Ik denk dat jij es wat vaker je neus wat dichter bij een krantenfoto moet houden en dat even moet vergelijken met de foto's die je in magazines ziet. Rasterpunten liggen daar behoorlijk uit elkaar en derhalve is het in een krant nog makkelijk wegkomen met een 4 MP-foto. (hoewel je dat ook gaat zien op een vol A2)
Ik heb foto's in Magazines gebruikt en kan je verzekeren dat je dan de 300 dpi die voor goed drukwerk nodig is, met een D70 niet haalt in spreads van A3-plus. True, je kan smokkelen maar je ziet het wel, maar vergeet niet dat foto's in Autosportbladen en sportfoto's veel vergevingsgezinder in scherpte/onscherpte zijn dan portretten met subtiele details.
Ik ben dan misschien wat te perfectionistisch daarin, maar ik irriteer me als pro aan het feit dat ik tegen de grenzen van mijn megapixels aanloop.
De D70 is, zoals eerder ook werd gezegd, geen pro-camera. Vergelijken met de D1 is als appels met peren: andere sensor, ander mechaniek, andere software. D1 was en is een pro-cam en daarom waarschijnlijk ook vergevingsgezinder dan de D70 als het gaat om "Uprezzen".
Oh ja, ik zou ook wel zo'n Hasselblad met digitale achterwand willen hebben, maar tja, mijn budget is niet zo ruim...

Frogmen schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:59:
Ik snap het niet helemaal ben 2 x met mijn cam naar inca geweest 1x inderdaad nieuwe sluiter tweede keer omdat mijn Nikon 80-200 AFs 2.8 die ik 2e hands gekocht had niet functioneerde en mijn ccd vuil was. Keurig gerepareerd onder garantie dus ook schoongemaakt. In mijn ogen leveren ze dus zeker wel service krijg eerder het gevoel dat hun verstandhouding met bepaalde winkels niet zo goed is.
Ik ben persoonlijk blij dat Nikon weggaat bij Inca. Ik heb daar al een aantal keren met goede redenen beroep gedaan op coulance, vanwege het feit dat ik zo weinig foto's had genomen, maar dat mocht niet baten. Ik heb me nooit echt serieus behandeld gevoeld en vond de service matig. Ik ben ook niet de enige, kan ik je vertellen. Voor mij is het een onwijs gehannes om elke keer die camera naar Haarlem te brengen, en ik zie nu dat er weer niet goed is schoongemaakt na reparatie, maar ik heb gewoon geen zin om weer aan dat onvriendelijke houten hokkie te komen aankloppen.
[
Voor 61% gewijzigd door
waxle op 14-07-2006 19:37
]