Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vliegtuig] Kerkhof voor vliegtuigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst eens iets zitten lezen over een kerkhof in America waar heel veel vliegtuigen staan te wachten om gesloopt te worden, of tot het seizoen weer begint enz.

Alleen nu ben ik die naam vergeten en met Google kom ik er ook niet echt verder mee.
Is er iemand die weet wat ik bedoel, en heeft iemand foto's en stukjes tekst hierover?

Ik heb toen 1 foto gezien, en daar stond ook een ex-KLM toestel.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Vul in google eens airplane en graveyard in :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Googled op airplane en graveyard, eerste link:

http://www.modern-ruins.com/ruins/boneyard/

grrr Rob :)

[ Voor 8% gewijzigd door Quantor op 19-01-2006 11:52 ]

Verwijderd

Mojave woestijn waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal links heb ik inderdaad ook bekeken, maar het gaat mij eigenlijk om de kerkhoven waar passagiers en vracht vliegtuigen staan.....

Mojave......dat komt me wel bekend voor....Zal ff kijken of dat degene is die ik bedoel...

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Davis-Monthan AFB, Arizona?

Interessant onderwerp. Ben er wel in geinteresseerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 19-01-2006 12:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
http://exn.ca/flight/video/#
Hier kun je een filmpje bekijken.
Ik vind het best indrukwekkend om te zien.

Op die luchtfoto, volgens mij vergis je je ontzettend in de oppervlakte van dat terrein.....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:48:

Ik heb toen 1 foto gezien, en daar stond ook een ex-KLM toestel.
Deze: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=243714 ?

Hier staan er meer: hier dus

[ Voor 44% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2006 13:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bizar eigenlijk. Dumpt KLM (of andere maatschappijen) die daar ofzo? Hoe gaat zoiets in z'n werk?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Afgeschreven vliegtuigen waarvoor geen koper is worden daar geparkeerd, soms wordt er nog een vliegtuig daarvandaan verkocht, maar de meesten worden gewoon gesloopt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen idee, maar ik vind wel dit:
Located north of Los Angeles in the Antelope Valley at the former Marine Corp Air station, is the Mojave airplane storage facility. Mojave has the ideal conditions required for long term Airline storage, including an extremely dry climate and a hard ground ideal for parking aircraft. Over 250 airliners are stored in the desert here, a significant increase over the last couple years, due to the recent slowdown in air travel.

Currently at the field are many older second generation aircraft including Boeing 727, 737 and Douglas DC-9’s, awaiting resales to foreign airlines or salvage companies. Also present are a few new planes delivered directly from the factory, or newer aircraft on temporary strorage waiting for a pick up in the travel business.
(Bron http://www.polarinertia.com/may03/mojave.htm)

Dus wellicht dat KLM (of wie dan ook) daar ruimte huurt om overbodige ouwe zooi op te slaan tot ze ze ooit weer nodig heb c.q. ze verkocht worden? Geen idee eerlijk gezegd.

Maar als je ziet dat er ook werkelijk oude museumstukken als 727's of DC-9's staan... kennelijk staat sommige meuk er al érg lang ;)

Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Mojave_Spaceport) meld dit:
The Mojave airport is also known as a storage location for commercial airliners. Numerous large Boeing, McDonnell Douglas, Lockheed, and Airbus aircraft owned by major airlines are stored at Mojave. Some aircraft reach the end of their useful lifetime and are scrapped at Mojave, while others are refurbished and returned to active service. Not all the aircraft are in need of repair and some are only being stored for a short time.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2006 13:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Grappig, is dus ook nog steeds in gebruik als film locatie. Ideaal inderdaad :)

Btw, de post van [rml]M.I.G. in "[ Vliegtuig] Kerkhof voor vliegtuigen"[/rml] en mijn reactie daaronder, gaat om hetzelfde. Lijkt groter dan Mojave

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 19-01-2006 13:59 ]

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Gunner schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:37:
[...]

Bizar eigenlijk. Dumpt KLM (of andere maatschappijen) die daar ofzo? Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Vliegtuigen die "over" zijn of afgescheven zijn worden hier opgeslagen / geparkeerd. Er staan zelfs vliegtuigen (oa van de KLM) die rechtstreeks uit de fabriek hier naartoe gevlogen worden. De vliegtuigen zijn besteld in een periode dat de markt groeiende was, maar werden pas geleverd in tijden van een "verkleinde" markt. Zoals na 11 september.

De grootste voor burgerluchtvaart vliegtuigen ligt bij Mojave Airport, zuid Californie.
De Amerikaanse defensie gebruikt Davis Monthan Airforce base in Tucson.

[ Voor 15% gewijzigd door RAF1 op 19-01-2006 14:06 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gunner schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:54:

Btw, de post van [rml]M.I.G. in "[ Vliegtuig] Kerkhof voor vliegtuigen"[/rml] en mijn reactie daaronder, gaat om hetzelfde. Lijkt groter dan Mojave
Die twee (zeker die van jou) lijken me meer voor militaire meuk bedoeld, de plaatjes van Google doen ook aan als militaire vliegtuigen voor zover vanuit de lucht te zien (allemaal grijs enzo), terwijl Mojave zo te zien voor het commerciele spul gebruikt word.

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

"Die twee" van M.I.G en mij zijn de zelfde locatie, van MIG is de Google Earth locatie en van mij een of andere webpagina
RAF1 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:00:
Vliegtuigen die "over" zijn of afgescheven zijn worden hier opgeslagen / geparkeerd. Er staan zelfs vliegtuigen (oa van de KLM) die rechtstreeks uit de fabriek hier naartoe gevlogen worden. De vliegtuigen zijn besteld in een periode dat de markt groeiende was, maar werden pas geleverd in tijden van een "verkleinde" markt. Zoals na 11 september.
Vandaar dat er op sommige turbines verpakkings/afdek materiaal zit?
De grootste voor burgerluchtvaart vliegtuigen ligt bij Mojave Airport, zuid Californie.
De Amerikaanse defensie gebruikt Davis Monthan Airforce base in Tucson.
Precies. Wildhagen kwam met Mojave, M.I.G en ik met Davis-Monthan

[ Voor 80% gewijzigd door Gunner op 19-01-2006 14:12 ]

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Soms is het inderdaad goedkoper om vliegtuigen te dumpen op een stuk land waar niemand toch wat mee doet, dan deze zelfs te demonteren / onderdelen te verkopen / geld voor oud ijzer.

Snap zelf alleen niet dat ze veel beter gebruik kunnen maken van de oppervlakte. Beetje passen en meten kan je volgens mij veel meer meuk kwijt.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Die luchtfoto's ogen bijna nep. Alle vliegtuigen staan echt keurig in een rechte lijn....Wel heel indrukwekkend!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Google Earth kent ze ook :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9afae87bd5cac88d7fd63eb97a9425d4/full.jpg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

M.I.G. schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:16:

Snap zelf alleen niet dat ze veel beter gebruik kunnen maken van de oppervlakte. Beetje passen en meten kan je volgens mij veel meer meuk kwijt.
Tsja, in de woestijn hoef je niet op een metertje meer of minder te kijken natuurlijk, je kan de ruimte toch nergens anders voor gebruiken...

En ze moeten er natuurlijk ook nog eventueel tussenuit gesjouwd kunnen, mochten ze ooit nog nodig zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Gunner schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:10:
"Die twee" van M.I.G en mij zijn de zelfde locatie, van MIG is de Google Earth locatie en van mij een of andere webpagina

[...]

Vandaar dat er op sommige turbines verpakkings/afdek materiaal zit?
Er kunnen verschillende "abonnementen" worden afgesloten. Er zijn er die waar ik van op de hoogte ben zijnde:

1 - Dumpen en laten wegrotten;
2 - Stallen en dicht tapen;
3 - Stallen dicht tapen en een keer in de zoveel tijd de motoren starten en laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Indrukwekkende foto's.
Die foto van de 2 KLM toestellen is idd de foto die ik bedoelde!

Erg cool om te zien allemaal!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:19
RAF1 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:38:
[...]

Er kunnen verschillende "abonnementen" worden afgesloten. Er zijn er die waar ik van op de hoogte ben zijnde:

1 - Dumpen en laten wegrotten;
2 - Stallen en dicht tapen;
3 - Stallen dicht tapen en een keer in de zoveel tijd de motoren starten en laten draaien.
In het filmpje wat in het topic al gepasseerd is -ging dat over Mojave of een andere locatie ?- wordt gesteld dat er geen vliegtuig is waar op een dag niets mee gedaan wordt. Deuren openen en sluiten voor frisse lucht, banden ronddraaien (...), ze krijgen kennelijk wel aandacht. Lijkt me dan een 4e abonnementsvorm ofzo.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik geloof ook dat ze ze hier neerzetten omdat hier alles zeer zeer langzaam roest, dus dat je het lang kunt laten staan..

• straat
  • Laatst online: 16:32
Ach, slopen kost ook geld, parkeren is goedkoper als de onderdelen nix opleveren. Dan kan je beter wachten tot er een filmstudio langs komt die een vliegtuig nodig heeft voor hun nieuwe terroristenfilm...

Als zo'n vliegtuig ooit nog gebruikt gaat worden dan blijven de motoren eraan hangen, als die eraf zijn dan is de kans wel erg klein dat ze ooit nog zullen vliegen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
ik kan me vergissen, maar dit is toch een klm-747?
Afbeeldingslocatie: http://www.polarinertia.com/may03/images/mojave/moj19.jpg

PSN: djmurcielago

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

djmurcielago schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:51:
ik kan me vergissen, maar dit is toch een klm-747?
[afbeelding]
Ja, en? Wordt hierboven ook al besproken...

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ondanks het gunstige klimaat vraag ik me toch af hoeveel moeite en tijd het kost om zo'n gestalde kist weer operationeel te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat het anders is als met auto's oid, als ze te lang stil staan, worden ze daar niet beter van, maakt niet uit hoe gunstig de omstandigheden zijn.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19
Ik heb net Davis Monthan AFB en Mojave Spaceport even opgezocht in google earth. Valt me wel op dat de enig 2 herkenbare vliegmaatschappijen KLM en swissair (?)(iets met rode motoren) zijn.
De rest is allemaal grijs dus onherkenbaar.

En op monthan hebben ze nog wat 4motorige propellor toestellen 8)7
Wie wat bewaart heeft wat ofzo? Ik zie niet in wat ze daar nog mee moeten.

En er staan daar ook 3 groepen toestellen met 2 motoren in pods aan de achterkant. Ik vermoed dat het A10's zijn. Kan me best voorstellen dat ze die niet meer gebruiken :P Alleen snap ik niet waarom ze er zoveel opslaan?

Edit:
Na wat research (wikipedia) ben ik erachter. Die A10's wordt nog actief mee gevlogen, en ik had ze correct herkend :*) De propellor toestellen zijn EC130H toestellen. Dat is opzich logisch aangezien ze ook wat A10's hebben voor electronic warfare.
Meer naar het oosten van het airfield is de opslag. In de zuidwesthoek is volgens mij echt een graveyard. Daar staat de meuk zo'n beetje bovenop elkaar gestapeld.

Toch jammer dat google earth geen supergoeie resolutie images levert, maar genoeg om een toestel op te herkennen. Toch grappig dat je met zo weinig eigenlijke image zoiets kan herkennen.

[ Voor 64% gewijzigd door cryforhelp op 24-01-2006 01:35 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Daar gaan ze met Mythbusters toch ook altijd heen als ze weer iets willen testen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is geloof ik een verlaten vliegveld, geen stalplaats. Mojave is in principe een niet-verlaten vliegveld, één keer in de zoveel tijd land er weer eentje.

NOSIG

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

Freak187

geen

Als het economisch slecht gaat, stallen veel maatschappijen hun vliegtuigen in de woestijn. Als de economie weer aantrekt, trekken ze die kisten ook weer uit de woestijn.

qua onderhoud heeft ie niet zoveel nodig. De constructie wordt niet belast, dus dat is het probleem niet. De motoren worden ook afgedekt net zoals de wielen.

Kia Niro-EV 2024

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

cryforhelp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 01:17:
Na wat research (wikipedia) ben ik erachter. Die A10's wordt nog actief mee gevlogen, en ik had ze correct herkend :*) De propellor toestellen zijn EC130H toestellen. Dat is opzich logisch aangezien ze ook wat A10's hebben voor electronic warfare.
Het is niet omdat er op tv stealth-vliegtuigen getoond wordt, dat de iedereen van de luchtmacht met stealthvliegtuigen vliegen. In praktijk vliegt achter elke moderne vliegtuig minstens 10 gewoontjes, bv A10's, F16's,...
Pagina: 1