Formulier met berekening in Word zonder Macro

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:30

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Er zijn verschillende manieren om een formulier in Word te maken, maar geen heeft gewenste effect. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

1) In VBA een macro maken die de berekening uitvoert. Dit gaat goed.
MAAR er zijn natuurlijk veel mensen die de macro beveiliging op hoog hebben staan waardoor de macro standaard uitgeschakeld wordt (en ik wil die mensen niet uitleggen hoe dit te veranderen is), laat staan dat men uberhaupt de macro durft uit te laten voeren (begrijpelijk).
KORTOM: niet handig

2) Met een SUM functie de rijen in de tabel optellen. MAAR hierbij wordt het Totaal-veld niet automatisch geupdate (klopt dit?). Ik moet eerst 'veld bijwerken' doen om het totaal op te laten tellen. Dit is niet handig omdat wanneer het formulier 'op slot' zit de optie 'veld bijwerken' niet bereikbaar is. Daarnaast heb ik geen zin iedereen hierop te moeten wijzen bij het invullen van het formulier. Het totaal moet direct geupdate worden (onChange) de mensen ook de optie wil bieden om het ingevulde formulier uit te printen
KORTOM: wanneer er niet automatisch geupdate wordt is deze opties ook niet wenselijk

Hebben jullie nog andere ideeen? Is het mogelijk om optie 2 wel automatisch te laten updaten?

Thanx!

Verwijderd

Excel?
Heeft voor de meeste mensen geen uitleg nodig (zolang het formulier maar duidelijk opgebouwd is) en heb je ook geen macro's nodig.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In wat voor omgeving werk je? Code digitaal ondertekenen met een vertrouwd certificaat?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
Ben niet bekend met code digitaal ondertekenen, hoe gaat dit globaal in zijn werk?

In excel kan ook, maar is minder mooi (tekst in excel krijg ik al snel jeuk van)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
1) signing macros:
Je laat je macro ondertekenen door een bekende Certificate authority (verisign). Deze zetten er dan een handtekening onder zodat de Word versie van de gebruiker weet dat hij deze code moet vertrouwen.

Je kan ook je eigen handtekening maken, en dan moet de gebruiker 1x op approve klikken om jouw certificaat te installeren

2) Je kan in Word bij opties>>afdrukken instellen dat de verldwaardes bijgewerkt moeten worden voor afdrukken. Dit is een instelling per PC, dus alleen af te dwingen als je in een domein werkt ofzo.

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
Oke, duidelijk. Dan geef ik het bijdeze op.
Met mijn beperkte middelen gaat het niet lukken...

Ik ga andere oplossingen zoeken :P

Verwijderd

ofnoavail schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:37:[...]
Ik ga andere oplossingen zoeken :P
Jeuk of niet, misschien toch Excel?
Je moet een probleem niet complexer maken als het is.
Je wilt geen Excel gebruiken omdat jij er jeuk van krijgt.... (lijkt me niet het meest zware argument om het niet te doen...)
/me ik weet dat dokter wel een zalfje heeft tegen de jeuk.... ;)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

brokenp schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:32:
1) signing macros:
Je laat je macro ondertekenen door een bekende Certificate authority (verisign). Deze zetten er dan een handtekening onder zodat de Word versie van de gebruiker weet dat hij deze code moet vertrouwen.

Je kan ook je eigen handtekening maken, en dan moet de gebruiker 1x op approve klikken om jouw certificaat te installeren
Niet helemaal. De CA verstrekt alleen het certificaat; ondertekenen doe je zelf mbv dat certificaat. Via Thawte zijn certificaten voor persoonlijk gebruik gratis; en als je in een domein werkt kun je ook vrij eenvoudig zelf een CA opzetten. Afaik zijn certificaten die met selfcert.exe zijn gemaakt niet als vertrouwd aan te merken op een andere pc dan waarop ze gemaakt zijn.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:42:
[...]

Jeuk of niet, misschien toch Excel?
Je moet een probleem niet complexer maken als het is.
Je wilt geen Excel gebruiken omdat jij er jeuk van krijgt.... (lijkt me niet het meest zware argument om het niet te doen...)
/me ik weet dat dokter wel een zalfje heeft tegen de jeuk.... ;)
Ik weet het.... je hebt gelijk.... ben ik bang

Aangezien ik webbased geen mogelijkheden heb zal ik er toch aan moeten geloven.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met PDF's met invulvelden?
Pagina: 1