Mijn project is doordrenkt van de system.out.println's, opzich is dat geen probleem maar het nadeel is dat deze functie de textarea niet wijzigt. Op de plekken waar een return mogelijk is, is deze al aangemaakt. Maar nu wil ik dus dat de system.out.println wordt vervangen door een functie die de textarea wijzigt. Bij het aanmaken van de objecten vertel ik ze al hoe de applet heet en zodoende zouden de functies in de applet aangesproken moeten worden, maar zoals je al raad gebeurt dat niet.
Het gaat om deze functies:
En het object doorverwijzen naar de andere objecten gaat als volgt
Het aanroepen doe ik als volgt:
Deze bovenstaande code staat in een klasse die in de klasse game tot een object wordt gemaakt. Zonder de applet werkt alles, in het standaard java textoutputding(sorry weet ff niet hoe die heet), goed.
Het applet heet TheCurse. Is het mogelijk om dat te doen of niet en zo ja hoe? Ik kom er namelijk niet uit met zoeken op google en dit forum.
Het gaat om deze functies:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public void printLineTextArea(String print) { textAreaVeld.setText(textAreaVeld.getText() + "\n" + print); } public void printTextArea(String print) { textAreaVeld.setText(textAreaVeld.getText() + print); } |
En het object doorverwijzen naar de andere objecten gaat als volgt
Java:
1
| GamePanel = new Game(this); |
Java:
1
2
3
4
5
6
| private TheCurse applet; public Game(TheCurse applet) { this.applet = applet; } |
Het aanroepen doe ik als volgt:
Java:
1
| applet.printTextArea(subString2[i2]); |
Deze bovenstaande code staat in een klasse die in de klasse game tot een object wordt gemaakt. Zonder de applet werkt alles, in het standaard java textoutputding(sorry weet ff niet hoe die heet), goed.
Het applet heet TheCurse. Is het mogelijk om dat te doen of niet en zo ja hoe? Ik kom er namelijk niet uit met zoeken op google en dit forum.