diskeltische lurker
Daarom bestaan er ook profielen, maar hoe ben je ingelogd, als een Administrator of een gewone user-account.
trouwens, bij mij wordt gewoon een foutmelding gegeven dat ik geen rechten ertoe hebt, maar ik ben even flink gaan rachen met rechten en permissies.
trouwens, bij mij wordt gewoon een foutmelding gegeven dat ik geen rechten ertoe hebt, maar ik ben even flink gaan rachen met rechten en permissies.
Als ik me goed herinner (ik kan me vergissen) bepalen niet de rechten op het bestand maar de rechten in de bovenliggende directory of je een bestand kan aanmaken of wissen. Voor de overige handelingen heb je inderdaad wel rechten op het bestand zelf nodig.technopeuter schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:58:
probeer eens het volgende:
Maak een file aan in een NTFS-partitie,
disable permissioninheritance en geef alleen je useraccount read-rechten
probeer dan het bestand te wijzigen (mislukt)
probeer hem daarna te deleten (lukt)
waarom kun je een bestand deleten terwijl je alleen read-rechten hebt?
Doe nog eens een testje maar pas dan ook je rechten aan op de directory waar het bestand in staat.
downtime, je hebt gelijk! bedankt
diskeltische lurker
Verwijderd
Hij schrijft dat inherritance uit staat dus de onderliggende mappen mogen geen invloed hebben op dit. Wel zou ik even reset permissions on child objects even aanvinken dan zet hij alles in die map ook op de juiste rechten... misschien neemt hij oude rechten over...
Heb je modify ook op deny staan?
Hoe ben je ingelogd?
en idd profielen ?
Heb je modify ook op deny staan?
Hoe ben je ingelogd?
en idd profielen ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 12:20 ]
Verwijderd
duh, hij heeft de rechten op het bestand gewijzigd, niet op de map waar het bestand instond...
Kleine titel edit - 'Vraag over rechten' zegt wel heel weinig over je eigenlijke vraag
Pagina: 1