programma qua zekerheid even hoog als een 'sandbox' en even gemakkelijk als een AV programma. Het zegt dan ook in relatie tot andere veiligheidssoftware:
Dit klinkt natuurlijk mooi ... een applicatie waarmee je je FW & AV niet meer nodig hebt (of moet je geswall naast je FW & AV gebruiken?)
Ik wilde het weleens uittesten en ben eerst eens gaan kijken op internet. Maar met google kan ik maar 512 hits vinden. Niet veel zou ik zeggen. Enkele SW pages maken er melding van (oa zdnet), maar ik heb er toch nog vragen bij qua veiligheid en betrouwbaarheid. Mss kent iemand het hier of kan mij verder helpen. Als het gewoon een goed werkend programma is, dan is het een leuke SW suggestie.
code:
(bron)1
2
3
4
5
| With GeSWall (GentleSecurityWall), you can safely surf the web, open e-mail attachments, chat, exchange files etc, regardless of the security threats posed by the internet. GeSWall protects you from intrusions and malicious software by isolating vulnerable applications. Isolation applies an access restriction policy that effectively prevents all kinds of attacks, known and unknown. |
Klinkt mooi. Een plaatje plaatst het programma qua zekerheid even hoog als een 'sandbox' en even gemakkelijk als een AV programma. Het zegt dan ook in relatie tot andere veiligheidssoftware:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Antivirus, Intrusion Detection System
* Fail to detect unknown malicious software. Their 'black list' is never complete.
* Require regular updates to be effective.
Personal Firewall
* No protection behind a network, e.g. malware that does not require
a network to perform.
* Require qualified configuration to be effective.
Behavior Blocker
* Miss some threats.
* False positives.
Sandboxing
* Too restrictive.
* Complicated in configuration. |
Dit klinkt natuurlijk mooi ... een applicatie waarmee je je FW & AV niet meer nodig hebt (of moet je geswall naast je FW & AV gebruiken?)
Ik wilde het weleens uittesten en ben eerst eens gaan kijken op internet. Maar met google kan ik maar 512 hits vinden. Niet veel zou ik zeggen. Enkele SW pages maken er melding van (oa zdnet), maar ik heb er toch nog vragen bij qua veiligheid en betrouwbaarheid. Mss kent iemand het hier of kan mij verder helpen. Als het gewoon een goed werkend programma is, dan is het een leuke SW suggestie.
==
hoi